Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 3/2024

16.03.2023 | Original Article

A Novel Method of Intraoperative Calculation in Follicular Unit Transplantation: ‘The Sequential Strip and FUE Method’

verfasst von: Ramachandran Krishnamurthy, Balaji K. Jaganathan, Ravi Rangaswamy, Charan Jeganathan

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 3/2024

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Hair loss, in particular androgenetic alopecia, has troubled humans since the dawn of history. Treatment options for hair restoration have undergone massive transformation from punch grafting to follicular unit transplantation. Current surgical treatment options in hair restoration fall broadly under two categories, follicular unit transplantation most commonly known as strip method and follicular unit extraction (FUE). The strip method though widely used initially is not so common now due to its fair share of disadvantages ranging from linear donor scar, scar widening to strip overharvesting and wastage of grafts. Follicular unit excision (FUE) was introduced as an alternative method for extraction of grafts to combat the donor linear scar produced by strip method but the disadvantages of FUE include the number of grafts harvested in a single session, moth eaten appearance of donor area caused by over extraction of grafts and harvesting from outside the safe zone. Newer developments like extraction of axillary hair, body hair and pubic hair have been sought to overcome the limitations of number of grafts harvested in a single session of FUE. With more patients now affected by alopecia in their early 20s, there is an ever-increasing demand from the patients for the youthful hairline and hence the focus has shifted towards mega and giga sessions of hair transplantation which pose danger of over extraction of grafts leading to depletion of available donor sites. This article elaborates the combined sequential strip and FUE method along with an intraoperative calculation model to overcome the limitations of over extraction and wastage of grafts. (1) Combination of techniques Strip method with FUE. (2) An intraoperative calculation model that aids in limiting over extraction and wastage of grafts. (3) It is a real time model which can be applied in practice with ease.
Level of Evidence IV This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
3.
Zurück zum Zitat Bernstein RM, Rassman WR (2005) Follicular unit transplantation: 2005. Dermatol Clin 23:393–414CrossRefPubMed Bernstein RM, Rassman WR (2005) Follicular unit transplantation: 2005. Dermatol Clin 23:393–414CrossRefPubMed
6.
8.
Zurück zum Zitat Bernstein RM, Rassman WR, Anderson KW (2004) Follicular unit extraction mega sessions: evolution of a technique. Hair Transplant Forum Int 14:97–99CrossRef Bernstein RM, Rassman WR, Anderson KW (2004) Follicular unit extraction mega sessions: evolution of a technique. Hair Transplant Forum Int 14:97–99CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Unger W (1994) Delineating the safe donor area for hair transplanting. J Am Acad Cosmet Surg 4:239–243CrossRef Unger W (1994) Delineating the safe donor area for hair transplanting. J Am Acad Cosmet Surg 4:239–243CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Jimenez F, Ruifernández JM (1999) Distribution of human hair in follicular units. A mathematical model for estimating the donor size in follicular unit transplantation. Dermatol Surg 25(04):294–298CrossRefPubMed Jimenez F, Ruifernández JM (1999) Distribution of human hair in follicular units. A mathematical model for estimating the donor size in follicular unit transplantation. Dermatol Surg 25(04):294–298CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat Keene SA, Rassman WR, Harris JA (2018) Determining safe excision limits in FUE: factors that affect, and a simple way to maintain, aesthetic donor density. Hair Transplant Forum Int 28(01):1–11CrossRef Keene SA, Rassman WR, Harris JA (2018) Determining safe excision limits in FUE: factors that affect, and a simple way to maintain, aesthetic donor density. Hair Transplant Forum Int 28(01):1–11CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Cole J, Devroye J (2001) A calculated look at the donor area. Hair Transplant Forum Int 11:150–154 Cole J, Devroye J (2001) A calculated look at the donor area. Hair Transplant Forum Int 11:150–154
15.
Zurück zum Zitat Whitworth JM, Stough DB, Limmer B, Seager D, Boudjema P, et al (1999) A comparison of graft implantation techniques for hair transplantation. Semin Cutan Med Surg 18(2):177–183CrossRefPubMed Whitworth JM, Stough DB, Limmer B, Seager D, Boudjema P, et al (1999) A comparison of graft implantation techniques for hair transplantation. Semin Cutan Med Surg 18(2):177–183CrossRefPubMed
16.
Zurück zum Zitat Haber RS, Stough DB (1996) Accurate estimation of graft requirements when using multibladed knives. In: Stough DB, Haber RS (eds) Hair replacement: surgical and medical. Mosby, St. Louis, pp 138–142 Haber RS, Stough DB (1996) Accurate estimation of graft requirements when using multibladed knives. In: Stough DB, Haber RS (eds) Hair replacement: surgical and medical. Mosby, St. Louis, pp 138–142
17.
Zurück zum Zitat Bernstein R (1996) Accurate follicular unit transplantation. In: Haber R, Stough D (eds) Hair replacement: surgical and medical. Mosby, St. Louis, pp 138–142 Bernstein R (1996) Accurate follicular unit transplantation. In: Haber R, Stough D (eds) Hair replacement: surgical and medical. Mosby, St. Louis, pp 138–142
19.
Zurück zum Zitat Arnold J (1995) Pursuing the perfect strip: harvesting donor strips with minimal hair transection. Int J Aesthetic Restorative Surg 3(2):148–153 Arnold J (1995) Pursuing the perfect strip: harvesting donor strips with minimal hair transection. Int J Aesthetic Restorative Surg 3(2):148–153
20.
Zurück zum Zitat Jiménez-Acosta F, Ponce I (2010) Técnica actual del trasplante de pelo de unidades foliculares [Follicular unit hair transplantation: current technique]. Actas Dermosifiliogr 101(4):291–306 (in Spanish)CrossRefPubMed Jiménez-Acosta F, Ponce I (2010) Técnica actual del trasplante de pelo de unidades foliculares [Follicular unit hair transplantation: current technique]. Actas Dermosifiliogr 101(4):291–306 (in Spanish)CrossRefPubMed
24.
Zurück zum Zitat True RH (2018) Graft quality index: a morphologic classification of follicular unit excision (FUE) grafts. Hair Transplant Forum International 28(2):45–53MathSciNetCrossRef True RH (2018) Graft quality index: a morphologic classification of follicular unit excision (FUE) grafts. Hair Transplant Forum International 28(2):45–53MathSciNetCrossRef
Metadaten
Titel
A Novel Method of Intraoperative Calculation in Follicular Unit Transplantation: ‘The Sequential Strip and FUE Method’
verfasst von
Ramachandran Krishnamurthy
Balaji K. Jaganathan
Ravi Rangaswamy
Charan Jeganathan
Publikationsdatum
16.03.2023
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 3/2024
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-023-03300-7

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2024

Aesthetic Plastic Surgery 3/2024 Zur Ausgabe

Vorsicht, erhöhte Blutungsgefahr nach PCI!

10.05.2024 Koronare Herzerkrankung Nachrichten

Nach PCI besteht ein erhöhtes Blutungsrisiko, wenn die Behandelten eine verminderte linksventrikuläre Ejektionsfraktion aufweisen. Das Risiko ist umso höher, je stärker die Pumpfunktion eingeschränkt ist.

Darf man die Behandlung eines Neonazis ablehnen?

08.05.2024 Gesellschaft Nachrichten

In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.

Deutlich weniger Infektionen: Wundprotektoren schützen!

08.05.2024 Postoperative Wundinfektion Nachrichten

Der Einsatz von Wundprotektoren bei offenen Eingriffen am unteren Gastrointestinaltrakt schützt vor Infektionen im Op.-Gebiet – und dient darüber hinaus der besseren Sicht. Das bestätigt mit großer Robustheit eine randomisierte Studie im Fachblatt JAMA Surgery.

Chirurginnen und Chirurgen sind stark suizidgefährdet

07.05.2024 Suizid Nachrichten

Der belastende Arbeitsalltag wirkt sich negativ auf die psychische Gesundheit der Angehörigen ärztlicher Berufsgruppen aus. Chirurginnen und Chirurgen bilden da keine Ausnahme, im Gegenteil.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.