Skip to main content
Erschienen in: International Orthopaedics 8/2012

01.08.2012 | Original Paper

Long bone reconstruction using multilevel lengthening of bone defect fragments

verfasst von: Dmitry Y. Borzunov

Erschienen in: International Orthopaedics | Ausgabe 8/2012

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Purpose

This paper presents experimental findings to substantiate the use of multilevel bone fragment lengthening for managing extensive long bone defects caused by diverse aetiologies and shows its clinical introduction which could provide a solution for the problem of reducing the total treatment time.

Methods

Both experimental and clinical multilevel lengthening to bridge bone defect gaps was performed with the use of the Ilizarov method only.

Results

The experimental findings and clinical outcomes showed that multilevel defect fragment lengthening could provide sufficient bone formation and reduction of the total osteosynthesis time in one stage as compared to traditional Ilizarov bone transport. The method of multilevel regeneration enabled management of critical-size defects that measured on average 13.5 ± 0.7 cm in 78 patients.

Conclusions

The experimental and clinical results proved the efficiency of the Ilizarov non-free multilevel bone plasty that can be recommended for practical use.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Ilizarov GA (1992) Transosseous osteosynthesis. Springer-Verlag, HeidelbergCrossRef Ilizarov GA (1992) Transosseous osteosynthesis. Springer-Verlag, HeidelbergCrossRef
2.
Zurück zum Zitat Green SA, Jackson JM, Wall DM, Marinow H, Ishkanian J (1992) Management of segmental defects by the Ilizarov intercalary bone transport method. Clin Orthop Relat Res 280:136–142PubMed Green SA, Jackson JM, Wall DM, Marinow H, Ishkanian J (1992) Management of segmental defects by the Ilizarov intercalary bone transport method. Clin Orthop Relat Res 280:136–142PubMed
3.
Zurück zum Zitat Golyakhovsky V, Frankel VH, Ferrara PL (1993) Operative manual of Ilizarov techniques. Mosby, St. Louis Golyakhovsky V, Frankel VH, Ferrara PL (1993) Operative manual of Ilizarov techniques. Mosby, St. Louis
4.
Zurück zum Zitat Shevtsov VI, Makushin VD, Kuftyrev LM (2000) Defects of the lower limb bones. Zauralie, Kurgan Shevtsov VI, Makushin VD, Kuftyrev LM (2000) Defects of the lower limb bones. Zauralie, Kurgan
5.
Zurück zum Zitat Paley D, Maar DC (2000) Ilizarov bone transport treatment for tibial defects. J Orthop Trauma 14(2):76–85PubMedCrossRef Paley D, Maar DC (2000) Ilizarov bone transport treatment for tibial defects. J Orthop Trauma 14(2):76–85PubMedCrossRef
6.
Zurück zum Zitat El-Alfy B, El-Mowafi H, El-Moghazy N (2010) Distraction osteogenesis in management of composite bone and soft tissue defects. Int Orthop 34(1):115–118PubMedCrossRef El-Alfy B, El-Mowafi H, El-Moghazy N (2010) Distraction osteogenesis in management of composite bone and soft tissue defects. Int Orthop 34(1):115–118PubMedCrossRef
7.
Zurück zum Zitat Smith WR, Elbatrawy YA, Andreassen GS et al (2007) Treatment of traumatic forearm bone loss with Ilizarov ring fixation and bone transport. Int Orthop 31(2):165–170PubMedCrossRef Smith WR, Elbatrawy YA, Andreassen GS et al (2007) Treatment of traumatic forearm bone loss with Ilizarov ring fixation and bone transport. Int Orthop 31(2):165–170PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Liodakis E, Kenawey M, Krettek C, Wiebking U, Hankemeier S (2011) Comparison of 39 post-traumatic tibia bone transports performed with and without the use of an intramedullary rod: the long-term outcomes. Int Orthop 35(9):1397–1402PubMedCrossRef Liodakis E, Kenawey M, Krettek C, Wiebking U, Hankemeier S (2011) Comparison of 39 post-traumatic tibia bone transports performed with and without the use of an intramedullary rod: the long-term outcomes. Int Orthop 35(9):1397–1402PubMedCrossRef
9.
Zurück zum Zitat Keating JF, Simpson AHRW, Robinson CM (2005) The management of fractures with bone loss. J Bone Joint Surg Br 87-B(2):142–150CrossRef Keating JF, Simpson AHRW, Robinson CM (2005) The management of fractures with bone loss. J Bone Joint Surg Br 87-B(2):142–150CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Shevtsov VI, Borzunov DY, Petrovskaya NV (2007) Long bone defect management by polyfocal distraction regeneration. Trauma 8(4):382–386 (in Russian) Shevtsov VI, Borzunov DY, Petrovskaya NV (2007) Long bone defect management by polyfocal distraction regeneration. Trauma 8(4):382–386 (in Russian)
11.
Zurück zum Zitat Borzunov DY, Kuftyrev LM (2002) Comparative analysis of treatment results of using various technologies of lengthening fragments in patients with extensive tibial defects. Vestn Travm Ortop im Priorova 1:29–34 (in Russian) Borzunov DY, Kuftyrev LM (2002) Comparative analysis of treatment results of using various technologies of lengthening fragments in patients with extensive tibial defects. Vestn Travm Ortop im Priorova 1:29–34 (in Russian)
12.
Zurück zum Zitat Yokoyama K, Itoman M, Nakamura K, Tsukamoto T, Saita Y, Aoki S (2001) Free vascularized fibular graft vs. Ilizarov method for post-traumatic tibial bone defect. J Reconstr Microsurg 17(1):17–25PubMedCrossRef Yokoyama K, Itoman M, Nakamura K, Tsukamoto T, Saita Y, Aoki S (2001) Free vascularized fibular graft vs. Ilizarov method for post-traumatic tibial bone defect. J Reconstr Microsurg 17(1):17–25PubMedCrossRef
13.
Zurück zum Zitat Song HR, Kale A, Park HB, Koo KH, Chae DJ, Oh CW, Chung DW (2003) Comparison of internal bone transport and vascularized fibular grafting for femoral bone defects. J Orthop Trauma 17(3):203–211PubMedCrossRef Song HR, Kale A, Park HB, Koo KH, Chae DJ, Oh CW, Chung DW (2003) Comparison of internal bone transport and vascularized fibular grafting for femoral bone defects. J Orthop Trauma 17(3):203–211PubMedCrossRef
14.
Zurück zum Zitat El-Gammal TA, Shiha AE, El-Deen et al (2008) Management of traumatic tibial defects using free vascularized fibula or Ilizarov bone transport: a comparative study. Microsurgery 28(5):339–346PubMedCrossRef El-Gammal TA, Shiha AE, El-Deen et al (2008) Management of traumatic tibial defects using free vascularized fibula or Ilizarov bone transport: a comparative study. Microsurgery 28(5):339–346PubMedCrossRef
15.
Zurück zum Zitat Kocaoglu M, Eralp L, Rashid HU, Sen C, Bilsel K (2006) Reconstruction of segmental bone defects due to chronic osteomyelitis with use of an external fixator and an intramedullary nail. J Bone Joint Surg Am 88(10):2137–2145PubMedCrossRef Kocaoglu M, Eralp L, Rashid HU, Sen C, Bilsel K (2006) Reconstruction of segmental bone defects due to chronic osteomyelitis with use of an external fixator and an intramedullary nail. J Bone Joint Surg Am 88(10):2137–2145PubMedCrossRef
16.
Zurück zum Zitat Shevtsov VI, Gordievskikh NI, D'iachkov AN, Ruchkina IV (2004) Dynamics of the blood supply in the leg soft tissue in the course of experimental defect filling. Ross Fiziol Zh Im IM Sechenova 90(9):1156–1160 Shevtsov VI, Gordievskikh NI, D'iachkov AN, Ruchkina IV (2004) Dynamics of the blood supply in the leg soft tissue in the course of experimental defect filling. Ross Fiziol Zh Im IM Sechenova 90(9):1156–1160
17.
Zurück zum Zitat DeCoster TA, Simpson AHRW, Wood M, Li G, Kenwright J (1999) Biologic model of bone transport distraction osteogenesis and vascular response. J Orthop Res 17(2):238–245PubMedCrossRef DeCoster TA, Simpson AHRW, Wood M, Li G, Kenwright J (1999) Biologic model of bone transport distraction osteogenesis and vascular response. J Orthop Res 17(2):238–245PubMedCrossRef
18.
Zurück zum Zitat Rozbruch RS, Weitzman AM, Watson TJ, Freudigman P, Katz HV, Ilizarov S (2006) Simultaneous treatment of tibial bone and soft-tissue defects with the Ilizarov method. J Orthop Trauma 20(3):197–205 Rozbruch RS, Weitzman AM, Watson TJ, Freudigman P, Katz HV, Ilizarov S (2006) Simultaneous treatment of tibial bone and soft-tissue defects with the Ilizarov method. J Orthop Trauma 20(3):197–205
19.
Zurück zum Zitat Sala F, Thabet AM, Castelli F, Miller AN, Capitani D, Lovisetti G, Talamonti T, Singh S (2011) Bone transport for postinfectious segmental tibial bone defects with a combined Ilizarov/taylor spatial frame technique. J Orthop Trauma 25(3):162–168PubMedCrossRef Sala F, Thabet AM, Castelli F, Miller AN, Capitani D, Lovisetti G, Talamonti T, Singh S (2011) Bone transport for postinfectious segmental tibial bone defects with a combined Ilizarov/taylor spatial frame technique. J Orthop Trauma 25(3):162–168PubMedCrossRef
20.
Zurück zum Zitat Guerreschi F, Azzam W, Camagni M, Lovisetti L, Catagni MA (2010) Tetrafocal bone transport of the tibia with circular external fixation: a case report. J Bone Joint Surg Am 92(1):190–195PubMedCrossRef Guerreschi F, Azzam W, Camagni M, Lovisetti L, Catagni MA (2010) Tetrafocal bone transport of the tibia with circular external fixation: a case report. J Bone Joint Surg Am 92(1):190–195PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Long bone reconstruction using multilevel lengthening of bone defect fragments
verfasst von
Dmitry Y. Borzunov
Publikationsdatum
01.08.2012
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Orthopaedics / Ausgabe 8/2012
Print ISSN: 0341-2695
Elektronische ISSN: 1432-5195
DOI
https://doi.org/10.1007/s00264-012-1562-1

Weitere Artikel der Ausgabe 8/2012

International Orthopaedics 8/2012 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie. Erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. 
» Jetzt entdecken

Knie-TEP: Kein Vorteil durch antibiotikahaltigen Knochenzement

29.05.2024 Periprothetische Infektionen Nachrichten

Zur Zementierung einer Knie-TEP wird in Deutschland zu über 98% Knochenzement verwendet, der mit einem Antibiotikum beladen ist. Ob er wirklich besser ist als Zement ohne Antibiotikum, kann laut Registerdaten bezweifelt werden.

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

28.05.2024 Fehlerkultur Podcast

Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.