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Clinical Research in Cardiology

Ausgabe 3/2012

Inhalt (10 Artikel)

Original Paper

Thiamine supplementation in symptomatic chronic heart failure: a randomized, double-blind, placebo-controlled, cross-over pilot study

Andreas W. Schoenenberger, Renate Schoenenberger-Berzins, Christoph Auf der Maur, Paolo M. Suter, Athanasios Vergopoulos, Paul Erne

Open Access Original Paper

First clinical evaluation of a novel capacitive ECG system in patients with acute myocardial infarction

Mareike B. Weil, Martin Oehler, Meinhard Schilling, Lars S. Maier

Original Paper

Influence of algorithm-based analgesia and sedation in patients after sudden cardiac arrest

Nadine Abanador-Kamper, Lars Kamper, Judith Wolfertz, Wilfried Dinh, Petra Thürmann, Melchior Seyfarth

Original Paper

Evaluation of defibrillation safety margin in modern implantable cardioverter defibrillators after administration of amiodarone

Julia Köbe, Florian Reinke, Dirk G. Dechering, Günter Breithardt, Lars Eckardt

Original Paper

Time-dependency, predictors and clinical impact of infarct transmurality assessed by magnetic resonance imaging in patients with ST-elevation myocardial infarction reperfused by primary coronary percutaneous intervention

Suzanne de Waha, Ingo Eitel, Steffen Desch, Georg Fuernau, Philipp Lurz, Deniz Haznedar, Matthias Grothoff, Matthias Gutberlet, Gerhard Schuler, Holger Thiele

Original Paper

Real-world experience of drug-eluting stents in saphenous vein grafts compared to native coronary arteries: results from the prospective multicenter German DES.DE registry

Ibrahim Akin, Marcus Wiemer, Steffen Schneider, Jochen Senges, Matthias Hochadel, Gert Richardt, Mohamed Abdel-Wahab, Karl-Heinz Kuck, Christoph A. Nienaber

Original Paper

Early remodeling processes as predictors of diastolic function 5 years after reperfused acute myocardial infarction and intracoronary progenitor cell application

Ulrich Fischer-Rasokat, Jörg Honold, Florian H. Seeger, Stephan Fichtlscherer, Volker Schächinger, Stefanie Dimmeler, Andreas M. Zeiher, Birgit Assmus

Original Paper

Markers of oxidative stress after ablation of atrial fibrillation are associated with inflammation, delivered radiofrequency energy and early recurrence of atrial fibrillation

Bernhard Richter, Marianne Gwechenberger, Ariel Socas, Gerlinde Zorn, Sulaima Albinni, Manfred Marx, Jutta Bergler-Klein, Thomas Binder, Johann Wojta, Heinz D. Gössinger

Original Paper

Smoking restrictions and hospitalization for acute coronary events in Germany

James D. Sargent, Eugene Demidenko, David J. Malenka, Zhongze Li, Helmut Gohlke, Reiner Hanewinkel

Letter to the Editors

Value of cardiovascular magnetic resonance imaging in myocardial hypertrophy

Andreas Schuster, Masaki Ishida, Geraint Morton, Boris Bigalke, Mufaddal T. Moonim, Eike Nagel

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Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Adipositas-Medikament auch gegen Schlafapnoe wirksam

24.04.2024 Adipositas Nachrichten

Der als Antidiabetikum sowie zum Gewichtsmanagement zugelassene Wirkstoff Tirzepatid hat in Studien bei adipösen Patienten auch schlafbezogene Atmungsstörungen deutlich reduziert, informiert der Hersteller in einer Vorab-Meldung zum Studienausgang.

Komplette Revaskularisation bei Infarkt: Neue Studie setzt ein Fragezeichen

24.04.2024 ACC 2024 Nachrichten

Eine FFR-gesteuerte komplette Revaskularisation war in einer Studie bei Patienten mit akutem Myokardinfarkt und koronarer Mehrgefäßerkrankung klinisch nicht wirksamer als eine alleinige Revaskularisation der Infarktarterie.

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