Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 12/2011

01.12.2011 | Letter to the Editor

Reply to the comments of Li et al. to the article: Posterior wall reconstruction using iliac crest strut graft in severely comminuted posterior acetabular wall fracture

verfasst von: Ramesh Kumar Sen, Sujit Kumar Tripathy

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 12/2011

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

We read your letter regarding our recently published article “Posterior wall reconstruction using iliac crest strut graft in severely comminuted posterior acetabular wall fracture” [1]. Posterior wall fractures are the most common acetabular fracture. Most posterior wall fractures are either comminuted or impacted. The soft tissues are frequently detached from the fragments at the time of injury or during the surgery. Primary osteosynthesis of such comminuted and/or impacted fractures involves elevation of the impacted fragments, reduction of the articular surface and filling the void with bone graft/bone graft substitute. The fragments are then buttressed with lag screws and reconstruction plate to support the elevated and comminuted fragments. However, gross comminution and displacement of the fragments along the margin and articular part of acetabulum (osteochondral fragments) makes the fixation difficult by this technique. The orientation of the fragments is also distorted and makes the surgeon frustrated to think of primary osteosynthesis. The main determinants of outcome after posterior acetabular wall fracture fixation are joint congruency and stability. Inability to maintain the congruency and stability will lead to arthritis sooner or later. It is difficult to achieve and maintain articular congruency and stability in severely comminuted wall fracture. In our report, we have described iliac crest strut graft fixation in severely comminuted posterior acetabular wall fracture. By this technique, the comminuted small fragments are excised, the joint is washed and the defect in the posterior wall is reconstructed with appropriately-matched iliac crest strut graft which is buttressed by lag screws and a reconstruction plate. This single piece of bone graft can better withstand axial force compared to multifragmentary posterior wall, even after buttressing with reconstruction plate. This is essential as the graft or bone fragments have to withstand axial loading immediately after surgery during the rehabilitation programme. Again, anatomical reduction of this single bone graft would be easier compared to multiple bone fragments. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Sen RK, Tripathy SK, Aggarwal S, Tamuk T (2011) Posterior wall reconstruction using iliac crest strut graft in severely comminuted posterior acetabular wall fracture. Int Orthop (SICOT) 35(8):1223–1228. doi:10.1007/s00264-010-1177-3. Sen RK, Tripathy SK, Aggarwal S, Tamuk T (2011) Posterior wall reconstruction using iliac crest strut graft in severely comminuted posterior acetabular wall fracture. Int Orthop (SICOT) 35(8):1223–1228. doi:10.​1007/​s00264-010-1177-3.
Metadaten
Titel
Reply to the comments of Li et al. to the article: Posterior wall reconstruction using iliac crest strut graft in severely comminuted posterior acetabular wall fracture
verfasst von
Ramesh Kumar Sen
Sujit Kumar Tripathy
Publikationsdatum
01.12.2011
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 12/2011
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-011-1359-7

Weitere Artikel der Ausgabe 12/2011

International Orthopaedics 12/2011 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

TEP mit Roboterhilfe führt nicht zu größerer Zufriedenheit

15.05.2024 Knie-TEP Nachrichten

Der Einsatz von Operationsrobotern für den Einbau von Totalendoprothesen des Kniegelenks hat die Präzision der Eingriffe erhöht. Für die postoperative Zufriedenheit der Patienten scheint das aber unerheblich zu sein, wie eine Studie zeigt.

Lever-Sign-Test hilft beim Verdacht auf Kreuzbandriss

15.05.2024 Vordere Kreuzbandruptur Nachrichten

Mit dem Hebelzeichen-Test lässt sich offenbar recht zuverlässig feststellen, ob ein vorderes Kreuzband gerissen ist. In einer Metaanalyse war die Vorhersagekraft vor allem bei positivem Testergebnis hoch.

Ein Drittel der jungen Ärztinnen und Ärzte erwägt abzuwandern

07.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Extreme Arbeitsverdichtung und kaum Supervision: Dr. Andrea Martini, Sprecherin des Bündnisses Junge Ärztinnen und Ärzte (BJÄ) über den Frust des ärztlichen Nachwuchses und die Vorteile des Rucksack-Modells.

Aquatherapie bei Fibromyalgie wirksamer als Trockenübungen

03.05.2024 Fibromyalgiesyndrom Nachrichten

Bewegungs-, Dehnungs- und Entspannungsübungen im Wasser lindern die Beschwerden von Patientinnen mit Fibromyalgie besser als das Üben auf trockenem Land. Das geht aus einer spanisch-brasilianischen Vergleichsstudie hervor.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.