Skip to main content
Erschienen in: European Journal of Pediatrics 7/2015

Open Access 01.07.2015 | Correspondence

Can GlideScope® videolaryngoscope be an alternative to direct laryngoscopy for child and infant tracheal intubation during chest compression?

verfasst von: Lukasz Szarpak, Lukasz Czyżewski, Andrzej Kurowski

Erschienen in: European Journal of Pediatrics | Ausgabe 7/2015

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN
Begleitmaterial
Hinweise
Communicated by Patrick Van Reempts

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s00431-015-2495-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.
In the article from Rodriguez-Nunez et al. entitled “Tracheal intubation of pediatric manikins during ongoing chest compressions. Does GlideScope® videolaryngoscope improve pediatric residents’ performance?” [1], the authors conducted a study on the time taken to intubate children and infants using the GlideScope and Miller (MIL) laryngoscopes. Due to the small number of participants in the aforementioned trial and a lack of data concerning the effectiveness of individual attempts at endotracheal intubation (ETI), decided decision was made to conduct extended research on intubation using the GlideScope and Miller Laryngoscopes.
This study was approved by the Program Committee of the International Institute of Rescue Research and Education (Approval 11.2014.03.23, November 3, 2014). This was a randomized non-blind crossover simulation trial with 112 paramedic participants; none of whom had prior experience with the GlideScope. In the child intubation scenario, we used a PediaSIM CPR training manikin (FCAE HealthCare, Sarasota, FL, USA), and a Lucas-2 device was used for chest compression. In the infant ETI scenario, we used a Laerdal®ALS Baby™ (Laredal, Norway) and chest compression was performed using the two-thumbs technique.
There was a statistically significant difference between the GlideScope and the MIL in the infant scenario in success of the first intubation attempt (96.5 vs. 60.7 %; p < 0.001), overall success rate (100 vs.83 %; p < 0.001), and time to successful intubation (34.6 vs.27.3 s; p = 0.023) (Table Supplementary data). In the child intubation scenario, there was a statistically significant difference in success of the first intubation attempt (100 vs.54.5 %; p < 0.001) and overall success rate (100 vs.82.1 %; p < 0.001); however, there were no significant differences in the time to successful intubation (36.6 vs.35.4 s; p = 0.085).
In summary, although the time of intubation using the GlideScope is higher in infant and child intubation scenarios, the higher effectiveness of the first intubation attempts and the higher overall effectiveness of intubation using the GlideScope suggest in favor of using videolaryngoscopy during child and infant intubation with chest compressions.

Conflict of interest

The authors declare that they have no conflicts of interests. None of authors involved in this study have any financial relationship with any manufacturers of intubation devices.

Author’s contributions

Conception and design: LS, AK, LC; analysis and interpretation: AK,LC,LS; drafting the manuscript for important intellectual content: LS, AK, LC.

Source of support

No sources of financial and material support to be declared.
Open Access This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License which permits any use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author(s) and the source are credited.
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN

Unsere Produktempfehlungen

e.Med Interdisziplinär

Kombi-Abonnement

Für Ihren Erfolg in Klinik und Praxis - Die beste Hilfe in Ihrem Arbeitsalltag

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de.

e.Med Pädiatrie

Kombi-Abonnement

Mit e.Med Pädiatrie erhalten Sie Zugang zu CME-Fortbildungen des Fachgebietes Pädiatrie, den Premium-Inhalten der pädiatrischen Fachzeitschriften, inklusive einer gedruckten Pädiatrie-Zeitschrift Ihrer Wahl.

Anhänge

Electronic supplementary material

Below is the link to the electronic supplementary material.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Rodríguez-Núñez A, Moure-González J, Rodríguez-Blanco S, Oulego-Erroz I, Rodríguez-Rivas P, Cortiñas-Díaz J (2014) Tracheal intubation of pediatric manikins during ongoing chest compressions. Does Glidescope® videolaryngoscope improve pediatric residents’ performance? Eur J Pediatr 173(10):1387–1390. doi:10.1007/s00431-014-2329-z PubMedCrossRef Rodríguez-Núñez A, Moure-González J, Rodríguez-Blanco S, Oulego-Erroz I, Rodríguez-Rivas P, Cortiñas-Díaz J (2014) Tracheal intubation of pediatric manikins during ongoing chest compressions. Does Glidescope® videolaryngoscope improve pediatric residents’ performance? Eur J Pediatr 173(10):1387–1390. doi:10.​1007/​s00431-014-2329-z PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Can GlideScope® videolaryngoscope be an alternative to direct laryngoscopy for child and infant tracheal intubation during chest compression?
verfasst von
Lukasz Szarpak
Lukasz Czyżewski
Andrzej Kurowski
Publikationsdatum
01.07.2015
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
European Journal of Pediatrics / Ausgabe 7/2015
Print ISSN: 0340-6199
Elektronische ISSN: 1432-1076
DOI
https://doi.org/10.1007/s00431-015-2495-7

Weitere Artikel der Ausgabe 7/2015

European Journal of Pediatrics 7/2015 Zur Ausgabe

ADHS-Medikation erhöht das kardiovaskuläre Risiko

16.05.2024 Herzinsuffizienz Nachrichten

Erwachsene, die Medikamente gegen das Aufmerksamkeitsdefizit-Hyperaktivitätssyndrom einnehmen, laufen offenbar erhöhte Gefahr, an Herzschwäche zu erkranken oder einen Schlaganfall zu erleiden. Es scheint eine Dosis-Wirkungs-Beziehung zu bestehen.

Erstmanifestation eines Diabetes-Typ-1 bei Kindern: Ein Notfall!

16.05.2024 DDG-Jahrestagung 2024 Kongressbericht

Manifestiert sich ein Typ-1-Diabetes bei Kindern, ist das ein Notfall – ebenso wie eine diabetische Ketoazidose. Die Grundsäulen der Therapie bestehen aus Rehydratation, Insulin und Kaliumgabe. Insulin ist das Medikament der Wahl zur Behandlung der Ketoazidose.

Frühe Hypertonie erhöht späteres kardiovaskuläres Risiko

Wie wichtig es ist, pädiatrische Patienten auf Bluthochdruck zu screenen, zeigt eine kanadische Studie: Hypertone Druckwerte in Kindheit und Jugend steigern das Risiko für spätere kardiovaskuläre Komplikationen.

Betalaktam-Allergie: praxisnahes Vorgehen beim Delabeling

16.05.2024 Pädiatrische Allergologie Nachrichten

Die große Mehrheit der vermeintlichen Penicillinallergien sind keine. Da das „Etikett“ Betalaktam-Allergie oft schon in der Kindheit erworben wird, kann ein frühzeitiges Delabeling lebenslange Vorteile bringen. Ein Team von Pädiaterinnen und Pädiatern aus Kanada stellt vor, wie sie dabei vorgehen.

Update Pädiatrie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.