Skip to main content
Erschienen in: Pediatric Cardiology 6/2005

01.12.2005

Predictors of Graft Longevity in Pediatric Heart Transplantation

verfasst von: N.R. Leman, D.S. Levi, J.C. Alejos, G.T. Wetzel

Erschienen in: Pediatric Cardiology | Ausgabe 6/2005

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Given the volume of pediatric orthotopic heart transplants (OHTs) at several centers, it is now possible to generate pediatric-specific, single-center OHT survival data. The transplant experience for 152 pediatric OHT patients at our institution was reviewed. The following were noted for each patient: graft survival; immunosuppressant therapy; initial diagnosis; cause of graft failure; clinical status at time of transplant; donor and recipient blood type, sex, weight, and age; ischemic time; previous cardiac surgery; race; and immune status. A series of Kaplan–Meier survival curves were constructed. Univariate comparisons of survival curves were performed with the Breslow test to determine equality of each pair of curves. Only immunosuppression with tacrolimus and an initial diagnosis of noncongenital heart disease positively influenced survival in pediatric OHT patients (p ≤ 0.021 and p ≤ 0.03, respectively). The more recently transplanted patients, managed with tacrolimus, had less mortality early after OHT (acute rejection) and less mortality during the period 2 or 3 years after OHT. No other factors, including prior cardiothoracic surgery, sex matching, and race matching, significantly influenced survival. Recently transplanted patients managed with tacrolimus-based immunosuppression and patients with noncongenital cardiomyopathy have significantly superior graft survival.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Armitage JM, Flicker FJ, del Nido P, et al. (1993) A decade (1982–1992) of pediatric cardiac transplantation and the impact of FK 506 immunosuppression. J Thorac Cardiovasc Surg 105:64–472PubMed Armitage JM, Flicker FJ, del Nido P, et al. (1993) A decade (1982–1992) of pediatric cardiac transplantation and the impact of FK 506 immunosuppression. J Thorac Cardiovasc Surg 105:64–472PubMed
2.
Zurück zum Zitat Aziz T, El-Gamel A, Krysiak P, et al. (1999) Risk factors for early mortality, acute rejection and factors affecting first-year survival after heart transplantation. Transplant Proc 30:1912–1914 Aziz T, El-Gamel A, Krysiak P, et al. (1999) Risk factors for early mortality, acute rejection and factors affecting first-year survival after heart transplantation. Transplant Proc 30:1912–1914
3.
Zurück zum Zitat Boucek MM, Edwards LB, Keck BM, et al. (2002) The registry of the International society for Heart and Lung Transplantation: fifth official pediatric report—2001—2002. J Heart Lung Transplant 21:827–840PubMed Boucek MM, Edwards LB, Keck BM, et al. (2002) The registry of the International society for Heart and Lung Transplantation: fifth official pediatric report—2001—2002. J Heart Lung Transplant 21:827–840PubMed
4.
Zurück zum Zitat Chin C, Naftel DC, Singh TP, et al. (2004) Risk factors for recurrent rejection in pediatric heart transplantation: a multicenter experience. J Heart Lung Transplant 23:178–185PubMed Chin C, Naftel DC, Singh TP, et al. (2004) Risk factors for recurrent rejection in pediatric heart transplantation: a multicenter experience. J Heart Lung Transplant 23:178–185PubMed
5.
Zurück zum Zitat Crespo-Leiro MG (2004) Tacrolimus in heart transplantation. Transplant Proc 35:18981–1983 Crespo-Leiro MG (2004) Tacrolimus in heart transplantation. Transplant Proc 35:18981–1983
6.
Zurück zum Zitat Gajarsld RJ, Fosenblatt HM, Denfield SW, et al. (1997) Outcomes among pediatric heart transplant recipients. Texas Heart Inst J 24:97–104 Gajarsld RJ, Fosenblatt HM, Denfield SW, et al. (1997) Outcomes among pediatric heart transplant recipients. Texas Heart Inst J 24:97–104
7.
Zurück zum Zitat Hertz MI, Taylor DO, Trulock EP, et al. (2002) The registry of the International Society for Heart and Lung Transplantation: nineteenth official report—2002, J Heart Lung Transplant 21:950–970PubMed Hertz MI, Taylor DO, Trulock EP, et al. (2002) The registry of the International Society for Heart and Lung Transplantation: nineteenth official report—2002, J Heart Lung Transplant 21:950–970PubMed
8.
Zurück zum Zitat Levi D, Marelli D, Plunkett M, et al. (2002) Use of assist devices and ECMO to bridge pediatric patients with cardiomyopathy to transplantation. J Heart Lung Transplant 21:60–770 Levi D, Marelli D, Plunkett M, et al. (2002) Use of assist devices and ECMO to bridge pediatric patients with cardiomyopathy to transplantation. J Heart Lung Transplant 21:60–770
9.
Zurück zum Zitat McGriffm DC, Naftel DC, Kirklin JK, et al. (1997) Predicting outcome after listing for heart transplantation in children: Pediatric Heart Transplant Group. J Heart Lung Transplant 16:713–722 McGriffm DC, Naftel DC, Kirklin JK, et al. (1997) Predicting outcome after listing for heart transplantation in children: Pediatric Heart Transplant Group. J Heart Lung Transplant 16:713–722
10.
Zurück zum Zitat Morrow WR (2000) Cardiomyopathy and heart transplantation in children. Curr Opin Cardiol 15:216–223CrossRefPubMed Morrow WR (2000) Cardiomyopathy and heart transplantation in children. Curr Opin Cardiol 15:216–223CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat Parisi F, Carotti A, Esu F, et al. (1998) Intermediate and long-term results after pediatric heart transplantation: incidence and role of pretransplant diagnosis. Transplant Int 11(Suppl):S493 Parisi F, Carotti A, Esu F, et al. (1998) Intermediate and long-term results after pediatric heart transplantation: incidence and role of pretransplant diagnosis. Transplant Int 11(Suppl):S493
12.
Zurück zum Zitat Penson MG, Winter WE, Flicker FJ, et al. (1999) Tacrolimus-based triple-drug immunosuppression minimizes serum lipid selevations in pediatric cardiac transplant recipients. J Heart Lung Transplant 18:707–713PubMed Penson MG, Winter WE, Flicker FJ, et al. (1999) Tacrolimus-based triple-drug immunosuppression minimizes serum lipid selevations in pediatric cardiac transplant recipients. J Heart Lung Transplant 18:707–713PubMed
13.
Zurück zum Zitat Pollock-Barziv SM, Anthony SJ, Niedra R, et al. (2003) Quality of life and function following cardiac transplantation in adolescents. Transplant Proc 35:2468–2470CrossRefPubMed Pollock-Barziv SM, Anthony SJ, Niedra R, et al. (2003) Quality of life and function following cardiac transplantation in adolescents. Transplant Proc 35:2468–2470CrossRefPubMed
14.
Zurück zum Zitat Reddy SC, Laughlin D, Webber SA (2004) Immunosuppression in pediatric heart transplantation: 2003 and beyond. Curr Treatment Options Cardiovasc Med 5:417–428 Reddy SC, Laughlin D, Webber SA (2004) Immunosuppression in pediatric heart transplantation: 2003 and beyond. Curr Treatment Options Cardiovasc Med 5:417–428
15.
Zurück zum Zitat Seipelt IM, Crawford SE, Rodgers S, et al (2004) Hypercholesterolemia is common after pediatric heart transplantation: initial experience with pravastatin. J Heart Lung Transplant 23:317–322PubMed Seipelt IM, Crawford SE, Rodgers S, et al (2004) Hypercholesterolemia is common after pediatric heart transplantation: initial experience with pravastatin. J Heart Lung Transplant 23:317–322PubMed
16.
Zurück zum Zitat Swenson JM, Fricker FJ, Armitage JM, (1995) Immunosuppression switch in transplant recipients: cyclosporine to FK 506. J Am Coll Cardiol 25:1183–1188CrossRefPubMed Swenson JM, Fricker FJ, Armitage JM, (1995) Immunosuppression switch in transplant recipients: cyclosporine to FK 506. J Am Coll Cardiol 25:1183–1188CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Predictors of Graft Longevity in Pediatric Heart Transplantation
verfasst von
N.R. Leman
D.S. Levi
J.C. Alejos
G.T. Wetzel
Publikationsdatum
01.12.2005
Erschienen in
Pediatric Cardiology / Ausgabe 6/2005
Print ISSN: 0172-0643
Elektronische ISSN: 1432-1971
DOI
https://doi.org/10.1007/s00246-005-0929-0

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2005

Pediatric Cardiology 6/2005 Zur Ausgabe

„Jeder Fall von plötzlichem Tod muss obduziert werden!“

17.05.2024 Plötzlicher Herztod Nachrichten

Ein signifikanter Anteil der Fälle von plötzlichem Herztod ist genetisch bedingt. Um ihre Verwandten vor diesem Schicksal zu bewahren, sollten jüngere Personen, die plötzlich unerwartet versterben, ausnahmslos einer Autopsie unterzogen werden.

Hirnblutung unter DOAK und VKA ähnlich bedrohlich

17.05.2024 Direkte orale Antikoagulanzien Nachrichten

Kommt es zu einer nichttraumatischen Hirnblutung, spielt es keine große Rolle, ob die Betroffenen zuvor direkt wirksame orale Antikoagulanzien oder Marcumar bekommen haben: Die Prognose ist ähnlich schlecht.

Schlechtere Vorhofflimmern-Prognose bei kleinem linken Ventrikel

17.05.2024 Vorhofflimmern Nachrichten

Nicht nur ein vergrößerter, sondern auch ein kleiner linker Ventrikel ist bei Vorhofflimmern mit einer erhöhten Komplikationsrate assoziiert. Der Zusammenhang besteht nach Daten aus China unabhängig von anderen Risikofaktoren.

Semaglutid bei Herzinsuffizienz: Wie erklärt sich die Wirksamkeit?

17.05.2024 Herzinsuffizienz Nachrichten

Bei adipösen Patienten mit Herzinsuffizienz des HFpEF-Phänotyps ist Semaglutid von symptomatischem Nutzen. Resultiert dieser Benefit allein aus der Gewichtsreduktion oder auch aus spezifischen Effekten auf die Herzinsuffizienz-Pathogenese? Eine neue Analyse gibt Aufschluss.

Update Kardiologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.