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Erschienen in: Medical Oncology 1/2013

01.03.2013 | Original Paper

Pretreatment neutrophil/lymphocyte ratio is superior to platelet/lymphocyte ratio as a predictor of long-term mortality in breast cancer patients

verfasst von: Basem Azab, Neeraj Shah, Jared Radbel, Pamela Tan, Vijaya Bhatt, Steven Vonfrolio, Ayman Habeshy, Antonio Picon, Scott Bloom

Erschienen in: Medical Oncology | Ausgabe 1/2013

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Abstract

The aim of our study was to assess the predictive value of platelet/lymphocyte ratio (PLR) and neutrophil/lymphocyte ratio (NLR) in terms of survival in breast cancer patients. This is an observational study of 437 breast cancer patients treated between January 2004 and December 2006. Survival status was obtained from our cancer registry and Social Security Death Index. Survival analysis, stratified by NLR and PLR quartiles, was used to evaluate their prognostic values. Patients in the highest 4th PLR and NLR quartiles had higher 5-year mortality rate (30.4 and 40.3 %) compared to those in the lower three PLR and NLR quartiles (12.1 and 8.2 %), p < 0.0001. Multivariate hazard ratios of 4th PLR and NLR quartiles compared to first PLR and NLR quartiles were 3.68 (1.74–7.77, p = 0.001) and 3.67 (1.52–8.86, p = 0.004). Higher PLR only showed a trend of higher mortality in patients with normal lymphocyte count, whereas NLR continued to be statistically significant predictor of 5-year mortality in all lymphocyte count subsets. Pretreatment NLR is an independent predictor of long-term mortality in breast cancer patients, whereas pretreatment PLR was not superior to absolute lymphocyte count alone in predicting long-term mortality.
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Metadaten
Titel
Pretreatment neutrophil/lymphocyte ratio is superior to platelet/lymphocyte ratio as a predictor of long-term mortality in breast cancer patients
verfasst von
Basem Azab
Neeraj Shah
Jared Radbel
Pamela Tan
Vijaya Bhatt
Steven Vonfrolio
Ayman Habeshy
Antonio Picon
Scott Bloom
Publikationsdatum
01.03.2013
Verlag
Springer US
Erschienen in
Medical Oncology / Ausgabe 1/2013
Print ISSN: 1357-0560
Elektronische ISSN: 1559-131X
DOI
https://doi.org/10.1007/s12032-012-0432-4

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2013

Medical Oncology 1/2013 Zur Ausgabe

Erhebliches Risiko für Kehlkopfkrebs bei mäßiger Dysplasie

29.05.2024 Larynxkarzinom Nachrichten

Fast ein Viertel der Personen mit mäßig dysplastischen Stimmlippenläsionen entwickelt einen Kehlkopftumor. Solche Personen benötigen daher eine besonders enge ärztliche Überwachung.

15% bedauern gewählte Blasenkrebs-Therapie

29.05.2024 Urothelkarzinom Nachrichten

Ob Patienten und Patientinnen mit neu diagnostiziertem Blasenkrebs ein Jahr später Bedauern über die Therapieentscheidung empfinden, wird einer Studie aus England zufolge von der Radikalität und dem Erfolg des Eingriffs beeinflusst.

Erhöhtes Risiko fürs Herz unter Checkpointhemmer-Therapie

28.05.2024 Nebenwirkungen der Krebstherapie Nachrichten

Kardiotoxische Nebenwirkungen einer Therapie mit Immuncheckpointhemmern mögen selten sein – wenn sie aber auftreten, wird es für Patienten oft lebensgefährlich. Voruntersuchung und Monitoring sind daher obligat.

Costims – das nächste heiße Ding in der Krebstherapie?

28.05.2024 Onkologische Immuntherapie Nachrichten

„Kalte“ Tumoren werden heiß – CD28-kostimulatorische Antikörper sollen dies ermöglichen. Am besten könnten diese in Kombination mit BiTEs und Checkpointhemmern wirken. Erste klinische Studien laufen bereits.

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