Skip to main content
Erschienen in: Digestive Diseases and Sciences 8/2017

27.02.2017 | Editorial

Pregnancy and IBD: Timing Is Everything

verfasst von: Sonia Friedman

Erschienen in: Digestive Diseases and Sciences | Ausgabe 8/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Since the peak age of reproduction coincides with the peak incidence of inflammatory bowel disease (IBD), many female patients worry about the effect of pregnancy on disease activity, the effect of IBD on pregnancy and birth outcomes, and the effect of IBD medications on the developing fetus. As the study of pregnancy in IBD is complex, current research must attempt to separate the effects of confounders such as disease activity at conception and during pregnancy, medication use, comorbidities, gestational weight gain, and history of IBD surgery. Most pregnancy studies are performed in Europe or the USA with little data from Asia, an area in which IBD incidence is increasing rapidly. Since therapeutic monoclonal antibodies (biologics) are increasingly used to treat IBD in the USA and Europe, much of the recent research focuses on their safety during pregnancy. In India, where treatment with biologics is less common, Padhan et al. [1], writing in this issue of Digestive Diseases and Sciences, were able to measure the effect of IBD on pregnancy and vice versa in cohort of women, most of whom were not treated with biologic therapy. What makes this study unique is that for the first time the authors compare non-pregnant patients to patients whose pregnancy antedated disease onset, coincided with disease onset, or occurred after the onset of disease. The authors also examine the pregnancy outcomes of mode of delivery, abortion, stillbirth, preterm, full term, and postdated. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Padhan R, Kedia S, Garg SK, et al. Long term disease course and pregnancy outcomes in women with inflammatory bowel disease: an Indian cohort study. Dig Dis Sci. (Epub ahead of print). doi:10.1007/s10620-016-4353-5. Padhan R, Kedia S, Garg SK, et al. Long term disease course and pregnancy outcomes in women with inflammatory bowel disease: an Indian cohort study. Dig Dis Sci. (Epub ahead of print). doi:10.​1007/​s10620-016-4353-5.
2.
Zurück zum Zitat Riis L, Vind I, Politi P, et al. Does pregnancy change the disease course? A study in a European cohort of patients with inflammatory bowel disease. Am J Gastroenterol. 2006;101:1539–1545.CrossRefPubMed Riis L, Vind I, Politi P, et al. Does pregnancy change the disease course? A study in a European cohort of patients with inflammatory bowel disease. Am J Gastroenterol. 2006;101:1539–1545.CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Mahadevan U, Sandborn WJ, Li DK, et al. Pregnancy outcomes in women with inflammatory bowel disease: a large community-based study from Northern California. Gastroenterol. 2007;133:1106–1112.CrossRef Mahadevan U, Sandborn WJ, Li DK, et al. Pregnancy outcomes in women with inflammatory bowel disease: a large community-based study from Northern California. Gastroenterol. 2007;133:1106–1112.CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Mahadevan U, Martin CF, Sandler RS, et al. PIANO: a 1000 patient prospective registry of pregnancy outcomes in women with IBD exposed to immunomodulators and biologic therapy. Gastroenterology. 2012;142:1:S-149.CrossRef Mahadevan U, Martin CF, Sandler RS, et al. PIANO: a 1000 patient prospective registry of pregnancy outcomes in women with IBD exposed to immunomodulators and biologic therapy. Gastroenterology. 2012;142:1:S-149.CrossRef
Metadaten
Titel
Pregnancy and IBD: Timing Is Everything
verfasst von
Sonia Friedman
Publikationsdatum
27.02.2017
Verlag
Springer US
Erschienen in
Digestive Diseases and Sciences / Ausgabe 8/2017
Print ISSN: 0163-2116
Elektronische ISSN: 1573-2568
DOI
https://doi.org/10.1007/s10620-017-4498-x

Weitere Artikel der Ausgabe 8/2017

Digestive Diseases and Sciences 8/2017 Zur Ausgabe

Leitlinien kompakt für die Innere Medizin

Mit medbee Pocketcards sicher entscheiden.

Seit 2022 gehört die medbee GmbH zum Springer Medizin Verlag

Notfall-TEP der Hüfte ist auch bei 90-Jährigen machbar

26.04.2024 Hüft-TEP Nachrichten

Ob bei einer Notfalloperation nach Schenkelhalsfraktur eine Hemiarthroplastik oder eine totale Endoprothese (TEP) eingebaut wird, sollte nicht allein vom Alter der Patientinnen und Patienten abhängen. Auch über 90-Jährige können von der TEP profitieren.

Niedriger diastolischer Blutdruck erhöht Risiko für schwere kardiovaskuläre Komplikationen

25.04.2024 Hypotonie Nachrichten

Wenn unter einer medikamentösen Hochdrucktherapie der diastolische Blutdruck in den Keller geht, steigt das Risiko für schwere kardiovaskuläre Ereignisse: Darauf deutet eine Sekundäranalyse der SPRINT-Studie hin.

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Therapiestart mit Blutdrucksenkern erhöht Frakturrisiko

25.04.2024 Hypertonie Nachrichten

Beginnen ältere Männer im Pflegeheim eine Antihypertensiva-Therapie, dann ist die Frakturrate in den folgenden 30 Tagen mehr als verdoppelt. Besonders häufig stürzen Demenzkranke und Männer, die erstmals Blutdrucksenker nehmen. Dafür spricht eine Analyse unter US-Veteranen.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.