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Erschienen in: Journal of Gastrointestinal Surgery 6/2020

13.06.2019 | Original Article

Insurance Coverage Type Impacts Hospitalization Patterns Among Patients with Hepatopancreatic Malignancies

verfasst von: Rittal Mehta, Kota Sahara, Katiuscha Merath, J. Madison Hyer, Diamantis I. Tsilimigras, Anghela Z. Paredes, Aslam Ejaz, Jordan M Cloyd, Mary Dillhoff, Allan Tsung, Timothy M. Pawlik

Erschienen in: Journal of Gastrointestinal Surgery | Ausgabe 6/2020

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Abstract

Introduction

Disparities in health and healthcare access remain a major problem in the USA. The current study sought to investigate the relationship between patient insurance status and hospital selection for surgical care.

Methods

Patients who underwent liver or pancreatic resection for cancer between 2004 and 2014 were identified in the National Inpatient Sample. The association of insurance status and hospital type was examined.

Results

In total, 22,254 patients were included in the study. Compared with patients with private insurance, Medicaid patients were less likely to undergo surgery at urban non-teaching hospitals (OR = 0.36, 95%CI 0.22–0.59) and urban teaching hospitals (OR = 0.54, 95%CI 0.34–0.84) than rural hospitals. Medicaid patients were less likely to undergo surgery at private investor-owned hospitals (OR = 0.53, 95%CI 0.38–0.73) than private non-profit hospitals. In contrast, uninsured patients were 2.2-fold more likely to go to government-funded hospitals rather than private non-profit hospitals (OR = 2.19, 95%CI 1.76–2.71).

Conclusion

Insurance status was strongly associated with the type of hospital in which patients underwent surgery for liver and pancreatic cancers. Addressing the reasons for inequitable access to different hospital settings relative to insurance status is essential to ensure that all patients undergoing pancreatic or liver surgery receive high-quality surgical care.
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Metadaten
Titel
Insurance Coverage Type Impacts Hospitalization Patterns Among Patients with Hepatopancreatic Malignancies
verfasst von
Rittal Mehta
Kota Sahara
Katiuscha Merath
J. Madison Hyer
Diamantis I. Tsilimigras
Anghela Z. Paredes
Aslam Ejaz
Jordan M Cloyd
Mary Dillhoff
Allan Tsung
Timothy M. Pawlik
Publikationsdatum
13.06.2019
Verlag
Springer US
Erschienen in
Journal of Gastrointestinal Surgery / Ausgabe 6/2020
Print ISSN: 1091-255X
Elektronische ISSN: 1873-4626
DOI
https://doi.org/10.1007/s11605-019-04288-9

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Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.