Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 5/2022

06.01.2022 | Original Article

Application of Three-Dimensional Technology in Evaluating the Lower Face Lifting by Regional Platysma Injection with Botulinum Toxin-A

verfasst von: Haijiao Li, Hongli Zhao, Xinyao Chen, Lijun Hao, Sai Luo

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 5/2022

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

Botulinum toxin-A (BTX-A) injection of regional platysma has been utilized in the lower-part elevation and mandibular contour sculpture. However, the relative research, especially in quantitative assessment appears very spare. Our aim is to investigate the efficacy of three-dimensional (3D) technology as a method for regional platysma injection with BTX-A.

Materials and Methods

From October 2019 to September 2020, patients with mild or moderate degrees of facial sagging on the lower face were recruited to regional platysma BTX-A injection, and 3D scanning and measurement technology was used to evaluate the difference of curved distances and angels. Patients’ improvement was assessed by the global aesthetic improvement scale (GAIS).

Results

A total of 57 patients underwent regional platysma BTX-A injection and 32 patients were followed up successfully. Compared with Pre-operative, postoperative facial reference curves distance and cervico-mental angles had statistical differences (p < 0.05). GAIS suggested that the 3D imaging measurement technology could improve satisfaction.

Conclusion

3D technology can evaluate the improvement of the lower face with BTX-A. It provides effective measurement methods and raises satisfaction.

Level of Evidence IV

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Truswell WH (2013) Aging changes of the periorbita, cheeks, and midface. Facial Plast Surg 29(1):3–12CrossRef Truswell WH (2013) Aging changes of the periorbita, cheeks, and midface. Facial Plast Surg 29(1):3–12CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Lephart ED (2018) A review of the role of estrogen in dermal aging and facial attractiveness in women. J Cosmet Dermatol 17(3):282–288CrossRef Lephart ED (2018) A review of the role of estrogen in dermal aging and facial attractiveness in women. J Cosmet Dermatol 17(3):282–288CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Mack MR (1991) Vertical dimension: a dynamic concept based on facial form and oropharyngeal function. J Prosthet Dent 66(4):478–485CrossRef Mack MR (1991) Vertical dimension: a dynamic concept based on facial form and oropharyngeal function. J Prosthet Dent 66(4):478–485CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Wu WT (2015) Micro-botox of the lower face and neck: evolution of a personal technique and its clinical effects. Plast Reconstr Surg 136:92S-100SCrossRef Wu WT (2015) Micro-botox of the lower face and neck: evolution of a personal technique and its clinical effects. Plast Reconstr Surg 136:92S-100SCrossRef
5.
Zurück zum Zitat Hollander E (1912) Plastische (kosmetische) Operation: Kritische Darstellung ihres gegenwrtigen Standes. Neue Deutsche Klinik 9:1–17 Hollander E (1912) Plastische (kosmetische) Operation: Kritische Darstellung ihres gegenwrtigen Standes. Neue Deutsche Klinik 9:1–17
6.
Zurück zum Zitat McCollough EG, Perkins SW, Langsdon PR (1989) SMAS suspension rhytidectomy. Rationale and long-term experience. Arch Otolaryngol Head Neck Surg 115(2):228–234CrossRef McCollough EG, Perkins SW, Langsdon PR (1989) SMAS suspension rhytidectomy. Rationale and long-term experience. Arch Otolaryngol Head Neck Surg 115(2):228–234CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Sykes JM, Riedler KL, Cotofana S et al (2020) Superficial and deep facial anatomy and its implications for rhytidectomy. Facial Plast Surg Clin N Am 28(3):243–252CrossRef Sykes JM, Riedler KL, Cotofana S et al (2020) Superficial and deep facial anatomy and its implications for rhytidectomy. Facial Plast Surg Clin N Am 28(3):243–252CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Quatela V, Montague A, Manning JP et al (2020) Extended superficial musculoaponeurotic system flap rhytidectomy. Facial Plast Surg Clin N Am 28(3):303–310CrossRef Quatela V, Montague A, Manning JP et al (2020) Extended superficial musculoaponeurotic system flap rhytidectomy. Facial Plast Surg Clin N Am 28(3):303–310CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Yasser HA (2018) Two years’ outcome of thread lifting with absorbable barbed PDO threads: innovative score for objective and subjective assessment. J Cosmet Laser Ther 20(1):41–49CrossRef Yasser HA (2018) Two years’ outcome of thread lifting with absorbable barbed PDO threads: innovative score for objective and subjective assessment. J Cosmet Laser Ther 20(1):41–49CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Ross EV (2020) Laser rejuvenation of non-facial skin: a review and a personal approach. Dermatol Surg 46(Suppl 1):S71–S76CrossRef Ross EV (2020) Laser rejuvenation of non-facial skin: a review and a personal approach. Dermatol Surg 46(Suppl 1):S71–S76CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Ayatollahi A, Gholami J, Saberi M et al (2020) Systematic review and meta-analysis of safety and (HIFU)for face and neck rejuvenation. Lasers Med Sci 35(5):1007–1024CrossRef Ayatollahi A, Gholami J, Saberi M et al (2020) Systematic review and meta-analysis of safety and (HIFU)for face and neck rejuvenation. Lasers Med Sci 35(5):1007–1024CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Asiran SZ, Aktas KE, Tatliparmak A et al (2020) Efficacy of high-intensity focused ultrasound in facial and neck rejuvenation. J Cosmet Dermatol 19(2):353–358CrossRef Asiran SZ, Aktas KE, Tatliparmak A et al (2020) Efficacy of high-intensity focused ultrasound in facial and neck rejuvenation. J Cosmet Dermatol 19(2):353–358CrossRef
13.
Zurück zum Zitat Carruthers A, Carruthers J (1998) History of the cosmetic use of botulinum A exotoxin. Dermatol Surg 24(11):1168–1170CrossRef Carruthers A, Carruthers J (1998) History of the cosmetic use of botulinum A exotoxin. Dermatol Surg 24(11):1168–1170CrossRef
14.
Zurück zum Zitat D’Emilio R, Rosati G (2020) Full-face treatment with on a botulinum toxin A: results from a single-center study. J Cosmet Dermatol 19:809–816CrossRef D’Emilio R, Rosati G (2020) Full-face treatment with on a botulinum toxin A: results from a single-center study. J Cosmet Dermatol 19:809–816CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Shah AR, Kennedy PM (2018) The aging face. Med Clin N Am 102:1041–1054CrossRef Shah AR, Kennedy PM (2018) The aging face. Med Clin N Am 102:1041–1054CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Trussler AP, Hatef D, Broussard GB et al (2011) The viscoelastic properties of the SMAS and its clinical translation: firm support for the high-SMAS rhytidectomy. Plast Reconstr Surg 128:757–764CrossRef Trussler AP, Hatef D, Broussard GB et al (2011) The viscoelastic properties of the SMAS and its clinical translation: firm support for the high-SMAS rhytidectomy. Plast Reconstr Surg 128:757–764CrossRef
17.
Zurück zum Zitat Farolch PL, Nome CC (2019) Facial contouring by using dermal fillers and botulinum toxin A: a practical approach. Aesthet Plast Surg 43:793–802CrossRef Farolch PL, Nome CC (2019) Facial contouring by using dermal fillers and botulinum toxin A: a practical approach. Aesthet Plast Surg 43:793–802CrossRef
18.
Zurück zum Zitat Hoehnke C, Eder M, Papadopulos NA, Zimmermann A et al (2007) Minimal invasive reconstruction of posttraumatic hemi facial atrophy by 3D computer-assisted lipofilling. J Plast Reconstr Aesthet Surg 60(10):1138–1144CrossRef Hoehnke C, Eder M, Papadopulos NA, Zimmermann A et al (2007) Minimal invasive reconstruction of posttraumatic hemi facial atrophy by 3D computer-assisted lipofilling. J Plast Reconstr Aesthet Surg 60(10):1138–1144CrossRef
19.
Zurück zum Zitat Okada E (2001) Three-dimensional facial simulations and measurements: changes of facial contour and units associated with facial expression. J Craniofacial Surg 12(2):167–174CrossRef Okada E (2001) Three-dimensional facial simulations and measurements: changes of facial contour and units associated with facial expression. J Craniofacial Surg 12(2):167–174CrossRef
20.
Zurück zum Zitat Akazaki S, Nakagawa H, Kazama H et al (2015) Age-related changes in skin wrinkles assessed by a novel three-dimensional morphometric analysis. Br J Dermatol 147(4):689–695CrossRef Akazaki S, Nakagawa H, Kazama H et al (2015) Age-related changes in skin wrinkles assessed by a novel three-dimensional morphometric analysis. Br J Dermatol 147(4):689–695CrossRef
22.
Zurück zum Zitat Guarro G, Cozzani F, Rossini M, Bonati E, Del Rio P (2021) Wounds morphologic assessment: application and reproducibility of a virtual measuring system, pilot study. Acta Biomed 92(5):e2021227PubMedPubMedCentral Guarro G, Cozzani F, Rossini M, Bonati E, Del Rio P (2021) Wounds morphologic assessment: application and reproducibility of a virtual measuring system, pilot study. Acta Biomed 92(5):e2021227PubMedPubMedCentral
23.
Zurück zum Zitat Kim HJ, Hu KS, Kang MK et al (2001) Decussation patterns of the platysma in Koreans. Br J Plast Surg 54(5):400–402CrossRef Kim HJ, Hu KS, Kang MK et al (2001) Decussation patterns of the platysma in Koreans. Br J Plast Surg 54(5):400–402CrossRef
24.
Zurück zum Zitat Hoefflin SM (1998) Anatomy of the platysma and lip depressor muscles. Dermatol Surg 24(11):1225–1231CrossRef Hoefflin SM (1998) Anatomy of the platysma and lip depressor muscles. Dermatol Surg 24(11):1225–1231CrossRef
25.
Zurück zum Zitat Jung-Hee B, Youn K-H et al (2016) Clinical implications of the extension of platysma fibers on the middle and lower face. Plast Reconstr Surg 138(2):365–371CrossRef Jung-Hee B, Youn K-H et al (2016) Clinical implications of the extension of platysma fibers on the middle and lower face. Plast Reconstr Surg 138(2):365–371CrossRef
26.
Zurück zum Zitat Castro D, Cardoso C (1980) The anatomy of the platysma muscle. Plast Reconstr Surg 66(5):680–683CrossRef Castro D, Cardoso C (1980) The anatomy of the platysma muscle. Plast Reconstr Surg 66(5):680–683CrossRef
27.
Zurück zum Zitat Guerrero SJ (1978) The role of the platysma muscle in rhytidoplasty. Clin Plast Surg 5(1):29–49CrossRef Guerrero SJ (1978) The role of the platysma muscle in rhytidoplasty. Clin Plast Surg 5(1):29–49CrossRef
28.
Zurück zum Zitat Zhou R, Fei Y, Sun L et al (2019) BTX-A rejuvenation: regional botulinum toxin-A injection of the platysma in patients with facial sagging. Aesthet Plast Surg 43(4):1044–1053CrossRef Zhou R, Fei Y, Sun L et al (2019) BTX-A rejuvenation: regional botulinum toxin-A injection of the platysma in patients with facial sagging. Aesthet Plast Surg 43(4):1044–1053CrossRef
29.
Zurück zum Zitat Brandt FS, Bellman B (2013) Cosmetic use of botulinum A exotoxin for the aging neck. Dermatol Surg 24(11):1232–1234CrossRef Brandt FS, Bellman B (2013) Cosmetic use of botulinum A exotoxin for the aging neck. Dermatol Surg 24(11):1232–1234CrossRef
30.
Zurück zum Zitat Awaida CJ, Jabbour SF, Rayess Y et al (2018) Evaluation of the microbotox technique: an algorithmic approach for lower face and neck rejuvenation and a crossover clinical trial. Plast Reconstr Surg 142(3):1CrossRef Awaida CJ, Jabbour SF, Rayess Y et al (2018) Evaluation of the microbotox technique: an algorithmic approach for lower face and neck rejuvenation and a crossover clinical trial. Plast Reconstr Surg 142(3):1CrossRef
31.
Zurück zum Zitat Levy P (2015) Neurotoxins: current concepts in cosmetic use on the face and neck—jawline contouring/ platysma bands/necklace lines. Plast Reconstr Surg 136(5s):80S-83SCrossRef Levy P (2015) Neurotoxins: current concepts in cosmetic use on the face and neck—jawline contouring/ platysma bands/necklace lines. Plast Reconstr Surg 136(5s):80S-83SCrossRef
32.
Zurück zum Zitat Hoefflin SM (1998) Anatomy of the platysma and lip depressor muscle. A simplified mnemonic approach. Dermatol Surg 24(11):1225–1231CrossRef Hoefflin SM (1998) Anatomy of the platysma and lip depressor muscle. A simplified mnemonic approach. Dermatol Surg 24(11):1225–1231CrossRef
33.
Zurück zum Zitat Dall AA, Mandrini S, Sala V et al (2014) Platysma synkinesis in facial palsy and botulinum toxin type A. Laryngoscope 124(11):2513–2517CrossRef Dall AA, Mandrini S, Sala V et al (2014) Platysma synkinesis in facial palsy and botulinum toxin type A. Laryngoscope 124(11):2513–2517CrossRef
34.
Zurück zum Zitat Danru W et al (2017) Mandibular rim trilogy with botulinum toxin injection: reduction, projection, and lift. Facial Plast Surg Fps 33(01):102–108CrossRef Danru W et al (2017) Mandibular rim trilogy with botulinum toxin injection: reduction, projection, and lift. Facial Plast Surg Fps 33(01):102–108CrossRef
Metadaten
Titel
Application of Three-Dimensional Technology in Evaluating the Lower Face Lifting by Regional Platysma Injection with Botulinum Toxin-A
verfasst von
Haijiao Li
Hongli Zhao
Xinyao Chen
Lijun Hao
Sai Luo
Publikationsdatum
06.01.2022
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 5/2022
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-021-02743-0

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2022

Aesthetic Plastic Surgery 5/2022 Zur Ausgabe

Wie erfolgreich ist eine Re-Ablation nach Rezidiv?

23.04.2024 Ablationstherapie Nachrichten

Nach der Katheterablation von Vorhofflimmern kommt es bei etwa einem Drittel der Patienten zu Rezidiven, meist binnen eines Jahres. Wie sich spätere Rückfälle auf die Erfolgschancen einer erneuten Ablation auswirken, haben Schweizer Kardiologen erforscht.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Ureterstriktur: Innovative OP-Technik bewährt sich

19.04.2024 EAU 2024 Kongressbericht

Die Ureterstriktur ist eine relativ seltene Komplikation, trotzdem bedarf sie einer differenzierten Versorgung. In komplexen Fällen wird dies durch die roboterassistierte OP-Technik gewährleistet. Erste Resultate ermutigen.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.