Zum Inhalt

Umbilical hernia repair in pregnant patients: review of the American College of Surgeons National Surgical Quality Improvement Program

  • 22.07.2017
  • Original Article
Erschienen in:

Abstract

Background

Umbilical hernias present commonly during pregnancy secondary to increased intra-abdominal pressure. As a result, umbilical hernia incarceration or strangulation may affect pregnant females. The purpose of this study is to detail the operative management and 30-day outcomes of umbilical hernias in pregnant patients using the American College of Surgeons National Surgical Quality Improvement Program (ACS-NSQIP).

Methods

All female patients undergoing umbilical hernia repair during pregnancy were identified within the ACS-NSQIP. Preoperative patient variables, intraoperative variables, and 30-day patient morbidity and mortality outcomes were investigated using a variety of statistical tests.

Results

A total of 126 pregnant patients underwent umbilical hernia repair from 2005 to 2014; 73 (58%) had incarceration or strangulation at the time of surgical intervention. The majority of patients (95%) underwent open umbilical hernia repair. Superficial surgical site infection was the most common morbidity in patients undergoing open umbilical hernia repair.

Conclusions

Based on review of the ACS-NSQIP database, the incidence of umbilical hernia repair during pregnancy is very low; however, the majority of patients required repair for incarceration of strangulation. When symptoms develop, these hernias can be repaired with minimal 30-day morbidity to the mother. Additional studies are needed to determine the long-term recurrence rate of umbilical hernia repairs performed in pregnant patients and the effects of surgical intervention and approach on the fetus.
Titel
Umbilical hernia repair in pregnant patients: review of the American College of Surgeons National Surgical Quality Improvement Program
Verfasst von
I. N. Haskins
M. J. Rosen
A. S. Prabhu
R. L. Amdur
S. Rosenblatt
F. Brody
D. M. Krpata
Publikationsdatum
22.07.2017
Verlag
Springer Paris
Erschienen in
Hernia / Ausgabe 5/2017
Print ISSN: 1265-4906
Elektronische ISSN: 1248-9204
DOI
https://doi.org/10.1007/s10029-017-1633-8
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Gynäkoonkologische Chirurgie: Weniger radikal, genauso sicher?

Minimalinvasive und robotische Verfahren prägen die moderne gynäkoonkologische Chirurgie. Leitlinien und Studien zeigen klare Trends zur Deeskalation. Doch wann ist sie sicher – und wann nicht?

Ergonomie im OP eklatant vernachlässigt!

Das Thema Ergonomie am Arbeitsplatz wird in chirurgischen Abteilungen viel zu oft stiefmütterlich behandelt. Die Konsequenzen macht die ERGO-Studie deutlich: Fehlhaltungen und Schmerzen hängen demnach eng zusammen.

Vor der TAVI erst noch eine PCI?

Relevante Koronarstenosen vor einer Transkatheter-Aortenklappen-Intervention (TAVI) interventionell statt rein medikamentös zu behandeln, bietet Registerdaten zufolge einen überschaubaren klinischen Nutzen zum Preis eines erhöhten Blutungsrisikos.

Ältere OP-Patienten profitieren von speziellen Versorgungspfaden

Ob älteren Menschen mit geplanter Operation im Krankenhaus ein geriatrischer Versorgungspfad offensteht oder nicht, hat Konsequenzen für die Dauer des stationären Aufenthalts.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

Bildnachweise
Laparoskopischer Eingriff/© RFBSIP / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen), Abdominelle laparoskopische Operation/© Игорь Гончаров / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen), OP-Vorbereitung einer Seniorin/© sturti / Getty Images / iStock (Symbolbild mit Fotomodellen)