Skip to main content
Erschienen in: European Journal of Orthopaedic Surgery & Traumatology 6/2009

01.08.2009 | Original Article

Comparative study of anterior versus posterior decompression in elderly patients of cervical myelopathy with co-morbid conditions

verfasst von: Sudeep Jain, Saurabh Singh, Anil Kumar Joshi, Chirayu Pamecha, Bharat Dave, Pankaj Patel

Erschienen in: European Journal of Orthopaedic Surgery & Traumatology | Ausgabe 6/2009

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Study design

Prospective.

Objective

To assess the results of laminectomy in patients suffering from multilevel multidirectional compressive cervical myelopathy with co-morbid conditions and to compare results of anterior and laminectomy clinically, radiologically and functionally.

Summary of background data

Cervical myelopathy or myeloradiculopathy is a progressive degenerative disorder that usually starts in the middle age. It leads to circumferential cord compression leading to a constellation of signs and symptoms.

Methods

Prospective study of 30 cases in which we had compared the results of anterior and posterior decompression surgery. Our follow-up ranged from 18 to 60 months with an average follow-up of 31.8 months.

Results

Eighteen patients underwent laminectomy by posterior midline approach in which lamina and if required, medial one-third of the facet was also removed. Diskectomy and bone grafting was done in eight patients by standard anterior approach with removal of disc at two or three levels. Corpectomy and diskectomy above and below with bone grafting was done in four patients. Out of these two were fused with tricortical iliac crest and two with fibula.

Conclusion

Anterior decompression is the gold standard. However, in medically unfit patients with multi-level circumferential compression laminectomy is an equally rewarding option.
Literatur
1.
2.
Zurück zum Zitat Wilkinson H, Le May M (1969) Roentgenographic correlations in cervical spondylosis. Am J Roentgenol 105:370 Wilkinson H, Le May M (1969) Roentgenographic correlations in cervical spondylosis. Am J Roentgenol 105:370
3.
Zurück zum Zitat Pavlov H, Torg J, Robie B et al (1987) Cervical spinal stenosis; determination of vertebral body ratio. Radiology 164:771–775PubMed Pavlov H, Torg J, Robie B et al (1987) Cervical spinal stenosis; determination of vertebral body ratio. Radiology 164:771–775PubMed
4.
Zurück zum Zitat Whitecloud T, Seago R (1987) Cervical discogenic syndrome: results of operative intervention in patients with positive discography. Spine 12:313PubMedCrossRef Whitecloud T, Seago R (1987) Cervical discogenic syndrome: results of operative intervention in patients with positive discography. Spine 12:313PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Kurz LT, Herkowitz HN (1992) Surgical management of myelopathy. OCNA 23:495–504 Kurz LT, Herkowitz HN (1992) Surgical management of myelopathy. OCNA 23:495–504
6.
Zurück zum Zitat Fujiwara K, Ebara S et al (1989) The prognosis of surgery for cervical compression myelopathy: an analysis of the factors involved. J Bone Joint Surg Br 71:393–398PubMed Fujiwara K, Ebara S et al (1989) The prognosis of surgery for cervical compression myelopathy: an analysis of the factors involved. J Bone Joint Surg Br 71:393–398PubMed
7.
Zurück zum Zitat Kumar VG, Rea GL, Mervis LJ et al (1999) Cervical spondylotic myelopathy: functional and radiologic long-term outcome after laminectomy and posterior fusion. J Neurosurg 44:771–777CrossRef Kumar VG, Rea GL, Mervis LJ et al (1999) Cervical spondylotic myelopathy: functional and radiologic long-term outcome after laminectomy and posterior fusion. J Neurosurg 44:771–777CrossRef
8.
9.
Zurück zum Zitat Law M, Bernhardt M, White A (1995) Evaluation and management of cervical spondylotic myelopathy. Instr Course Lect 44:99PubMed Law M, Bernhardt M, White A (1995) Evaluation and management of cervical spondylotic myelopathy. Instr Course Lect 44:99PubMed
10.
Zurück zum Zitat Kurz L, Herkowitz H (1992) Surgical management of myelopathy. Orthop Clin North Am 23:495PubMed Kurz L, Herkowitz H (1992) Surgical management of myelopathy. Orthop Clin North Am 23:495PubMed
11.
Zurück zum Zitat Robinson RA (1958) The results of anterior inter-body fusion of cervical spine. J Bone Joint Surg Am 44:156 Robinson RA (1958) The results of anterior inter-body fusion of cervical spine. J Bone Joint Surg Am 44:156
12.
Zurück zum Zitat Hukuda S, Mochizuki T, Ogata M et al (1985) Operations for cervical spondylotic myelopathy, a comparison of anterior and posterior procedures. J Bone Joint Surg (Br) 67-B(4):609–615 Hukuda S, Mochizuki T, Ogata M et al (1985) Operations for cervical spondylotic myelopathy, a comparison of anterior and posterior procedures. J Bone Joint Surg (Br) 67-B(4):609–615
13.
Zurück zum Zitat Bohlman HH, Emery SE, Goodfellow DB et al (1993) Robinson anterior cervical diskectomy and arthrodesis for cervical radiculopathy long-term follow-up of 122 patients. J Bone Joint Surg 75(9):1298–1307PubMed Bohlman HH, Emery SE, Goodfellow DB et al (1993) Robinson anterior cervical diskectomy and arthrodesis for cervical radiculopathy long-term follow-up of 122 patients. J Bone Joint Surg 75(9):1298–1307PubMed
14.
Zurück zum Zitat Cusick JF, Pintar FA, Yognandan N (1995) Biomechanical alterations induced by multi-level cervical laminectomy. Spine 20:2392–2398PubMedCrossRef Cusick JF, Pintar FA, Yognandan N (1995) Biomechanical alterations induced by multi-level cervical laminectomy. Spine 20:2392–2398PubMedCrossRef
15.
Zurück zum Zitat Kato Y, Iwasaki M et al (1998) Long term follow-up results of laminectomy for cervical myelopathy caused by ossification of PLL. J Neurosurg 89:217–233PubMedCrossRef Kato Y, Iwasaki M et al (1998) Long term follow-up results of laminectomy for cervical myelopathy caused by ossification of PLL. J Neurosurg 89:217–233PubMedCrossRef
16.
Zurück zum Zitat Mayfield FH (1976) Complications of laminectomy. J Neurosurg 23:435–439 Mayfield FH (1976) Complications of laminectomy. J Neurosurg 23:435–439
17.
Zurück zum Zitat Hosono N, Yonenobu K, Ono K (1996) Neck and shoulder pain after laminoplasty versus laminectomy. Spine 21:1969–1973PubMedCrossRef Hosono N, Yonenobu K, Ono K (1996) Neck and shoulder pain after laminoplasty versus laminectomy. Spine 21:1969–1973PubMedCrossRef
18.
Zurück zum Zitat Yonenbou K, Hosono N (1992) Laminoplasty versus subtotal corpectomy: a comparative study. Spine 17:1281–1284CrossRef Yonenbou K, Hosono N (1992) Laminoplasty versus subtotal corpectomy: a comparative study. Spine 17:1281–1284CrossRef
19.
Zurück zum Zitat Heller JG, Edwards CCII, Murakami H et al (2001) Laminoplasty versus laminectomy for multilevel cervical myelopathy: an Independent matched cohort analysis. Spine 26:1330–1336PubMedCrossRef Heller JG, Edwards CCII, Murakami H et al (2001) Laminoplasty versus laminectomy for multilevel cervical myelopathy: an Independent matched cohort analysis. Spine 26:1330–1336PubMedCrossRef
20.
Zurück zum Zitat Nurick S (1972) The pathogenesis of the spinal cord disorder associated with cervical spondylosis. Brain 95:87PubMedCrossRef Nurick S (1972) The pathogenesis of the spinal cord disorder associated with cervical spondylosis. Brain 95:87PubMedCrossRef
21.
Zurück zum Zitat Macdonald RL, Fehling MG et al (1997) Multilevel anterior corpectomy and fibular allograft fusion for cervical myelopathy. J Neurosurg 86:990–997PubMedCrossRef Macdonald RL, Fehling MG et al (1997) Multilevel anterior corpectomy and fibular allograft fusion for cervical myelopathy. J Neurosurg 86:990–997PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Comparative study of anterior versus posterior decompression in elderly patients of cervical myelopathy with co-morbid conditions
verfasst von
Sudeep Jain
Saurabh Singh
Anil Kumar Joshi
Chirayu Pamecha
Bharat Dave
Pankaj Patel
Publikationsdatum
01.08.2009
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
European Journal of Orthopaedic Surgery & Traumatology / Ausgabe 6/2009
Print ISSN: 1633-8065
Elektronische ISSN: 1432-1068
DOI
https://doi.org/10.1007/s00590-009-0444-8

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2009

European Journal of Orthopaedic Surgery & Traumatology 6/2009 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Knie-TEP: Kein Vorteil durch antibiotikahaltigen Knochenzement

29.05.2024 Periprothetische Infektionen Nachrichten

Zur Zementierung einer Knie-TEP wird in Deutschland zu über 98% Knochenzement verwendet, der mit einem Antibiotikum beladen ist. Ob er wirklich besser ist als Zement ohne Antibiotikum, kann laut Registerdaten bezweifelt werden.

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

28.05.2024 Fehlerkultur Podcast

Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.