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Erschienen in: Gastric Cancer 4/2022

07.05.2022 | Original Article

Ubiquitination of ADRα1d/SerpinA1 complex stimulates hypoxia to induce gastric tumorigenesis with a combination of Helicobacter pylori and chronic stress through IL-1α

verfasst von: Faisal Aziz, Xiang Li, Abhijit Chakraborty, Yaqiu Zheng, Mingxia Xin, Kangdong Liu, Zigang Dong

Erschienen in: Gastric Cancer | Ausgabe 4/2022

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Abstract

Background

Helicobacter pylori (H. pylori) has been recognized as the class I carcinogen of gastric cancer and several studies have demonstrated that chronic stress may accelerate gastric cancer progression. However, the evidence is not sufficient.

Methods

Here, we developed a mouse model that combined H. pylori infection with chronic stress. Gastric inflammation promotes gastric tumor development progression. To evaluate the number of pro-inflammatory cells through observing the numbers of activated macrophages and neutrophils in mice gastric tumors compared with untreated mice or only treated with one factor. ADRα1d /SerpinA1 expression and localization were assessed under stress conditions and H. pylori infection, and evaluated by analyzing IL-1α, CD8, platelet, and RBC status using α- or β- blockers against gastritis to prevent gastric cancer.

Results

Further mechanism study showed that stress hormones increase the number of CD8+ lymphocytes by activating ADRβ2 receptors, leading to IL-1α secretion and tumorigenicity. Gastric carcinogenesis also involves gastric muscle contraction mediated through ADRα1d/Serpina1 interaction. Specifically, we showed that the ADRα1d/SerpinA1 complex increases glucose uptake and the development of hypoxia conditions. These responses promote platelet aggregation and muscle contraction. In turn, gastric cancer cells increase lactate production and promote gastric cell proliferation through Muc-13 and IL-1α stimulation.

Conclusion

H. pylori infection in combination with chronic stress can lead to gastric cancer, and the synergistic effects of cytokine production (i.e. IL-1α), T lymphocyte dysfunction contributes to gastric carcinogenesis which will offer treatment opportunities for stress-associated gastric cancer and provide new strategies for the prevention and treatment of gastric cancer in clinics.

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Metadaten
Titel
Ubiquitination of ADRα1d/SerpinA1 complex stimulates hypoxia to induce gastric tumorigenesis with a combination of Helicobacter pylori and chronic stress through IL-1α
verfasst von
Faisal Aziz
Xiang Li
Abhijit Chakraborty
Yaqiu Zheng
Mingxia Xin
Kangdong Liu
Zigang Dong
Publikationsdatum
07.05.2022
Verlag
Springer Nature Singapore
Erschienen in
Gastric Cancer / Ausgabe 4/2022
Print ISSN: 1436-3291
Elektronische ISSN: 1436-3305
DOI
https://doi.org/10.1007/s10120-022-01297-7

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Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.