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Erschienen in: Clinical Rheumatology 3/2012

01.03.2012 | Review Article

The practical value of biologics registries in Africa and Middle East: challenges and opportunities

verfasst von: Najia Hajjaj-Hassouni, Marzooq Al-Badi, Ala’ Al-Heresh, Samar Al-Emadi, Ahmed El Bawendi, Ayman El Garf, Khaled El Hadidi, Hussein Halabi, Mohammed Hammoudeh, Selma El Hassani, Mustafa Al Maaini, Ibrahim Nahar, Aïcha Ladjouze Rezig, Slaheddine Sellami, Wafaa Sweiri, Ramiz Alswailem, Beverly Traub, Imad Uthman, Elsa van Duuren, Leith Zakraoui, Bassel El Zorkany, Loreto Carmona, Maxime Dougados

Erschienen in: Clinical Rheumatology | Ausgabe 3/2012

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Abstract

Biologics, including tumor necrosis factor (TNF) inhibitors, are increasingly used for the treatment of inflammatory conditions such as rheumatoid arthritis (RA), psoriatic arthritis, and ankylosing spondylitis. The efficacy of these drugs has been demonstrated in randomized controlled trials (RCTs). However, these studies are conducted in controlled environments, and the results may not necessarily reflect clinical outcomes in daily clinical practice. In Europe and other western countries, numerous biologics registries that enroll and monitor patients receiving biologics have been established. These registries follow patients irrespective of whether they continue with the initial biologic drug. Thus, real-life efficacy data from these registries can be used to assess the long-term safety of biologics through longitudinal studies. In Africa and Middle East (AFME), such registries currently exist only in Morocco and South Africa. In light of the increasing availability of biologics and scarcity of long-term safety data of these agents in the AFME population, there is a need to establish biologics registries in other countries across the region. This review discusses the value of biologics registries versus RCTs as well as safety and efficacy data from observational studies presented as lessons from well-established biologics registries. In addition, the rationale for establishing such registries in the AFME region is also presented.
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Metadaten
Titel
The practical value of biologics registries in Africa and Middle East: challenges and opportunities
verfasst von
Najia Hajjaj-Hassouni
Marzooq Al-Badi
Ala’ Al-Heresh
Samar Al-Emadi
Ahmed El Bawendi
Ayman El Garf
Khaled El Hadidi
Hussein Halabi
Mohammed Hammoudeh
Selma El Hassani
Mustafa Al Maaini
Ibrahim Nahar
Aïcha Ladjouze Rezig
Slaheddine Sellami
Wafaa Sweiri
Ramiz Alswailem
Beverly Traub
Imad Uthman
Elsa van Duuren
Leith Zakraoui
Bassel El Zorkany
Loreto Carmona
Maxime Dougados
Publikationsdatum
01.03.2012
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Clinical Rheumatology / Ausgabe 3/2012
Print ISSN: 0770-3198
Elektronische ISSN: 1434-9949
DOI
https://doi.org/10.1007/s10067-011-1918-8

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Bei Herzinsuffizienz muss „Eisenmangel“ neu definiert werden!

16.05.2024 Herzinsuffizienz Nachrichten

Bei chronischer Herzinsuffizienz macht es einem internationalen Expertenteam zufolge wenig Sinn, die Diagnose „Eisenmangel“ am Serumferritin festzumachen. Das Team schlägt vor, sich lieber an die Transferrinsättigung zu halten.

Herzinfarkt mit 85 – trotzdem noch intensive Lipidsenkung?

16.05.2024 Hypercholesterinämie Nachrichten

Profitieren nach einem akuten Myokardinfarkt auch Betroffene über 80 Jahre noch von einer intensiven Lipidsenkung zur Sekundärprävention? Um diese Frage zu beantworten, wurden jetzt Registerdaten aus Frankreich ausgewertet.

ADHS-Medikation erhöht das kardiovaskuläre Risiko

16.05.2024 Herzinsuffizienz Nachrichten

Erwachsene, die Medikamente gegen das Aufmerksamkeitsdefizit-Hyperaktivitätssyndrom einnehmen, laufen offenbar erhöhte Gefahr, an Herzschwäche zu erkranken oder einen Schlaganfall zu erleiden. Es scheint eine Dosis-Wirkungs-Beziehung zu bestehen.

Erstmanifestation eines Diabetes-Typ-1 bei Kindern: Ein Notfall!

16.05.2024 DDG-Jahrestagung 2024 Kongressbericht

Manifestiert sich ein Typ-1-Diabetes bei Kindern, ist das ein Notfall – ebenso wie eine diabetische Ketoazidose. Die Grundsäulen der Therapie bestehen aus Rehydratation, Insulin und Kaliumgabe. Insulin ist das Medikament der Wahl zur Behandlung der Ketoazidose.

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