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HAND

Ausgabe 4/2013

Inhalt (24 Artikel)

Surgery Articles

Disability and pain after cortisone versus placebo injection for trapeziometacarpal arthrosis and de Quervain syndrome

Dennis J. S. Makarawung, Stéphanie J. E. Becker, Stijn Bekkers, David Ring

Surgery Articles

Determinants of distal radius fracture management in polytrauma patients

Joshua M. Adkinson, Anna M. Soltys, Nathan F. Miller, Sherrine M. Eid, Robert X. Murphy Jr.

The use of bone cement in difficult distal radius fractures

Mithun Neral, Mario Solari, Chad Purnell, Ronit Wollstein

Surgery Articles

Percutaneous flexible double pinning (Py–Desmanet’s procedure) for pediatric distal radius fractures

Kazufumi Sano, Tomohisa Hashimoto, Kazumasa Kimura, Satoru Ozeki

Review

Treatment of chronic biceps tendon ruptures

Mark T. Dillon, Jeffrey C. King

Surgery Articles

Evaluation of appropriateness of patient transfers for hand and microsurgery to a level I trauma center

Ilvy Friebe, Jonathan Isaacs, Satya Mallu, Anton Kurdin, Varatharaj Mounasamy, Harinder Dhindsa

Case Reports

Widespread pressure pain hypersensitivity in elderly subjects with unilateral thumb carpometacarpal osteoarthritis

Alessandro Chiarotto, Cesar Fernandez-de-las-Peñas, Matteo Castaldo, Stefano Negrini, Jorge Hugo Villafañe

Surgery Articles

Surgeon confidence in an outpatient setting

Michiel G. J. S. Hageman, Jeroen K. J. Bossen, John D. King, David Ring

Surgery Articles

Contralateral electrodiagnosis in patients with abnormal median distal sensory latency

Charlotte E. S. Hoogstins, Stéphanie J. E. Becker, David Ring

Surgery Articles

Corticosteroid injection therapy for trigger finger or thumb: a retrospective review of 577 digits

Cornelius Schubert, Helen G. Hui-Chou, Alfred P. See, E. Gene Deune

Surgery Articles

Chronic exertional compartment syndrome of the forearm in elite rowers: a technique for mini-open fasciotomy and a report of six cases

John W. K. Harrison, Philip Thomas, Asir Aster, Graeme Wilkes, Michael J. Hayton

Surgery Articles

Treatment of intraarticular middle phalanx fractures using the Ligamentotaxor®

H.-G. Damert, S. Altmann, A. Kraus, M. Infanger, D. Sattler

Case Reports

Infantile fibrosarcoma misdiagnosed as vascular tumors

Shady N. Hayek, Hamed H. Janom, Amir Ibrahim, Steven L. Moran

Case Reports

Anomalies of the extensor pollicis longus and extensor indicis muscles in two cadaveric cases

Christopher E. Talbot, Katie A. Mollman, Nicole M. Perez, Allison M. Zimmerman, Nicholas Drew, Irene Tsung, Christopher Wade, Patrick S. Finnegan, John R. Fredieu

Case Reports

Diagnosis and treatment of digitocutaneous dysplasia, a rare infantile digital fibromatosis: a case report

Marisa Cabrera González, Laura M. Pérez López, Diego Gutiérrez de la Iglesia, Carlota Rovira Zurriaga, Loreto Martorell Sampol, Antonia González Enseñat

Case Reports

One-bone forearm procedure for Hajdu–Cheney syndrome: a case report

Abdo Bachoura, Sidney M. Jacoby, A. Lee Osterman

Case Reports

Volar capitate dislocation: a case report

Christina M. Ward

Review Articles of topics

The free fillet flap after traumatic amputation: a review of literature and case report

Jacques A. Machol IV, Robert C. Fang, Hani S. Matloub

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.