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Erschienen in: Current Fungal Infection Reports 4/2011

01.12.2011 | Genomics and Pathogenesis (Shmuel Shoham, Section Editor)

Cryptococcus-Related Immune Reconstitution Inflammatory Syndrome (IRIS): Pathogenesis and its Clinical Implications

verfasst von: Darin L. Wiesner, David R. Boulware

Erschienen in: Current Fungal Infection Reports | Ausgabe 4/2011

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Abstract

This review provides an overview of Cryptococcus neoformans immunology and focuses on the pathogenesis of Cryptococcus-related paradoxical immune reconstitution inflammatory syndrome (IRIS). Cryptococcal IRIS has three phases: (1) before antiretroviral therapy (ART), with a paucity of cerebrospinal fluid (CSF) inflammation and defects in antigen clearance; (2) during initial ART immune recovery, with pro-inflammatory signaling by antigen-presenting cells without an effector response; and (3) at IRIS, a cytokine storm with a predominant type-1 helper T-cell (Th1) interferon-gamma (IFN-γ) response. Understanding IRIS pathogenesis allows for risk stratification and customization of HIV/AIDS care. In brief, persons at high IRIS risk may benefit from enhancing microbiologic clearance by use of adjunctive agents in combination with amphotericin, prolonging initial induction therapy, and/or increasing the initial consolidation antifungal therapy dose to at least 800 mg of fluconazole daily until the 2-week CSF culture is known to be sterile. Prophylactic anti-inflammatory therapies or undue delay of ART initiation in an attempt to prevent IRIS is unwarranted and may be dangerous.
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Metadaten
Titel
Cryptococcus-Related Immune Reconstitution Inflammatory Syndrome (IRIS): Pathogenesis and its Clinical Implications
verfasst von
Darin L. Wiesner
David R. Boulware
Publikationsdatum
01.12.2011
Verlag
Current Science Inc.
Erschienen in
Current Fungal Infection Reports / Ausgabe 4/2011
Print ISSN: 1936-3761
Elektronische ISSN: 1936-377X
DOI
https://doi.org/10.1007/s12281-011-0064-8

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Nach PCI besteht ein erhöhtes Blutungsrisiko, wenn die Behandelten eine verminderte linksventrikuläre Ejektionsfraktion aufweisen. Das Risiko ist umso höher, je stärker die Pumpfunktion eingeschränkt ist.

Triglyzeridsenker schützt nicht nur Hochrisikopatienten

10.05.2024 Hypercholesterinämie Nachrichten

Patienten mit Arteriosklerose-bedingten kardiovaskulären Erkrankungen, die trotz Statineinnahme zu hohe Triglyzeridspiegel haben, profitieren von einer Behandlung mit Icosapent-Ethyl, und zwar unabhängig vom individuellen Risikoprofil.

Gibt es eine Wende bei den bioresorbierbaren Gefäßstützen?

In den USA ist erstmals eine bioresorbierbare Gefäßstütze – auch Scaffold genannt – zur Rekanalisation infrapoplitealer Arterien bei schwerer PAVK zugelassen worden. Das markiert einen Wendepunkt in der Geschichte dieser speziellen Gefäßstützen.

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