Skip to main content
Erschienen in: International Ophthalmology 6/2018

13.10.2017 | Case Report

A virtual model to assess maximum treatable area in LASIK and feasibility of a temporal hinge

verfasst von: Ameya Rajas Deepak Ingawale, Jagadeesh K. Reddy, K. S. Siddharthan, Neeraj Apoorva Shah, Shadab Rafat Khan

Erschienen in: International Ophthalmology | Ausgabe 6/2018

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Purpose

To generate virtual models using different hinge locations and to investigate the advantages of a temporal hinge to a superior in LASIK.

Methods

The study design was cross sectional. An image processing software was used to construct virtual LASIK models of 56 slit lamp photos of eyes. For a given hinge location and width, the largest flap diameter and maximum treatable stromal bed area were calculated, comparing temporal hinge to superior.

Results

Temporal hinge allowed a greater flap diameter than superior and thus a greater treatment zone area for a given hinge width. A temporal hinge allowed a greater hinge width than a superior hinge for a given treatment zone area.

Conclusion

We provide a rational basis for a mechanically stable temporal hinge. Moreover, we provide a method to pre-operative model flap size and hinge location, using a slit lamp camera and an image editing software.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Yang Y, Thompson K, Burns SA (2002) pupil location under mesopic, photopic, and pharmacologically dilated conditions. Invest Ophthalmol Vis Sci 43(7):2508–2512PubMedPubMedCentral Yang Y, Thompson K, Burns SA (2002) pupil location under mesopic, photopic, and pharmacologically dilated conditions. Invest Ophthalmol Vis Sci 43(7):2508–2512PubMedPubMedCentral
2.
Zurück zum Zitat Ganguli D, Roy IS, Biswas SK, Sengupta M (1975) Study of corneal power and diameter in simple refractive error. Ind J Ophthalmol 23:6–11 Ganguli D, Roy IS, Biswas SK, Sengupta M (1975) Study of corneal power and diameter in simple refractive error. Ind J Ophthalmol 23:6–11
3.
Zurück zum Zitat Iyamu E, Osuobeni E (2012) Age, gender, corneal diameter, corneal curvature and central corneal thickness in Nigerians with normal intra ocular pressure. J Optom 5(2):87–97CrossRef Iyamu E, Osuobeni E (2012) Age, gender, corneal diameter, corneal curvature and central corneal thickness in Nigerians with normal intra ocular pressure. J Optom 5(2):87–97CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Assil K, McCall T (2005) Temporal hinge laser in situ keratomileusis: maximizing treatable stromal bed area. J Cataract Refract Surg 31(6):1139–1144CrossRef Assil K, McCall T (2005) Temporal hinge laser in situ keratomileusis: maximizing treatable stromal bed area. J Cataract Refract Surg 31(6):1139–1144CrossRef
Metadaten
Titel
A virtual model to assess maximum treatable area in LASIK and feasibility of a temporal hinge
verfasst von
Ameya Rajas Deepak Ingawale
Jagadeesh K. Reddy
K. S. Siddharthan
Neeraj Apoorva Shah
Shadab Rafat Khan
Publikationsdatum
13.10.2017
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
International Ophthalmology / Ausgabe 6/2018
Print ISSN: 0165-5701
Elektronische ISSN: 1573-2630
DOI
https://doi.org/10.1007/s10792-017-0729-6

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2018

International Ophthalmology 6/2018 Zur Ausgabe

Neu im Fachgebiet Augenheilkunde

Ophthalmika in der Schwangerschaft

Die Verwendung von Ophthalmika in der Schwangerschaft und Stillzeit stellt immer eine Off-label-Anwendung dar. Ein Einsatz von Arzneimitteln muss daher besonders sorgfältig auf sein Risiko-Nutzen-Verhältnis bewertet werden. In der vorliegenden …

Operative Therapie und Keimnachweis bei endogener Endophthalmitis

Vitrektomie Originalie

Die endogene Endophthalmitis ist eine hämatogen fortgeleitete, bakterielle oder fungale Infektion, die über choroidale oder retinale Gefäße in den Augapfel eingeschwemmt wird [ 1 – 3 ]. Von dort infiltrieren die Keime in die Netzhaut, den …

Bakterielle endogene Endophthalmitis

Vitrektomie Leitthema

Eine endogene Endophthalmitis stellt einen ophthalmologischen Notfall dar, der umgehender Diagnostik und Therapie bedarf. Es sollte mit geeigneten Methoden, wie beispielsweise dem Freiburger Endophthalmitis-Set, ein Keimnachweis erfolgen. Bei der …

So erreichen Sie eine bestmögliche Wundheilung der Kornea

Die bestmögliche Wundheilung der Kornea, insbesondere ohne die Ausbildung von lichtstreuenden Narben, ist oberstes Gebot, um einer dauerhaften Schädigung der Hornhaut frühzeitig entgegenzuwirken und die Funktion des Auges zu erhalten.   

Update Augenheilkunde

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.