Skip to main content

Surgical Endoscopy

Ausgabe 4/2006

Inhalt (35 Artikel)

Original Articles

Outcomes for early rectal cancer managed with transanal endoscopic microsurgery

F. Stipa, A. Burza, G. Lucandri, M. Ferri, A. Pigazzi, V. Ziparo, G. Casula, S. Stipa

Long-term results of laparoscopic versus open colorectal resections for cancer in 235 patients with a minimum follow-up of 5 years

E. Lezoche, M. Guerrieri, A. De Sanctis, R. Campagnacci, M. Baldarelli, G. Lezoche, A. M. Paganini

Laparoscopic hepatic artery catheterization for regional chemotherapy

M. Franklin, J. Trevino, H. Hernandez-Oaknin, T. Fisher, K. Berghoff

Endoscopic ultrasonography for gastric cancer

I. S. Ganpathi, J. B.-Y. So, K.-Y. Ho

Carbon dioxide differentially affects the cytokine release of macrophage subpopulations exclusively via alteration of extracellular pH

M. Kos, J. F. Kuebler, N. K. Jesch, G. Vieten, N. M. Bax, D. C. van der Zee, R. Busche, B. M. Ure

Laparoscopic cholecystectomy under spinal anesthesia

G. Tzovaras, F. Fafoulakis, K. Pratsas, S. Georgopoulou, G. Stamatiou, C. Hatzitheofilou

Minilaparotomy cholecystectomy versus laparoscopic cholecystectomy

J. Harju, P. Juvonen, M. Eskelinen, P. Miettinen, M. Pääkkönen

Carbon dioxide insufflation attenuates parietal blood flow obstruction in distended colon

K. Yasumasa, K. Nakajima, S. Endo, T. Ito, H. Matsuda, T. Nishida

Laparoscopic treatment of nonparasitic hepatic cysts

L. Sasi Szabó, I. Takács, P. Árkosy, P. Sápy, Zs. Szentkereszty

Thoracic sympathicolysis for primary hyperhidrosis

J. Moya, R. Ramos, R. Morera, R. Villalonga, V. Perna, I. Macia, G. Ferrer

Endoscopic treatment of pancreatic pseudocysts

L. Weckman, M.-L. Kylänpää, P. Puolakkainen, J. Halttunen

Safety and long-term follow-up of endoscopic snare excision of ampullary adenomas

P. Katsinelos, G. Paroutoglou, J. Kountouras, A. Beltsis, B. Papaziogas, K. Mimidis, C. Zavos, S. Dimiropoulos

Complications in laparoscopic myomectomy

C. Altgassen, S. Kuss, U. Berger, M. Löning, K. Diedrich, A. Schneider

Virally-directed fluorescent imaging (VFI) can facilitate endoscopic staging

P. S. Adusumilli, D. P. Eisenberg, B. M. Stiles, K. J. Hendershott, S. F. Stanziale, M.-K. Chan, M. Hezel, R. Huq, V. W. Rusch, Y. Fong

Self-appraisal hierarchical task analysis of laparoscopic surgery performed by expert surgeons

S. K. Sarker, R. Hutchinson, A. Chang, C. Vincent, A. W. Darzi

Correlating motor performance with surgical error in laparoscopic cholecystectomy

H. Hwang, J. Lim, C. Kinnaird, A. G. Nagy, O. N. M. Panton, A. J. Hodgson, K. A. Qayumi

Laparoscopic partial myectomy

T. P. Hüttl, T. K. Hüttl, R. A. Lang, G. Meyer, M. W. Wichmann

Multimodal therapy of anal cancer added by new endosonographic-guided brachytherapy

J. M. Doniec, B. Schniewind, G. Kovács, V. Kahlke, M. Loehnert, B. Kremer

Is testicular perfusion influenced during laparoscopic inguınal hernia surgery?

S. Ersin, U. Aydin, O. Makay, G. Icoz, S. Tamsel, M. Sozbilen, R. Killi

Dynamic manuscript

Ultrasound-guided mechanical intraductal stone fragmentation and removal for sialolithiasis

U. W. Geisthoff, B. K. W. Lehnert, T. Verse

Multimedia article

Laparoscopic abdominoperineal resection for lower rectal cancers

J.-T. Liang, H.-S. Lai, P.-H. Lee

Letter to the editor

Gallstone ileus in patient with Crohn’s disease

G. Basili, L. Lorenzetti, G. Celona, G. Biondi, E. Preziuso, C. Angrisano, O. Goletti, C. Belcari, G. Venturini

Erratum

Cost-effective laparoscopic appendicectomy

M. Duxbury, N. Keeling

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.