Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 5/2021

05.04.2021 | Original Article

Breast Aesthetic Preferences: Analysis of 1294 Surveys

verfasst von: Natalia Mejia Jimenez, Alfredo Salvador Patrón Gómez

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 5/2021

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

Aesthetic breast perceptions could be variable among cultures. Fullness, superior/inferior pole proportion and orientation and size of the nipple areolar complex are key elements in patient post-operative satisfaction and should be considered when planning breast aesthetic surgery.

Methods

A descriptive study was designed, using an online survey, sent via social media. Standardized software modified images of breasts with different pole proportions, areolar nipple complex orientation and size were used.

Results

From 1294 surveys collected, 1291 were analysed (969 women and 322 men). Significant differences in preferences of upper/lower pole breast proportions were found among groups of different age, gender, level of education and previous history of breast surgery.

Conclusions

In the studied population, we found several variations in aesthetic breast preferences related to their demographic characteristics and for this reason we believe that this research may serve as a “macro” guide for both patient and surgeon in primary and secondary breast surgery. To our knowledge, this is the largest survey study concerning breast aesthetic preferences done in Colombia and second largest in the world.

Level of evidence V

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these evidence-based medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Pusic AL, Chen CS, Klassen A, McCarthy C, Collins ED et al (2007) Measuring quality of life in cosmetic and reconstructive breast surgery: a systematic review of patient-reported outcomes instruments. Plast Reconstr Surg 120(4):823–839CrossRef Pusic AL, Chen CS, Klassen A, McCarthy C, Collins ED et al (2007) Measuring quality of life in cosmetic and reconstructive breast surgery: a systematic review of patient-reported outcomes instruments. Plast Reconstr Surg 120(4):823–839CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Codner MA, Mejia JD, Locke MB, Mahoney A, THiels C, Nahai FR et al (2011) A 15-year experience with primary breast augmentation. Plast Reconstr Surg 127(3):1300–1310CrossRef Codner MA, Mejia JD, Locke MB, Mahoney A, THiels C, Nahai FR et al (2011) A 15-year experience with primary breast augmentation. Plast Reconstr Surg 127(3):1300–1310CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Broer PN, Juran S, Walker ME, Mg R, Weichman K, Tanna N et al (2015) Aesthetic breast shape preferences among plastic surgeons. Ann Plast Surg 74(6):639–644CrossRef Broer PN, Juran S, Walker ME, Mg R, Weichman K, Tanna N et al (2015) Aesthetic breast shape preferences among plastic surgeons. Ann Plast Surg 74(6):639–644CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Hsia HC, Thomson JG (2003) Differences in breast shape preferences between plastic surgeons and patients seeking breast augmentation. Plast Reconstr Surg 112(1):312–320CrossRef Hsia HC, Thomson JG (2003) Differences in breast shape preferences between plastic surgeons and patients seeking breast augmentation. Plast Reconstr Surg 112(1):312–320CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Dixson BJ, Vassey PL, Sagata K, Sibanda N, Linklater WL, Dixson AF (2011) Men´s preferences for women´s breast morphology in New Zealand, Samoa and Papua New Guinea. Arch Sex Behav 40(6):1271–9CrossRef Dixson BJ, Vassey PL, Sagata K, Sibanda N, Linklater WL, Dixson AF (2011) Men´s preferences for women´s breast morphology in New Zealand, Samoa and Papua New Guinea. Arch Sex Behav 40(6):1271–9CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Avsar DK, Aygit AC, Benlier E, Top H, Taskinalp O (2010) Anthropometric breast measurement: a study of 385 Turkish female students. Aesthet Surg J 30(1):44–50CrossRef Avsar DK, Aygit AC, Benlier E, Top H, Taskinalp O (2010) Anthropometric breast measurement: a study of 385 Turkish female students. Aesthet Surg J 30(1):44–50CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Kim MS, Sbalchiero JC, Reece GP, Miller MJ, Beahm EK, Markey MK (2008) Assessment of breast aesthetics. Plast Reconstr Surg 121(4):186e–194eCrossRef Kim MS, Sbalchiero JC, Reece GP, Miller MJ, Beahm EK, Markey MK (2008) Assessment of breast aesthetics. Plast Reconstr Surg 121(4):186e–194eCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Westreich M (1997) Anthropomorphic breast measurement: protocol and results in 50 women with aesthetically perfect breast and clinical application. Plast Reconstr Surg 100(2):468–479CrossRef Westreich M (1997) Anthropomorphic breast measurement: protocol and results in 50 women with aesthetically perfect breast and clinical application. Plast Reconstr Surg 100(2):468–479CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Mallucci P, Branford OA (2014) Population analysis of the perfect breast: a morphometric analysis. Plast Reconstr Surg 134(3):436–47CrossRef Mallucci P, Branford OA (2014) Population analysis of the perfect breast: a morphometric analysis. Plast Reconstr Surg 134(3):436–47CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Carvajal C, Bermudez L, Riveros M (2016) Análisis morfométrico del seno ideal en la mujer posterior a implantes mamarios. Rev Colomb Cir Plástica Reconstr 22(2):17–40 Carvajal C, Bermudez L, Riveros M (2016) Análisis morfométrico del seno ideal en la mujer posterior a implantes mamarios. Rev Colomb Cir Plástica Reconstr 22(2):17–40
11.
Zurück zum Zitat Mallucci P, Branford OA (2012) Concepts in aesthetic breast dimensions: analysis of the ideal breast. J PLast Reconstr Aesthetic Surg JPRAS 65(1):8–16CrossRef Mallucci P, Branford OA (2012) Concepts in aesthetic breast dimensions: analysis of the ideal breast. J PLast Reconstr Aesthetic Surg JPRAS 65(1):8–16CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Penn J (1955) Breast reduction. Br J Plast Surg 7(4):357–371PubMed Penn J (1955) Breast reduction. Br J Plast Surg 7(4):357–371PubMed
13.
Zurück zum Zitat Mallucci P, Branford OA (2015) Shapes, proportions, and variations in breast aesthetic ideals: the definition of breast beauty, analysis and surgical practice. Clin Plast Surg 42(4):451–464CrossRef Mallucci P, Branford OA (2015) Shapes, proportions, and variations in breast aesthetic ideals: the definition of breast beauty, analysis and surgical practice. Clin Plast Surg 42(4):451–464CrossRef
Metadaten
Titel
Breast Aesthetic Preferences: Analysis of 1294 Surveys
verfasst von
Natalia Mejia Jimenez
Alfredo Salvador Patrón Gómez
Publikationsdatum
05.04.2021
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 5/2021
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-021-02253-z

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2021

Aesthetic Plastic Surgery 5/2021 Zur Ausgabe

Editor’s Invited Commentary

Invited Discussion on: What is Beauty?

Wie erfolgreich ist eine Re-Ablation nach Rezidiv?

23.04.2024 Ablationstherapie Nachrichten

Nach der Katheterablation von Vorhofflimmern kommt es bei etwa einem Drittel der Patienten zu Rezidiven, meist binnen eines Jahres. Wie sich spätere Rückfälle auf die Erfolgschancen einer erneuten Ablation auswirken, haben Schweizer Kardiologen erforscht.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Ureterstriktur: Innovative OP-Technik bewährt sich

19.04.2024 EAU 2024 Kongressbericht

Die Ureterstriktur ist eine relativ seltene Komplikation, trotzdem bedarf sie einer differenzierten Versorgung. In komplexen Fällen wird dies durch die roboterassistierte OP-Technik gewährleistet. Erste Resultate ermutigen.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.