Zum Inhalt

Hernia

Ausgabe 4/2023

Inhalt (33 Artikel)

Can ventral TAPP achieve favorable outcomes in minimally invasive ventral hernia repair? A systematic review and meta-analysis

  • Review

M. Maatouk, G. H. Kbir, A. Mabrouk, B. Rezgui, A. B. Dhaou, S. Daldoul, S. Sayari, K. Haouet, M. B. Moussa

Autoimmunity and hernia mesh: fact or fiction?

  • Open Access
  • Review

B. Jisova, J. Wolesky, Z. Strizova, A. de Beaux, B. East

Surgical technique for primary perineal hernia repair: a systematic scoping review

  • Review

Z. M. Mojadeddi, S. Harmankaya, S. Öberg, J. Rosenberg

Should routine surgical wound drainage after ventral hernia repair be avoided? A systematic review and meta-analysis

  • Review

A. Y. Y. Mohamedahmed, S. Zaman, N. Ghassemi, A. Ghassemi, A. A. Wuheb, H. E. E. Abdalla, S. Hajibandeh, S. Hajibandeh

Management and outcomes of obturator hernias: a systematic review and meta-analysis

  • Review

M. M. Burla, C. P. Gomes, I. Calvi, E. S. C. Oliveira, D. A. B. Hora, R. D. Mao, S. M. P. de Figueiredo, R. Lu

Systematic review and meta-analysis of the pre-operative application of botulinum toxin for ventral hernia repair

  • Review

E. R. M. Dias, G. Z. Rondini, P. H. F. Amaral, J. Z. Macret, J. P. V. Carvalho, L. G. A. Pivetta, C. A. Malheiros, S. Roll

Preservation of deep epigastric perforators during anterior component separation technique (ACST) results in equivalent wound complications compared to transversus abdominis release (TAR)

  • Original Article

J. M. Sacco, S. A. Ayuso, M. J. Salvino, G. T. Scarola, D. Ku, R. Tawkaliyar, K. Brown, P. D. Colavita, K. W. Kercher, V. A. Augenstein, B. T. Heniford

Gender differences in epigastric hernia repair: a propensity score matching analysis of 15,925 patients from the Herniamed registry

  • Original Article

H. Hoffmann, R. Mechera, D. Nowakowski, D. Adolf, P. Kirchhoff, H. Riediger, F. Köckerling

Laparoscopic large hiatus hernia repair with mesh reinforcement versus suture cruroplasty alone: a systematic review and meta-analysis

  • Original Article

K. Rajkomar, C. S. Wong, L. Gall, C. MacKay, A. Macdonald, M. Forshaw, C. Craig

Incidence, risk factors, and burden of incisional hernia repair after abdominal surgery in France: a nationwide study

  • Open Access
  • Original Article

P. Ortega-Deballon, Y. Renard, J. de Launay, T. Lafon, Q. Roset, G. Passot

Do surgical drains reduce surgical site occurrence and infection after incisional hernia repair with sublay mesh? A non-randomised pilot study

  • Original Article

V. Louis, S. Diab, A. Villemin, C. Brigand, S. Manfredelli, J.-B. Delhorme, S. Rohr, B. Romain

Does onlay mesh placement in emergency laparotomy prevent incisional hernia? A prospective randomized double-blind study

  • Original Article

M. E. Ulutas, A. Sahin, G. Simsek, N. Sekmenli, A. Kilinc, K. Arslan, M. A. Eryilmaz, A. Kartal

Risk factors of venous thromboembolism after incisional ventral hernia repair

  • Original Article

A. V. Andriyashkin, K. M. Loban, A. A. Kalinina, G. B. Ivakhov, I. A. Zolotukhin, A. V. Sazhin

The impact of comorbidities on postoperative outcomes of ventral hernia repair: the patients’ perspective

  • Original Article

K. E. Blake, B. Perlmutter, G. Saieed, S. A. Said, S. M. Maskal, C. C. Petro, D. M. Krpata, M. J. Rosen, A. S. Prabhu

Medial incisional ventral hernia repair with Adhesix® autoadhesive mesh: descriptive study

  • Original Article

A. Ferrer Martínez, M. J. Castillo Fe, M. T. Alonso García, S. Villar Riu, O. Bonachia Naranjo, C. Sánchez Cabezudo, A. Marcos Herrero, J. L. Porrero Carro

Evaluation of rectus abdominis muscle strength and width of hernia defect in patients undergoing incisional hernia surgery

  • Original Article

A. J. García Moriana, A. Sánchez Arteaga, J. L. Gil Delgado, R. Maroto Sánchez, A. Feria Madueño, L. Tallón Aguilar, J. Padillo Ruiz, B. Sañudo

Treatment of mesh infection after inguinal hernia repair: 3-year experience with 120 patients

  • Original Article

Zhenyu Zou, Jinxin Cao, Yilin Zhu, Qiuyue Ma, Jie Chen

Prevalence of rectus diastasis is higher in patients with inguinal hernia

  • Original Article

C. Ugurlu, H. Gok, A. Sahin, B. Bayar, E. Olcucuoglu, H. Kulacoglu

Simple plication alleviates physical symptoms in patients with post-gestational rectus diastasis

  • Open Access
  • Original Article

G. G. Nervil, J. F. Paulsen, J. Kalstrup, S. Deigaard, I. Herbst, S. Lambaa, L. Hölmich

Postoperative compression in preventing early complications after groin hernia repair

  • Original Article

Zhenyu Zou, Dingyuan Zhang, Yuchen Liu, Minggang Wang

CT-measured hernia parameters can predict component separation: a cross-sectional study from China

  • Original Article

X. Du, C. Jin, Y. Yan, P. Sun, Y. Shen, Z. Pan, T. Jiang

Comparison of mechanical properties and host tissue response to OviTex™ and Strattice™ surgical meshes

  • Open Access
  • Original Article

J. Lombardi, E. Stec, M. Edwards, T. Connell, M. Sandor

Microbiology of chronic mesh infection

  • Original Article

C. Birolini, M. P. Faro Junior, C. B. Terhoch, J. S. de Miranda, E. Y. Tanaka, E. M. Utiyama

A ‘provocative’ MRI: the detective in ambiguous groin symptoms?

  • Letter to the Editor

R. Davies, J. Carpanini, N. Cross, B. M. Stephenson

Obituary

  • Obituary

Arthur I. Gilbert, Shawn Murphy

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Ablationstherapie bei Vorhofflimmern: Das sind die 10 Wissenslücken

Die Katheterablation ist inzwischen ein etabliertes Therapieverfahren bei Vorhofflimmern. Noch sind aber nicht alle Fragen zu dieser interventionellen Methode geklärt. Experten haben jetzt den Fokus auf bestehende „Wissenslücken“ (knowledge gaps) gerichtet.

Karpaltunnelsyndrom lieber gleich operativ angehen?

Eine niederländische Studie stellt die konservative Therapie des Karpaltunnelsyndroms infrage. Verzögert die Injektion von Kortikosteroid nur die Op. oder lässt sich gänzlich darauf verzichten?

Weitere Studie negativ zur Embolisation beim chronischen subduralen Hämatom

Eine partikelbasierte Embolisation konnte in der französischen EMPROTECT-Studie die Rezidivrate nach cSDH-Eingriffen bei Risikopersonen nicht senken. Ganz eindeutig sind die Daten nach Auffassung des Studienteams allerdings nicht.

Schnellere Heilung mit intrakorporaler Darm-Anastomose

In einer Vergleichsstudie aus Erlangen hatte die intrakorporale Anastomose nach rechtsseitiger Hemikolektomie gegenüber dem herkömmlichen Vorgehen deutliche Vorteile: weniger Wundinfekte, weniger Schmerzen und eine schnellere Genesung.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.