Skip to main content
Erschienen in: Der Orthopäde 10/2016

14.09.2016 | Leitthema

Longitudinal instability of the forearm

verfasst von: J. Phadnis, Prof A. C. Watts

Erschienen in: Die Orthopädie | Ausgabe 10/2016

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

The Essex Lopresti lesion is a rare triad of injury to the radial head, interosseous membrane of the forearm and distal radio-ulnar joint, which results in longitudinal instability of the radius. If unrecognized this leads to chronic pain and disability which is difficult to salvage. Early recognition and appropriate treatment is therefore desirable to prevent long-term problems. The aim of this article is to review the pathoanatomy of longitudinal radius instability and use the existing literature and authors’ experience to provide recommendations for recognition and treatment of acute and chronic forearm instability, including description of the author’s technique for interosseous membrane reconstruction.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Allende C, Allende BT (2004) Posttraumatic one-bone forearm reconstruction. JBJS Case Connect 86(2):364–369 Allende C, Allende BT (2004) Posttraumatic one-bone forearm reconstruction. JBJS Case Connect 86(2):364–369
3.
Zurück zum Zitat Cook SD, Thomas KA, Kester MA (1989) Wear characteristics of the canine acetabulum against different femoral prostheses. J Bone Joint Surg Br 71:189–197PubMed Cook SD, Thomas KA, Kester MA (1989) Wear characteristics of the canine acetabulum against different femoral prostheses. J Bone Joint Surg Br 71:189–197PubMed
5.
Zurück zum Zitat Duckworth AD, Clement ND, Aitken SA et al (2011) Essex-Lopresti lesion associated with an impacted radial neck fracture: interest of ulnar shortening in the secondary management of sequelae. J Shoulder Elbow Surg 20:e19–e24. doi:10.1016/j.jse.2011.02.017 CrossRefPubMed Duckworth AD, Clement ND, Aitken SA et al (2011) Essex-Lopresti lesion associated with an impacted radial neck fracture: interest of ulnar shortening in the secondary management of sequelae. J Shoulder Elbow Surg 20:e19–e24. doi:10.​1016/​j.​jse.​2011.​02.​017 CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Essex-Lopresti P (1951) Fractures of the radial head with distal radio-ulnar dislocation; report of two cases. J Bone Joint Surg Br 33B:244–247PubMed Essex-Lopresti P (1951) Fractures of the radial head with distal radio-ulnar dislocation; report of two cases. J Bone Joint Surg Br 33B:244–247PubMed
8.
9.
Zurück zum Zitat Fester EW, Murray PM, Sanders TG, Ingari JV (2002) The efficacy of magnetic resonance imaging and ultrasound in detecting disruptions of the forearm interosseous membrane: a cadaver study. J Hand Surg Am 27(3):418–424. doi:10.1053/jhsu.2002.32961 CrossRefPubMed Fester EW, Murray PM, Sanders TG, Ingari JV (2002) The efficacy of magnetic resonance imaging and ultrasound in detecting disruptions of the forearm interosseous membrane: a cadaver study. J Hand Surg Am 27(3):418–424. doi:10.​1053/​jhsu.​2002.​32961 CrossRefPubMed
11.
12.
Zurück zum Zitat Hotchkiss RN, An KN, Sowa DT et al (1989) An anatomic and mechanical study of the interosseous membrane of the forearm: pathomechanics of proximal migration of the radius. J Hand Surg Am 14(2 Pt 1):256–261CrossRefPubMed Hotchkiss RN, An KN, Sowa DT et al (1989) An anatomic and mechanical study of the interosseous membrane of the forearm: pathomechanics of proximal migration of the radius. J Hand Surg Am 14(2 Pt 1):256–261CrossRefPubMed
19.
Zurück zum Zitat Kawalec JS, Hetherington VJ, Melillo TC, Corbin N (1998) Evaluation of fibrocartilage regeneration and bone response at full-thickness cartilage defects in articulation with pyrolytic carbon or cobalt-chromium alloy hemiarthroplasties. J Biomed Mater Res 41:534–540CrossRefPubMed Kawalec JS, Hetherington VJ, Melillo TC, Corbin N (1998) Evaluation of fibrocartilage regeneration and bone response at full-thickness cartilage defects in articulation with pyrolytic carbon or cobalt-chromium alloy hemiarthroplasties. J Biomed Mater Res 41:534–540CrossRefPubMed
20.
Zurück zum Zitat Lanting BA, Ferreira LM, Johnson JA (2013) The effect of excision of the radial head and metallic radial head replacement on the tension in the interosseous membrane. Bone Joint J 95–B(10):1383–1387. doi:10.1302/0301-620X.95B10 CrossRefPubMed Lanting BA, Ferreira LM, Johnson JA (2013) The effect of excision of the radial head and metallic radial head replacement on the tension in the interosseous membrane. Bone Joint J 95–B(10):1383–1387. doi:10.​1302/​0301-620X.​95B10 CrossRefPubMed
30.
Zurück zum Zitat Ring D, Quintero J, Jupiter JB (2002) Open reduction and internal fixation of fractures of the radial head. J Bone Joint Surg Am 84(10):1811–1815PubMed Ring D, Quintero J, Jupiter JB (2002) Open reduction and internal fixation of fractures of the radial head. J Bone Joint Surg Am 84(10):1811–1815PubMed
32.
Zurück zum Zitat Skahen JR, Palmer AK, Werner FW (1997) The interosseous membrane of the forearm: anatomy and function. J Hand Surg Am 22(6):981–985CrossRefPubMed Skahen JR, Palmer AK, Werner FW (1997) The interosseous membrane of the forearm: anatomy and function. J Hand Surg Am 22(6):981–985CrossRefPubMed
33.
Zurück zum Zitat Skahen JR, Palmer AK, Werner FW (1997) Reconstruction of the interosseous membrane of the forearm in cadavers. J Hand Surg Am 22(6):986–994CrossRefPubMed Skahen JR, Palmer AK, Werner FW (1997) Reconstruction of the interosseous membrane of the forearm in cadavers. J Hand Surg Am 22(6):986–994CrossRefPubMed
34.
Zurück zum Zitat Smith AM, Urbanosky LR, Castle JA et al (2002) Radius pull test: predictor of longitudinal forearm instability. J Bone Joint Surg Am 84–A:1970–1976PubMed Smith AM, Urbanosky LR, Castle JA et al (2002) Radius pull test: predictor of longitudinal forearm instability. J Bone Joint Surg Am 84–A:1970–1976PubMed
36.
Zurück zum Zitat Soubeyrand M, Lafont C, Oberlin C et al (2006) The “muscular hernia sign”: an original ultrasonographic sign to detect lesions of the forearm’s interosseous membrane. Surg Radiol Anat 28:372–378. doi:10.1007/s00276-006-0100-5 CrossRefPubMed Soubeyrand M, Lafont C, Oberlin C et al (2006) The “muscular hernia sign”: an original ultrasonographic sign to detect lesions of the forearm’s interosseous membrane. Surg Radiol Anat 28:372–378. doi:10.​1007/​s00276-006-0100-5 CrossRefPubMed
37.
Zurück zum Zitat Starch DW, Dabezies EJ (2001) Magnetic resonance imaging of the interosseous membrane of the forearm. J Bone Joint Surg Am 83-A(2):235–238PubMed Starch DW, Dabezies EJ (2001) Magnetic resonance imaging of the interosseous membrane of the forearm. J Bone Joint Surg Am 83-A(2):235–238PubMed
40.
Zurück zum Zitat Trousdale RT, Amadio PC, Cooney WP, Morrey BF (1992) Radio-ulnar dissociation. A review of twenty cases. J Bone Joint Surg Am 74:1486–1497PubMed Trousdale RT, Amadio PC, Cooney WP, Morrey BF (1992) Radio-ulnar dissociation. A review of twenty cases. J Bone Joint Surg Am 74:1486–1497PubMed
Metadaten
Titel
Longitudinal instability of the forearm
verfasst von
J. Phadnis
Prof A. C. Watts
Publikationsdatum
14.09.2016
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Die Orthopädie / Ausgabe 10/2016
Print ISSN: 2731-7145
Elektronische ISSN: 2731-7153
DOI
https://doi.org/10.1007/s00132-016-3329-7

Weitere Artikel der Ausgabe 10/2016

Der Orthopäde 10/2016 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Arthroskopie kann Knieprothese nicht hinauszögern

25.04.2024 Gonarthrose Nachrichten

Ein arthroskopischer Eingriff bei Kniearthrose macht im Hinblick darauf, ob und wann ein Gelenkersatz fällig wird, offenbar keinen Unterschied.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.