Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 5/2017

20.06.2017 | Original Article

The 50 Most Cited Articles in Facial Plastic Surgery

verfasst von: Michael T. Chang, Zachary G. Schwam, Christopher A. Schutt, Emily M. Kamen, Boris Paskhover

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 5/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Bibliometric analysis is a common method to determine the most influential articles in medical specialties, as it is an objective measure of peer recognition of scientific work. This study is the first bibliometric analysis of the literature in facial plastic surgery, to determine the most cited papers in the field. Bibliometric analysis was performed using the Science Citation Index from the Institute for Scientific Information, accessed through the Web of Science™. Filter terms relevant to the field of facial plastic surgery were used to identify the 50 most cited journal articles between 1900 and 2016. The median number of citations was 150 (range 116–1091). The articles spanned a wide range of topics in the field, with the most common topics being free flap reconstruction (n = 10), nasal surgery (n = 9), and rhytidectomy (n = 6). The majority of these articles (n = 29) presented findings supported by level IV or V evidence. This analysis provides an overview of the most cited articles in facial plastic surgery, many of which introduced some of the most fundamental principles and techniques in the field. These landmark articles represent important educational points that should be reviewed by all clinicians and trainees in this field.
Level of Evidence III This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Ohba N, Nakao K, Isashiki Y, Ohba A (2007) The 100 most frequently cited articles in ophthalmology journals. Arch Ophthalmol 125(7):952–960CrossRefPubMed Ohba N, Nakao K, Isashiki Y, Ohba A (2007) The 100 most frequently cited articles in ophthalmology journals. Arch Ophthalmol 125(7):952–960CrossRefPubMed
2.
Zurück zum Zitat Loonen MP, Hage JJ, Kon M (2008) Plastic surgery classics: characteristics of 50 top-cited articles in four Plastic Surgery Journals since 1946. Plast Reconstr Surg 121(5):320e–327eCrossRefPubMed Loonen MP, Hage JJ, Kon M (2008) Plastic surgery classics: characteristics of 50 top-cited articles in four Plastic Surgery Journals since 1946. Plast Reconstr Surg 121(5):320e–327eCrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Lefaivre KA, Shadgan B, O’Brien PJ (2011) 100 most cited articles in orthopaedic surgery. Clin Orthop Relat Res 469(5):1487–1497CrossRefPubMed Lefaivre KA, Shadgan B, O’Brien PJ (2011) 100 most cited articles in orthopaedic surgery. Clin Orthop Relat Res 469(5):1487–1497CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat Mahon NA, Joyce CW, Thomas S, Concannon E, Murray D (2015) The 50 most cited papers in craniofacial anomalies and craniofacial surgery. Arch Plast Surg 42(5):559–566CrossRefPubMedPubMedCentral Mahon NA, Joyce CW, Thomas S, Concannon E, Murray D (2015) The 50 most cited papers in craniofacial anomalies and craniofacial surgery. Arch Plast Surg 42(5):559–566CrossRefPubMedPubMedCentral
5.
Zurück zum Zitat Mahon NA, Joyce CW (2015) A bibliometric analysis of the 50 most cited papers in cleft lip and palate. J Plast Surg Hand Surg 49(1):52–58CrossRefPubMed Mahon NA, Joyce CW (2015) A bibliometric analysis of the 50 most cited papers in cleft lip and palate. J Plast Surg Hand Surg 49(1):52–58CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Toriumi DM, O’Grady K, Desai D, Bagal A (1998) Use of octyl-2-cyanoacrylate for skin closure in facial plastic surgery. Plast Reconstr Surg 102(6):2209–2219CrossRefPubMed Toriumi DM, O’Grady K, Desai D, Bagal A (1998) Use of octyl-2-cyanoacrylate for skin closure in facial plastic surgery. Plast Reconstr Surg 102(6):2209–2219CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat McCarthy JG, Schreiber J, Karp N, Thorne CH, Grayson BH (1992) Lengthening the human mandible by gradual distraction. Plast Reconstr Surg 89(1):1–8CrossRefPubMed McCarthy JG, Schreiber J, Karp N, Thorne CH, Grayson BH (1992) Lengthening the human mandible by gradual distraction. Plast Reconstr Surg 89(1):1–8CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Hidalgo DA (1989) Fibula free flap: a new method of mandible reconstruction. Plast Reconstr Surg 84(1):71–79CrossRefPubMed Hidalgo DA (1989) Fibula free flap: a new method of mandible reconstruction. Plast Reconstr Surg 84(1):71–79CrossRefPubMed
9.
Zurück zum Zitat Urken ML, Weinberg H, Buchbinder D, Moscoso JF, Lawson W, Catalano PJ (1994) Microvascular free flaps in head and neck reconstruction. Report of 200 cases and review of complications. Arch Otolaryngol Head Neck Surg 120(6):633–640CrossRefPubMed Urken ML, Weinberg H, Buchbinder D, Moscoso JF, Lawson W, Catalano PJ (1994) Microvascular free flaps in head and neck reconstruction. Report of 200 cases and review of complications. Arch Otolaryngol Head Neck Surg 120(6):633–640CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Hidalgo DA, Rekow A (1995) A review of 60 consecutive fibula free flap mandible reconstructions. Plast Reconstr Surg 96(3):585–596CrossRefPubMed Hidalgo DA, Rekow A (1995) A review of 60 consecutive fibula free flap mandible reconstructions. Plast Reconstr Surg 96(3):585–596CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat Wei FC, Seah CS, Tsai YC, Liu SJ, Tsai MS (1994) Fibular osteoseptocutaneous flap for reconstruction of composite mandibular defects. Plast Reconstr Surg 93(2):294–304CrossRefPubMed Wei FC, Seah CS, Tsai YC, Liu SJ, Tsai MS (1994) Fibular osteoseptocutaneous flap for reconstruction of composite mandibular defects. Plast Reconstr Surg 93(2):294–304CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Mitz V, Peyronie M (1976) The superficial musculo-aponeurotic system (SMAS) in the parotid and cheek area. Plast Reconstr Surg 58(1):80–88CrossRefPubMed Mitz V, Peyronie M (1976) The superficial musculo-aponeurotic system (SMAS) in the parotid and cheek area. Plast Reconstr Surg 58(1):80–88CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat Coleman SR (1997) Facial recontouring with lipostructure. Clin Plast Surg 24(2):347–367PubMed Coleman SR (1997) Facial recontouring with lipostructure. Clin Plast Surg 24(2):347–367PubMed
14.
Zurück zum Zitat Sheen JH (1984) Spreader graft: a method of reconstructing the roof of the middle nasal vault following rhinoplasty. Plast Reconstr Surg 73(2):230–239CrossRefPubMed Sheen JH (1984) Spreader graft: a method of reconstructing the roof of the middle nasal vault following rhinoplasty. Plast Reconstr Surg 73(2):230–239CrossRefPubMed
15.
Zurück zum Zitat Burget GC, Menick FJ (1985) The subunit principle in nasal reconstruction. Plast Reconstr Surg 76(2):239–247CrossRefPubMed Burget GC, Menick FJ (1985) The subunit principle in nasal reconstruction. Plast Reconstr Surg 76(2):239–247CrossRefPubMed
17.
Metadaten
Titel
The 50 Most Cited Articles in Facial Plastic Surgery
verfasst von
Michael T. Chang
Zachary G. Schwam
Christopher A. Schutt
Emily M. Kamen
Boris Paskhover
Publikationsdatum
20.06.2017
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 5/2017
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-017-0908-x

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2017

Aesthetic Plastic Surgery 5/2017 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.