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Erschienen in: Current Heart Failure Reports 6/2016

17.11.2016 | Pathophysiology of Myocardial Failure (I Anand and M Patarroyo-Aponte, Section Editors)

Pulmonary Hypertension in Heart Failure Patients: Pathophysiology and Prognostic Implications

verfasst von: Marco Guazzi, Valentina Labate

Erschienen in: Current Heart Failure Reports | Ausgabe 6/2016

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Abstract

Pulmonary hypertension (PH) due to left heart disease (LHD), i.e., group 2 PH, is the most common reason for increased pressures in the pulmonary circuit. Although recent guidelines incorporate congenital heart disease in this classification, left-sided heart diseases of diastolic and systolic origin including valvular etiology are the vast majority. In these patients, an increased left-sided filling pressure triggers a multistage hemodynamic evolution that ends into right ventricular failure through an initial passive increase in pulmonary artery pressure complicated over time by pulmonary vasoconstriction, endothelial dysfunction, and remodeling of the small-resistance pulmonary arteries. Regardless of the underlying left heart pathology, when present, PH-LHD is associated with more severe symptoms, worse exercise tolerance, and outcome, especially when right ventricular dysfunction and failure are part of the picture. Compared with group 1 and other forms of pulmonary arterial hypertension, PH-LHD is more often seen in elderly patients with a higher prevalence of cardiovascular comorbidities and most, if not all, of the features of metabolic syndrome, especially in case of HF preserved ejection fraction. In this review, we provide an update on current knowledge and some potential challenges about the pathophysiology and established prognostic implications of group 2 PH in patients with HF of either preserved or reduced ejection fraction.
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Metadaten
Titel
Pulmonary Hypertension in Heart Failure Patients: Pathophysiology and Prognostic Implications
verfasst von
Marco Guazzi
Valentina Labate
Publikationsdatum
17.11.2016
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current Heart Failure Reports / Ausgabe 6/2016
Print ISSN: 1546-9530
Elektronische ISSN: 1546-9549
DOI
https://doi.org/10.1007/s11897-016-0306-8

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Obwohl ein rezidivierender Herzinfarkt bei chronischem Koronarsyndrom wahrscheinlich die Hauptsorge sowohl der Patienten als auch der Ärzte ist, sind andere Ereignisse womöglich gefährlicher. Laut einer französischen Studie stellt eine Hospitalisation wegen Herzinsuffizienz eine größere Gefahr dar.

Das Risiko für Vorhofflimmern in der Bevölkerung steigt

02.05.2024 Vorhofflimmern Nachrichten

Das Risiko, im Lauf des Lebens an Vorhofflimmern zu erkranken, ist in den vergangenen 20 Jahren gestiegen: Laut dänischen Zahlen wird es drei von zehn Personen treffen. Das hat Folgen weit über die Schlaganfallgefährdung hinaus.

Update Kardiologie

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