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Literatur
1.
Zurück zum Zitat De Jong J (1912) Subsereuze adenomyomatose van der dunen darm als oorzaak van darmuernauwing. Ned Tijdschr Geneeskd 56:123–136 De Jong J (1912) Subsereuze adenomyomatose van der dunen darm als oorzaak van darmuernauwing. Ned Tijdschr Geneeskd 56:123–136
2.
Zurück zum Zitat Weed JC, Ray JE (1987) Endometriosis of the bowel. Obstet Gynecol 123:855–858 Weed JC, Ray JE (1987) Endometriosis of the bowel. Obstet Gynecol 123:855–858
3.
Zurück zum Zitat McAfee CHG, Geer HLH (1960) Instestinal endometriosis. A report of 29 cases and a survey of the literature. J Obstet Gynaecol Br Commonw 67:539–555 McAfee CHG, Geer HLH (1960) Instestinal endometriosis. A report of 29 cases and a survey of the literature. J Obstet Gynaecol Br Commonw 67:539–555
4.
Zurück zum Zitat Martinbeau PW, Pratt JH, Gaffey TA (1975) Small-bowel obstruction secondary to endometriosis. Mayo Clin Proc 50:239–243PubMed Martinbeau PW, Pratt JH, Gaffey TA (1975) Small-bowel obstruction secondary to endometriosis. Mayo Clin Proc 50:239–243PubMed
5.
Zurück zum Zitat Venables JH (1972) Endometriosis of the ileum: four cases with obstruction. Am J Obstet Gynecol 113:1054–1055PubMed Venables JH (1972) Endometriosis of the ileum: four cases with obstruction. Am J Obstet Gynecol 113:1054–1055PubMed
6.
Zurück zum Zitat Meyer R (1919) Ueber den Stand der Frage der Adenomyositis und Adenomyome in Algemeinen und Insbesondere ueber Adenomyositis seroepithelialis und Adenomyometritis sarcomatosa. Zentralbl Gynaekol 43:745–750 Meyer R (1919) Ueber den Stand der Frage der Adenomyositis und Adenomyome in Algemeinen und Insbesondere ueber Adenomyositis seroepithelialis und Adenomyometritis sarcomatosa. Zentralbl Gynaekol 43:745–750
7.
Zurück zum Zitat Nisolle M, Donnez J (1997) Peritoneal, ovarial and recto-vaginal endometriosis. Parthenon, New York Nisolle M, Donnez J (1997) Peritoneal, ovarial and recto-vaginal endometriosis. Parthenon, New York
8.
Zurück zum Zitat Brosens IA, Donnez J, Benagiano G (1993) Improving the classification of endometriosis. Hum Reprod 8:1892–1895PubMed Brosens IA, Donnez J, Benagiano G (1993) Improving the classification of endometriosis. Hum Reprod 8:1892–1895PubMed
Metadaten
Titel
Subileus caused by intestinal endometriosis: experience from three cases
verfasst von
G. Szendei
Z. Máthé
Z. Hernádi
A. Péter
Publikationsdatum
01.09.2004
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Journal of Colorectal Disease / Ausgabe 5/2004
Print ISSN: 0179-1958
Elektronische ISSN: 1432-1262
DOI
https://doi.org/10.1007/s00384-004-0600-x

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