Skip to main content
main-content

05.10.2018

Utilization and Perceptions of Drop-in Center Services Among Youth Experiencing Homelessness

Zeitschrift:
The Journal of Behavioral Health Services & Research
Autoren:
PhD Layla Parast, PhD Joan S. Tucker, PhD Eric R. Pedersen, MS David Klein

Abstract

Drop-in centers offer a range of services to assist unaccompanied youth experiencing homelessness, but little is known about their perceptions of drop-in centers or use of different services. A random sample of 273 youth experiencing homelessness in the Los Angeles area who had ever used a drop-in center was surveyed. Most youth heard about local drop-in centers from peers (65.1%). They generally reported positive perceptions of the drop-in center environment, staff, and clients; overall, 57.8% were “very” or “extremely” satisfied with the services they had received. Nearly all youth cited basic services (e.g., food, showers, clothes) as a reason they went to drop-in centers; far fewer reported going to obtain higher-level services (e.g., case management). Perceptions and utilization did not differ by sexual orientation; however, non-white youth were more likely than Whites to use drop-in centers for certain higher-level services. Strategies for engaging youth in drop-in center services are discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  3. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  4. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.