Skip to main content
Erschienen in: World Journal of Surgery 5/2008

01.05.2008

Viability of Cryopreserved Parathyroid Tissue: When Is Continued Storage versus Disposal Indicated?

verfasst von: Marlon A. Guerrero, Douglas B. Evans, Jeffrey E. Lee, Ruijun Bao, Abby Bereket, Swaroop Gantela, Gary D. Griffin, Nancy D. Perrier

Erschienen in: World Journal of Surgery | Ausgabe 5/2008

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

Parathyroid cryopreservation is used for potential autografting in patients who are rendered hypocalcemic following surgery. Cryopreservation employs multiple resources and carries a significant cost for processing and storage of tissue. Importantly, the length of time that parathyroid tissue remains functional after cryopreservation is not known. The goal of our study was to assess ex-vivo viability of parathyroid tissue in relation to the length of time in storage. We sought to define the appropriate time frame for tissue utilization and disposal to assist with long-term surgical planning.

Methods

From 1991 to 2006, 501 parathyroid specimens from 149 patients were cryopreserved at −80°C according to standardized techniques. A single trained technician assessed viability, using a hemacytometer to count viable (clear cell) and nonviable (blue cell) tissue. Univariate analysis was performed to correlate length of preservation, diagnosis with viability. Results: We evaluated 106 random parathyroid specimens. Samples were divided into two groups: those stored > 24 months and those stored ≤ 24 months. Eleven (10%) of 106 specimens were deemed viable. Length of storage time was associated with ex-vivo tissue viability. Viability of samples cryopreserved ≤ 24 months was 71% (10/14) versus 1% (1/92) of those specimens stored > 24 months (p < 0.001).

Conclusions

Viability of cryopreserved parathyroid cells is associated with duration of storage. Parathyroids preserved for greater than 24 months are unlikely to be viable. It seems reasonable to limit parathyroid cryopreservation to 24 months when frozen at −80°C. Further studies are needed to optimize the process of cryopreservation to enhance cell viability.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Udelsman R (2002) Six hundred fifty-six consecutive explorations for primary hyperparathyroidism. Ann Surg 235:665–672PubMedCrossRef Udelsman R (2002) Six hundred fifty-six consecutive explorations for primary hyperparathyroidism. Ann Surg 235:665–672PubMedCrossRef
2.
Zurück zum Zitat Herrera M, Grant C, van Heerden JA et al. (1992) Parathyroid autotransplantation. Arch Surg 127:825–830PubMed Herrera M, Grant C, van Heerden JA et al. (1992) Parathyroid autotransplantation. Arch Surg 127:825–830PubMed
3.
Zurück zum Zitat Wells SA, Christiansen C (1974) The transplanted parathyroid: evaluation of cryopreservation and other environmental factors which affect its function. Surgery 75:49–55PubMed Wells SA, Christiansen C (1974) The transplanted parathyroid: evaluation of cryopreservation and other environmental factors which affect its function. Surgery 75:49–55PubMed
4.
Zurück zum Zitat Saxe AW, Gibson GW, Kay S (1990) Characterization of a simplified method of cryopreserving human parathyroid tissue. Surgery 108:1033–1038PubMed Saxe AW, Gibson GW, Kay S (1990) Characterization of a simplified method of cryopreserving human parathyroid tissue. Surgery 108:1033–1038PubMed
5.
Zurück zum Zitat Wells SA Jr, Farndon JR, Dale JK et al. (1980) Long-term evaluation of patients with primary parathyroid hyperplasia managed by total parathyroidectomy and heterotopic autotransplantation. Ann Surg 192:451–458PubMedCrossRef Wells SA Jr, Farndon JR, Dale JK et al. (1980) Long-term evaluation of patients with primary parathyroid hyperplasia managed by total parathyroidectomy and heterotopic autotransplantation. Ann Surg 192:451–458PubMedCrossRef
6.
Zurück zum Zitat Feldman AL, Sharaf RN, Skarulis MC et al. (1999) Results of heterotopic parathyroid autotransplantation: a 13-year experience. Surgery 126:1042–1048PubMedCrossRef Feldman AL, Sharaf RN, Skarulis MC et al. (1999) Results of heterotopic parathyroid autotransplantation: a 13-year experience. Surgery 126:1042–1048PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Smeds S, Trulsson L, Garovoy M et al. (1999) Survival of human parathyroid tissue xenotransplanted in nude mice after 9 to 55 months’ cryopreservation. Acta Pathol Microbiol Immunol Scand, APMIS 107:445–450 Smeds S, Trulsson L, Garovoy M et al. (1999) Survival of human parathyroid tissue xenotransplanted in nude mice after 9 to 55 months’ cryopreservation. Acta Pathol Microbiol Immunol Scand, APMIS 107:445–450
8.
Zurück zum Zitat Cohen MS, Dilley WG, Wells SA Jr et al. (2005) Long-term functionality of cryopreserved parathyroid autografts: a 13-year prospective analysis. Surgery 138:1033–1040; discussion 1040–1041PubMedCrossRef Cohen MS, Dilley WG, Wells SA Jr et al. (2005) Long-term functionality of cryopreserved parathyroid autografts: a 13-year prospective analysis. Surgery 138:1033–1040; discussion 1040–1041PubMedCrossRef
9.
Zurück zum Zitat Herrera MF, Grant CS, van Heerden JA et al. (1992) The effect of cryopreservation on cell viability and hormone secretion in human parathyroid tissue. Surgery 112:1096–1101PubMed Herrera MF, Grant CS, van Heerden JA et al. (1992) The effect of cryopreservation on cell viability and hormone secretion in human parathyroid tissue. Surgery 112:1096–1101PubMed
10.
Zurück zum Zitat McHenry CR, Stenger DB, Calandro NK (1997) The effect of cryopreservation on parathyroid cell viability and function. Am J Surg 174:481–484PubMedCrossRef McHenry CR, Stenger DB, Calandro NK (1997) The effect of cryopreservation on parathyroid cell viability and function. Am J Surg 174:481–484PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Viability of Cryopreserved Parathyroid Tissue: When Is Continued Storage versus Disposal Indicated?
verfasst von
Marlon A. Guerrero
Douglas B. Evans
Jeffrey E. Lee
Ruijun Bao
Abby Bereket
Swaroop Gantela
Gary D. Griffin
Nancy D. Perrier
Publikationsdatum
01.05.2008
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
World Journal of Surgery / Ausgabe 5/2008
Print ISSN: 0364-2313
Elektronische ISSN: 1432-2323
DOI
https://doi.org/10.1007/s00268-007-9437-0

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2008

World Journal of Surgery 5/2008 Zur Ausgabe

Editorial Perspective

Hashimoto’s Thyroiditis

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Traumatologische Notfälle Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

„Übersichtlicher Wegweiser“: Lauterbachs umstrittener Klinik-Atlas ist online

17.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Sie sei „ethisch geboten“, meint Gesundheitsminister Karl Lauterbach: mehr Transparenz über die Qualität von Klinikbehandlungen. Um sie abzubilden, lässt er gegen den Widerstand vieler Länder einen virtuellen Klinik-Atlas freischalten.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.