Transradial Catheterization in the Prone Position: A Technique that Simplifies Complex Post-procedural Renal Intervention for Patients Undergoing Renal Angiography for Nephrostomy-Related Hemorrhage
verfasst von:
Christopher D. Yeisley, Jonathan T. Holuka, Nicholas Voutsinas, Amir Noor
Percutaneous renal interventions, including percutaneous nephrostomy (PCN) or nephroureterostomy (PCNU) tube insertion, and percutaneous nephrolithotomy (PCNL), are common procedures that allow for minimally invasive therapy. Postoperative hemorrhage is a major potential complication. In patients who fail conservative management, transcatheter embolization has emerged as the treatment of choice [1]. If the initial angiogram does not demonstrate an active bleed (Fig. 1), the renal catheter must be repositioned for a repeat angiogram, as the tube may tamponade or obstruct visualization (Fig. 2) [2]. This procedure is started in the supine position for femoral artery access with the patient turned mid-procedure to access the indwelling catheter. Repositioning the patient while maintaining arterial access can be challenging and hazardous. Additionally, the femoral approach is associated with an increase in patient discomfort, difficulty with using the bathroom, difficulty feeding oneself or self-care, and difficulty with walking post-procedure. Also, the patient must be pronated after femoral vascular access is established. This may lead to catheter dislodgement and significant bleeding intra-procedure since the access site is not well visualized [3].
×
×
…
Anzeige
Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten
Transradial Catheterization in the Prone Position: A Technique that Simplifies Complex Post-procedural Renal Intervention for Patients Undergoing Renal Angiography for Nephrostomy-Related Hemorrhage
verfasst von
Christopher D. Yeisley Jonathan T. Holuka Nicholas Voutsinas Amir Noor
In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.
Extreme Arbeitsverdichtung und kaum Supervision: Dr. Andrea Martini, Sprecherin des Bündnisses Junge Ärztinnen und Ärzte (BJÄ) über den Frust des ärztlichen Nachwuchses und die Vorteile des Rucksack-Modells.
Darauf haben viele Praxen gewartet: Das Zi hat eine Liste von Praxisverwaltungssystemen veröffentlicht, die von Nutzern positiv bewertet werden. Eine gute Grundlage für wechselwillige Ärztinnen und Psychotherapeuten.
Akuter Schwindel stellt oft eine diagnostische Herausforderung dar. Wie nützlich dabei eine MRT ist, hat eine Studie aus Finnland untersucht. Immerhin einer von sechs Patienten wurde mit akutem ischämischem Schlaganfall diagnostiziert.
Update Radiologie
Bestellen Sie unseren Fach-Newsletterund bleiben Sie gut informiert.