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Erschienen in: Surgical Endoscopy 9/2003

01.09.2003 | Commentary

Should surgeons be told what research they can do?

verfasst von: A. Cuschieri

Erschienen in: Surgical Endoscopy | Ausgabe 9/2003

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Excerpt

This editorial, provocative as it may appear, addresses certain key issues concerning both basic and applied research, and the issues concern not just surgeons but the whole of the scientific professional community across the physical and life sciences. Dr. Satava cites as pertinent cause celebre the research in Brain–Machine Interface (BMI) that has been carried out in five leading-edge research institutions within the USA. This research program is currently being jeopardized by congressional scrutiny and probable elimination from this year’s scientific budget at a time when the research program was just producing significant results and against the advice of the scientific community. The two key issues are:
1
governmental influence on the nature of research carried out
 
2
ethical permissibility
 

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Update Chirurgie

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Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

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