Skip to main content
Erschienen in: The Journal of Headache and Pain 1/2014

Open Access 01.12.2014 | Meeting abstract

EHMTI-0333. The prevalence and burden of migraine in india: results of a population-based study in Karnataka state

verfasst von: G Kulkarni, G Rao, G Gururaj, DK Subbakrishna, T Steiner, LJ Stovner

Erschienen in: The Journal of Headache and Pain | Sonderheft 1/2014

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN

Background

Migraine is the 3rd most prevalent and 7th leading cause of disability worldwide. India, where the prevalence of migraine is unknown, is the 2nd most populous country in the world.

Aim

To estimate the prevalence and disability burden attributed to migraine in Karnataka, South India.

Methods

Ethics approval and informed consent from participants were obtained. Trained interviewers selected households by random cluster sampling in urban (n=1,226) and rural (n=1,103) populations. They called unannounced at each and interviewed one adult randomly per household using a modified HARDSHIP questionnaire. Migraine was diagnosed algorithmically applying ICHD-II criteria. Disability was assessed as lost productive time by HALT index.

Results

Age-standardized 1-year prevalence was 25.2% (95% CI: 23.9-27.4%; 10.6% definite, 14.6% probable migraine). Point prevalence (headache yesterday) was 2.7%. Prevalence was greater among females (31.6% vs 18.5%; OR=2.03 [95% CI: 1.64-2.50]) and in rural areas (28.9% vs 21.7%; OR=1.45 [95% CI: 1.16-1.82]). Prevalence peaked between 35-45 years in both genders. Median frequency was 24 days/year, with a sizeable minority (6.6%) reporting >60 days/year. Headache intensity was severe in 40%. Lost productive time correlated with attack frequency. The overall mean total was 3.7 ±6.1 days/3 months, representing a loss of 6.1% of productive days, of which 2.1 ±4.0 days/3 months were lost at home and 1.4 ±4.1 days/months were lost in the work place. Disability was higher among women and in rural areas.

Conclusions

Migraine is highly prevalent in this part of India, and associated with substantial disability, especially among women and rural populations.
No conflict of interest.
Open AccessThis article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (https://​creativecommons.​org/​licenses/​by/​4.​0), which permits use, duplication, adaptation, distribution, and reproduction in any medium or format, as long as you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons license, and indicate if changes were made.
Metadaten
Titel
EHMTI-0333. The prevalence and burden of migraine in india: results of a population-based study in Karnataka state
verfasst von
G Kulkarni
G Rao
G Gururaj
DK Subbakrishna
T Steiner
LJ Stovner
Publikationsdatum
01.12.2014
Verlag
Springer Milan
Erschienen in
The Journal of Headache and Pain / Ausgabe Sonderheft 1/2014
Print ISSN: 1129-2369
Elektronische ISSN: 1129-2377
DOI
https://doi.org/10.1186/1129-2377-15-S1-B18

Weitere Artikel der Sonderheft 1/2014

The Journal of Headache and Pain 1/2014 Zur Ausgabe

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Update AINS

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.