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Obesity Surgery

Ausgabe 2/2005

Inhalt (28 Artikel)

Nutritional Deficiencies following Bariatric Surgery: What Have We Learned?

Richard D Bloomberg, Amy Fleishman, Jennifer E Nalle, Daniel M Herron, Subhash Kini

Long-Term Outcomes after Gastric Bypass

Sarah White, Emma Brooks, Lydia Jurikova, Richard S Stubbs

The Learning Curve Measured by Operating Times for Laparoscopic and Open Gastric Bypass: Roles of Surgeon's Experience, Institutional Experience, Body Mass Index and Fellowship Training

Garth H Ballantyne, Douglas Ewing, Rafael F Capella, Joseph F Capella, Dan Davis, Hans J Schmidt, Annette Wasielewski, Richard J Davies

Weight Loss Composition: The Effects of Exercise following Obesity Surgery as Measured by Bioelectrical Impedance Analysis

Barbara Metcalf, Robert A Rabkin, John M Rabkin, Laura J Metcalf, Lee B Lehman-Becker

Fasting Plasma Ghrelin Levels Increase Progressively after Biliopancreatic Diversion: One-year Follow-up

M T García-Unzueta, R Fernández-Santiago, A Domínguez-Díez, L Vazquez-Salví, J C Fernández-Escalante, J A Amado

Weight Changes in Spouses of Gastric Bypass Patients

Atul K Madan, Kimberly A Turman, David S Tichansky

Weight Loss and Postoperative Complications in Morbidly Obese Patients with Binge Eating Disorder Treated by Laparoscopic Adjustable Gastric Banding

Luca Busetto, Gianni Segato, Maurizio De Luca, Francesco De Marchi, Mirto Foletto, Marinella Vianello, Marzia Valeri, Franco Favretti, Giuliano Enzi

Factors Influencing Patient Choice for Bariatric Operation

Christine J Ren, Izumi Cabrera, Kavitha Rajaram, George A Fielding

Salvage of Gastric Restriction following Staple-Line Dehiscence after Vertical Banded Gastroplasty by Insertion of an Adjustable Gastric Band

Markus Wenger, Grazyna Piec, Ruth Branson, Natascha Potoczna, Fritz F Horber, Rudolf Steffen

Vertical Banded Gastroplasty: 6 Years Experience at a Center in Poland

Krzysztof Pasnik, Jaroslaw Krupa, Edward Stanowski

Histological Changes in the Liver of Morbidly Obese Patients: Correlation with Metabolic Parameters

Anna Maria Wolf, Bernd Busch, Hans Werner Kuhlmann, Ulrike Beisiegel

Gallbladder Pathology in Morbid Obesity

George W Dittrick, Jon S Thompson, Daniel Campos, Doug Bremers, Debra Sudan

Laparoscopic Cholecystectomy in Obese Patients

Constantinos Simopoulos, Alexandros Polychronidis, Sotirios Botaitis, Sebachedin Perente, Michail Pitiakoudis

Efficacy of the SF-36 Questionnaire in Identifying Obese Patients with Psychological Discomfort

Aliria Callegari, Ilaria Michelini, Cinzia Sguazzin, Antonio Catona, Catherine Klersy

Compliance with Surgical After-care following Bariatric Surgery for Morbid Obesity: a Retrospective Study

Norman A Poole, Ashraf AL Atar, Dammayanthi Kuhanendran, Louise Bidlake, Alberic Fiennes, Sara McCluskey, Stephen Nussey, Gal Bano, John F Morgan

Topical Anesthesia-Induced Methemoglobinemia in Bariatric Surgery Patients

Lester Carrodeguas, Samuel Szomstein, Jeffrey Jacobs, Fernando Arias, Priscila Antozzi, Flavia Soto, Natan Zundel, Oliver Whipple, Conrad Simpfendorfer, Richard Gordon, Alexander Villares, Raul J Rosenthal

Biliopancreatic Diversion as a Novel Approach to the HAIR-AN Syndrome

Melania Manco, Marco Castagneto, Giuseppe Nanni, Caterina Guidone, Vincenzo Tondolo, Aldo Virgilio Greco, Giovanni Gasbarrini, Geltrude Mingrone

Reply

Ninh T Nguyen, Mario Longoria, Samuel E Wilson

Effect of Gastric Banding on Ileal Mucosa

Alp Bozbora, Halil Coskun, Ahmet Kasoglu, Ece Dilege, Umut Barbaros

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.