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Erschienen in: Herz 6/2020

28.05.2020 | Main topic

Biomarkers for infarct diagnosis and rapid rule-out/rule-in of acute myocardial infarction

verfasst von: Prof. Dr. Evangelos Giannitsis, Vinayak Gopi

Erschienen in: Herz | Ausgabe 6/2020

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Abstract

The 4th edition of the Universal Definition of Myocardial Infarction (MI) recommends measurement of cardiac troponin (cTn) T or I for the diagnosis of MI due to their absolute cardiac tissue specificity. In this MI definition, values exceeding the 99th percentile of a healthy reference population distinguish between detectable troponin due to physiological cell turnover as opposed to pathological myocardial injury. In clinical routine, high-sensitivity (hs) troponin assays that allow earlier diagnosis of MI and detection of myocardial injury that would have escaped detection due to the lower sensitivity of previous assay generations are increasingly used. While the 2015 European Society of Cardiology (ESC) guidelines already recommend a re-testing of cTn after 3 h, if an hs-cTn assay is available, faster protocols that reassess hs-cTn after 60–120 min are increasingly performed, since these protocols allow faster patient disposition, increase discharge rates from the emergency department (ED), and are at least as safe as the standard protocol for the guidance of discharge after rule-out. However, decision cut-offs are lower than the 99th percentile and concentration change criteria depend on the individual hs-cTn assay and protocol used. The following article provides an overview of the recommendations of the 4th universal MI definition as well as the current 2015 ESC guidelines on cTn and other potential biomarker candidates for patients presenting with suspected acute coronary syndromes. Limitations and areas of controversy are discussed.
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Metadaten
Titel
Biomarkers for infarct diagnosis and rapid rule-out/rule-in of acute myocardial infarction
verfasst von
Prof. Dr. Evangelos Giannitsis
Vinayak Gopi
Publikationsdatum
28.05.2020
Verlag
Springer Medizin
Erschienen in
Herz / Ausgabe 6/2020
Print ISSN: 0340-9937
Elektronische ISSN: 1615-6692
DOI
https://doi.org/10.1007/s00059-020-04943-x

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Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Adipositas-Medikament auch gegen Schlafapnoe wirksam

24.04.2024 Adipositas Nachrichten

Der als Antidiabetikum sowie zum Gewichtsmanagement zugelassene Wirkstoff Tirzepatid hat in Studien bei adipösen Patienten auch schlafbezogene Atmungsstörungen deutlich reduziert, informiert der Hersteller in einer Vorab-Meldung zum Studienausgang.

Update Kardiologie

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