Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 4/2012

01.08.2012 | Original Article

Two-Z-Epicanthoplasty in a Three-Dimensional Model of Asian Eyelids

verfasst von: XiaoJie Hu, XiaoXi Lin, Gang Ma, YunBo Jin, Hui Chen, Xiaodong Chen, Xiaoxiao Ye, Yajin Qiu

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 4/2012

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

Epicanthoplasty is a procedure currently available for medial epicanthus correction. However, potential problems such as difficult designs, undercorrection, and unpleasant scarring in the medial canthus area make patients hesitant about undergoing epicanthoplasty. These barriers are challenges to surgeons.

Methods

From January 2007 to May 2010, epicanthoplasty was performed for 23 patients using two-Z-plasty in a three-dimensional surgery model. A total of 20 patients underwent a simultaneous double-eyelid operation when required. The medial canthal distance was measured preoperatively and 12 months postoperatively. The extent of postoperative scarring and improvement of the epicanthal fold were evaluated after surgery.

Results

The average intercanthal length decreased significantly from a mean of 37.0 ± 2.1 mm preoperatively to 31.4 ± 1.9 mm 12 months postoperatively (p < 0.01, paired t test). Epicanthoplasty yielded excellent aesthetic results in terms of an open medial canthus without definite relapse, hypertrophic scarring, and injury of the lacrimal apparatus during the 12-month follow-up period.

Conclusions

Two-Z-epicanthoplasty can be reproduced easily in a three-dimensional surgery model. This procedure is very effective for correction of the epicanthal fold, resulting in a pleasant-appearing, inconspicuous scar and a long-lasting outcome.

Level of evidence IV

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors http://​www.​springer.​com/​00266
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Lee Y, Lee E, Park WJ (2000) Anchor epicanthoplasty combined with outfold type double eyelidplasty for Asians: do we have to make an additional scar to correct the Asian epicanthal fold? Plast Reconstr Surg 105:1872–1880PubMedCrossRef Lee Y, Lee E, Park WJ (2000) Anchor epicanthoplasty combined with outfold type double eyelidplasty for Asians: do we have to make an additional scar to correct the Asian epicanthal fold? Plast Reconstr Surg 105:1872–1880PubMedCrossRef
2.
Zurück zum Zitat Fujiwara T, Maeda M, Kuwae K, Nishino K (2006) Modified split V-W plasty for enropion with an epicanthal fold in Asian eyelids. Plast Reconstr Surg 118:635–642PubMedCrossRef Fujiwara T, Maeda M, Kuwae K, Nishino K (2006) Modified split V-W plasty for enropion with an epicanthal fold in Asian eyelids. Plast Reconstr Surg 118:635–642PubMedCrossRef
3.
Zurück zum Zitat Wong JK (2009) Aesthetic surgery in Asians. Curr Opin Otolaryngol Head Neck Surg 17:279–286PubMedCrossRef Wong JK (2009) Aesthetic surgery in Asians. Curr Opin Otolaryngol Head Neck Surg 17:279–286PubMedCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Park JI (2000) Modified Z-epicanthoplasty in the Asian eyelid. Arch Facial Plast Surg 2:43–47PubMedCrossRef Park JI (2000) Modified Z-epicanthoplasty in the Asian eyelid. Arch Facial Plast Surg 2:43–47PubMedCrossRef
6.
Zurück zum Zitat Yi SK, Paik HW, Lee PK, Oh DY, R JW, Ahn AT (2007) Simple epicanthoplasty with minimal scar. Aesthetic Plast Surg 31:350–353PubMedCrossRef Yi SK, Paik HW, Lee PK, Oh DY, R JW, Ahn AT (2007) Simple epicanthoplasty with minimal scar. Aesthetic Plast Surg 31:350–353PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Li FC, Ma LH (2008) Double eyelid blepharoplasty incorporating epicanthoplasty using Y-V advancement procedure. J Plast Reconstr Aesthet Surg 61:901–905PubMedCrossRef Li FC, Ma LH (2008) Double eyelid blepharoplasty incorporating epicanthoplasty using Y-V advancement procedure. J Plast Reconstr Aesthet Surg 61:901–905PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Kao YS, Lin CH, Fang RH (1998) Epicanthoplasty with modified Y-V advancement procedure. Plast Reconstr Surg 102:1835–1841PubMedCrossRef Kao YS, Lin CH, Fang RH (1998) Epicanthoplasty with modified Y-V advancement procedure. Plast Reconstr Surg 102:1835–1841PubMedCrossRef
9.
Zurück zum Zitat Lin SD (2000) Correction of the epicanthal fold using the VM-plasty. Br J Plast Surg 53:95–99PubMedCrossRef Lin SD (2000) Correction of the epicanthal fold using the VM-plasty. Br J Plast Surg 53:95–99PubMedCrossRef
10.
Zurück zum Zitat Cho BC, Lee KY (2002) Medial epicanthoplasty combined with plication of the medial canthal tendon in Asian eyelids. Plast Reconstr Surg 110:293–300 discussion 301PubMedCrossRef Cho BC, Lee KY (2002) Medial epicanthoplasty combined with plication of the medial canthal tendon in Asian eyelids. Plast Reconstr Surg 110:293–300 discussion 301PubMedCrossRef
11.
Zurück zum Zitat Yoo WM, Park SH, Kwag DR (2002) Root z-epicanthoplasty in Asian eyelids. Plast Reconstr Surg 109:2067–2071 discussion 2072–2073PubMedCrossRef Yoo WM, Park SH, Kwag DR (2002) Root z-epicanthoplasty in Asian eyelids. Plast Reconstr Surg 109:2067–2071 discussion 2072–2073PubMedCrossRef
12.
13.
Zurück zum Zitat Lee YJ, Baek RM, Song YT, Chung WJ, Lee JH (2006) Periciliary Y-V epicanthoplasty. Ann Plast Surg 56:274–278PubMedCrossRef Lee YJ, Baek RM, Song YT, Chung WJ, Lee JH (2006) Periciliary Y-V epicanthoplasty. Ann Plast Surg 56:274–278PubMedCrossRef
14.
Zurück zum Zitat Zhang H, Zhuang H, Yu H et al (2006) A new Z-epicanthoplasty and a concomitant double eyelidplasty in Chinese eyelids. Plast Reconstr Surg 118:900–907PubMedCrossRef Zhang H, Zhuang H, Yu H et al (2006) A new Z-epicanthoplasty and a concomitant double eyelidplasty in Chinese eyelids. Plast Reconstr Surg 118:900–907PubMedCrossRef
15.
Zurück zum Zitat Lu JJ, Yang K, Jin XL, Xu JJ, Zhang C, Zhang B, Teng L (2011) Epicanthoplasty with double eyelidplasty incorporating modified Z-plasty for Chinese patients. J Plast Reconstr Aesthet Surg 64:462–466PubMedCrossRef Lu JJ, Yang K, Jin XL, Xu JJ, Zhang C, Zhang B, Teng L (2011) Epicanthoplasty with double eyelidplasty incorporating modified Z-plasty for Chinese patients. J Plast Reconstr Aesthet Surg 64:462–466PubMedCrossRef
16.
Zurück zum Zitat Jordan DR, Anderson RL (1989) Epicantal folds: a deep tissue approach. Arch Ophthalmol 107:1532–1535PubMedCrossRef Jordan DR, Anderson RL (1989) Epicantal folds: a deep tissue approach. Arch Ophthalmol 107:1532–1535PubMedCrossRef
17.
Zurück zum Zitat Oh YW, Seul CH, Yoo WM (2007) Medial epicanthoplasty using the skin redraping method. Plast Reconstr Surg 119:703–710PubMedCrossRef Oh YW, Seul CH, Yoo WM (2007) Medial epicanthoplasty using the skin redraping method. Plast Reconstr Surg 119:703–710PubMedCrossRef
18.
Zurück zum Zitat Yen MT (2007) Medial epicanthoplasty using the skin redraping method. Plast Reconstr Surg 120:1740PubMedCrossRef Yen MT (2007) Medial epicanthoplasty using the skin redraping method. Plast Reconstr Surg 120:1740PubMedCrossRef
19.
20.
Zurück zum Zitat Chen W, Li S, Li Y, Wang Y (2009) Medial epicanthoplasty using the palpebral margin incision method. J Plast Reconstr Aesthet Surg 62:1621–1626PubMedCrossRef Chen W, Li S, Li Y, Wang Y (2009) Medial epicanthoplasty using the palpebral margin incision method. J Plast Reconstr Aesthet Surg 62:1621–1626PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Two-Z-Epicanthoplasty in a Three-Dimensional Model of Asian Eyelids
verfasst von
XiaoJie Hu
XiaoXi Lin
Gang Ma
YunBo Jin
Hui Chen
Xiaodong Chen
Xiaoxiao Ye
Yajin Qiu
Publikationsdatum
01.08.2012
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 4/2012
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-012-9883-4

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2012

Aesthetic Plastic Surgery 4/2012 Zur Ausgabe

Announcements

Announcements

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

„Übersichtlicher Wegweiser“: Lauterbachs umstrittener Klinik-Atlas ist online

17.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Sie sei „ethisch geboten“, meint Gesundheitsminister Karl Lauterbach: mehr Transparenz über die Qualität von Klinikbehandlungen. Um sie abzubilden, lässt er gegen den Widerstand vieler Länder einen virtuellen Klinik-Atlas freischalten.

Was nützt die Kraniektomie bei schwerer tiefer Hirnblutung?

17.05.2024 Hirnblutung Nachrichten

Eine Studie zum Nutzen der druckentlastenden Kraniektomie nach schwerer tiefer supratentorieller Hirnblutung deutet einen Nutzen der Operation an. Für überlebende Patienten ist das dennoch nur eine bedingt gute Nachricht.

Klinikreform soll zehntausende Menschenleben retten

15.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Gesundheitsminister Lauterbach hat die vom Bundeskabinett beschlossene Klinikreform verteidigt. Kritik an den Plänen kommt vom Marburger Bund. Und in den Ländern wird über den Gang zum Vermittlungsausschuss spekuliert.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.