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Techniques in Coloproctology

Ausgabe 9/2017

Inhalt (16 Artikel)

Review

Anoperineal lesions in Crohn’s disease: French recommendations for clinical practice

D. Bouchard, L. Abramowitz, G. Bouguen, C. Brochard, A. Dabadie, V. de Parades, M. Eléouet-Kaplan, N. Fathallah, J.-L. Faucheron, L. Maggiori, Y. Panis, F. Pigot, P. Rouméguère, A. Sénéjoux, L. Siproudhis, G. Staumont, J.-M. Suduca, B. Vinson-Bonnet, J.-D. Zeitoun

Review

Is it time for one-step nucleic acid amplification (OSNA) in colorectal cancer? A systematic review and meta-analysis

J. B. Wild, N. Iqbal, J. Francombe, T. Papettas, D. S. Sanders, S. Ramcharan

Original Article

A systematic review of transabdominal levator division during abdominoperineal excision of the rectum (APER)

D. L. H. Baird, C. Simillis, C. Kontovounisios, Q. Sheng, S. Nikolaou, W. L. Law, S. Rasheed, P. P. Tekkis

Open Access Original Article

Colorectal anastomotic leak: delay in reintervention after false-negative computed tomography scan is a reason for concern

C. C. M. Marres, A. W. H. van de Ven, L. G. J. Leijssen, P. C. M. Verbeek, W. A. Bemelman, C. J. Buskens

Original Article

Initial experience with a dual-console robotic-assisted platform for training in colorectal surgery

J. C. Bolger, M. P. Broe, M. A. Zarog, A. Looney, K. McKevitt, D. Walsh, S. Giri, C. Peirce, J. C. Coffey

Original Article

A prospective randomized controlled trial evaluating the short-term outcomes of transanal hemorrhoidal dearterialization versus tissue-selecting technique

A. L. H. Leung, T. P. P. Cheung, K. Tung, Y. P. Tsang, H. Cheung, C. W. Lau, C. N. Tang

Original Article

One-level step section histological analysis is insufficient to confirm complete pathological response after neoadjuvant chemoradiation for rectal cancer

M. A. Pereira, A. R. Dias, S. F. Faraj, C. S. R. Nahas, A. R. Imperiale, C. F. S. Marques, G. C. Cotti, B. C. Azevedo, S. C. Nahas, E. S. de Mello, U. Ribeiro Jr.

Erratum

Erratum to: One-level step section histological analysis is insufficient to confirm complete pathological response after neoadjuvant chemoradiation for rectal cancer

M. A. Pereira, A. R. Dias, S. F. Faraj, C. S. R. Nahas, A. R. Imperiale, C. F. S. Marques, G. C. Cotti, B. C. Azevedo, S. C. Nahas, E. S. de Mello, U. Ribeiro Jr.

Technical Note

Using fluorescence lymphangiography to define the ileocolic mesentery: proof of concept for the watershed area using real-time imaging

D. S. Keller, H. M. Joshi, M. Rodriguez-Justo, D. Walsh, J. C. Coffey, M. Chand

Technical Advances

Treatment of chronic anal fissure with sacral neuromodulation: a pilot study

A. Muñoz-Duyos, L. Lagares-Tena, S. Delgado-Rivilla

Author’s reply

Response to the letter “Reviewers should have known better” by Mahir Gachabayov

S. Biondo, L. Trenti, B. Miguel, E. Kreisler

Correspondence

Reviewers should have known better

M. Gachabayov, S. K. Abbas, S. B. Yelika, K. You, R. Bergamaschi

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.