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Clinical Research in Cardiology

Ausgabe Sonderheft 3/2002

Inhalt (26 Artikel)

Insights into vascular pathology after intracoronary brachytherapy

G. Bauriedel, D. Skowasch, A. Jabs, S. Dinkelbach, R. Andrié, T. M. Schiele, B. Lüderitz

Serial intravascular ultrasound analysis after intracoronary beta-radiation in long in-stent restenotic lesions

Thomas M. Schiele, Andrea Zimmermann, Johannes Rieber, Andreas König, Florian Krötz, Hae-Y. Sohn, Ralf Kantlehner, Barbara Pöllinger, Eckhart Dühmke, Karl Theisen, Gerhard Bauriedel, Volker Klauss

Validation of the localization of the target tissue for intracoronary brachytherapy

Jörg Hausleiter, Alex N. Li, Craig K. Abbey, Raj Makkar, James S. Whiting, Neal Eigler

Dose finding in intracoronary brachytherapy – consequences from empirical trials

Dietrich Baumgart, Wolfgang Sauerwein, Christoph Naber, Peter Meusers, Ulrich Quast, Holger Eggebrecht, Raimund Erbel

The IST Registry

Sigmund Silber, Dietrich Baumgart, Christoph Hehrlein, Thomas Meinertz, Andreas Mügge, Wolfgang Rutsch, Jürgen vom Dahl

Localized intracoronary beta radiation therapy to inhibit recurrence of in-stent restenosis

Ron Waksman, Albert E. Raizner, Alan C. Yeung, Alexandra J. Lansky, Lynn Vandertie

Stent-based release of paclitaxel to prevent restenosis

Douglas E. Drachman, Campbell Rogers

Drug eluting stents: initial experiences

E. Grube, U. Gerckens, R. Müller, L. Büllesfeld

Sirolimus-eluting stents: a review of experimental and clinical findings

Konstantinos Toutouzas, Carlo Di Mario, Robert Falotico, Takuro Takagi, Goran Stankovic, Remo Albiero, Nicola Corvaja, Antonio Colombo

Debulking prior to stenting – a worthwhile effort?

Matthias P. Heintzen, Ömer Aktug, Christoph J. Michel

Transcatheter closure of intracardiac shunts

Horst Sievert, Ulrike Krumsdorf

Myocardial perfusion after transcutaneous/percutaneous myocardial laser revascularization

Marcus Wiemer, Peter Wielepp, Thomas Butz, Dieter Horstkotte, Wolfgang Burchert

Influence of stent design and deployment technique on neointima formation and vascular remodeling

Andreas König, Thomas M. Schiele, Johannes Rieber, Karl Theisen, Harald Mudra, Volker Klauss

Rationale of combined intracoronary pressure and flow velocity measurements

Martijn Meuwissen, Maria Siebes, Jos A. E. Spaan, Jan J. Piek

Intravascular sonotherapy for treatment of in-stent restenosis

Harald Mudra, Martin Hug, Alexander Knape, Christoph Spes

Safety of FFR-based treatment strategies: the Munich experience

Johannes Rieber, Philip Jung, Thomas M. Schiele, Andreas Koenig, Isabelle Erhard, Tobias Segmiller, Silke Ebel, Karl Theisen, Uwe Siebert, Volker Klauss

Early detection of myocardial microcirculatory disturbances after primary PTCA in patients with acute myocardial infarction: coronary blood flow velocity versus sestamibi perfusion imaging

Hans-Ulrich Stempfle, Rupert Schmid, Andreas Tausig, Veronika Auer, Markus Hacker, Thomas M. Schiele, Klaus Hahn, Volker Klauss

Fractional flow reserve predicts major adverse cardiac events after coronary stent implantation

Johannes Rieber, Thomas M. Schiele, Petra Erdin, Hans-Ulrich Stempfle, Andreas König, Isabelle Erhard, Tobias Segmiller, Monika Baylacher, Karl Theisen, Mathias C. Haufe, Uwe Siebert, Volker Klauss

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Triglyzeridsenker schützt nicht nur Hochrisikopatienten

10.05.2024 Hypercholesterinämie Nachrichten

Patienten mit Arteriosklerose-bedingten kardiovaskulären Erkrankungen, die trotz Statineinnahme zu hohe Triglyzeridspiegel haben, profitieren von einer Behandlung mit Icosapent-Ethyl, und zwar unabhängig vom individuellen Risikoprofil.

Gibt es eine Wende bei den bioresorbierbaren Gefäßstützen?

In den USA ist erstmals eine bioresorbierbare Gefäßstütze – auch Scaffold genannt – zur Rekanalisation infrapoplitealer Arterien bei schwerer PAVK zugelassen worden. Das markiert einen Wendepunkt in der Geschichte dieser speziellen Gefäßstützen.

Vorsicht, erhöhte Blutungsgefahr nach PCI!

10.05.2024 Koronare Herzerkrankung Nachrichten

Nach PCI besteht ein erhöhtes Blutungsrisiko, wenn die Behandelten eine verminderte linksventrikuläre Ejektionsfraktion aufweisen. Das Risiko ist umso höher, je stärker die Pumpfunktion eingeschränkt ist.

Darf man die Behandlung eines Neonazis ablehnen?

08.05.2024 Gesellschaft Nachrichten

In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.

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