Skip to main content
main-content

14.06.2016 | Ausgabe 3/2017

International Journal of Mental Health and Addiction 3/2017

Student’s Academic Engagement: the Relation between Teacher’s Academic Optimism and Female Student’s Perception of School Climate

Zeitschrift:
International Journal of Mental Health and Addiction > Ausgabe 3/2017
Autoren:
Farah Bakhshaee, Elahe Hejazi

Abstract

The goal of the present research is to identify the correlation between students’ perception of their school climate, their teachers’ academic optimism, and how these two factors affect overall academic engagement among students. The research sample comprised of 1200 female students and 48 teachers. Findings indicated that the perception of teacher’s support and perception of student’s autonomy have significant impact on the student’s academic engagement. Further, the relationship between a teacher’s efficacy and positive role in student engagement was found to be significant.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Bis zum 22.10. bestellen und 100 € sparen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

International Journal of Mental Health and Addiction 3/2017Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.