Skip to main content
Erschienen in: The Journal of Headache and Pain 1/2013

Open Access 01.02.2013 | Poster presentation

Analysis of subjects with menstrually related migraine vs. Non-menstrually related migraine treated with MAP0004

verfasst von: S Aurora, B Lu, E Connors, X Li, D Kellerman, S Kori

Erschienen in: The Journal of Headache and Pain | Sonderheft 1/2013

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN
Menstrually related migraine (MRM) is defined as occurring from days -2 to +3 of menstruation in at least 2 out of 3 menstrual cycles, and additionally at other times of the menstrual cycle. MRM is generally longer lasting, more severe, and more difficult to treat compared to non-MRM attacks. MAP0004 is an investigational orally inhaled dihydroergotamine (DHE) for the acute treatment of migraine. In a large Phase 3 study, MAP0004 was effective and well tolerated in treating an acute migraine attack compared to placebo. This post-hoc analysis compares the efficacy of MAP0004 in treating MRM versus non-MRM, including an analysis of recurrence rates using 4 different, previously published recurrence rate definitions. The efficacy of MAP0004, as measured by pain relief at 2 hours, pain free at 2 hours, sustained pain relief at 2-24 and 2-48 hours, and sustained pain free at 2-24 and 2-48 hours values, was not significantly different between subjects with MRM and non-MRM. Furthermore, the MRM recurrence rates after pain relief were not statistically higher than that of non-MRM treated with MAP0004. There were no significant differences in the frequency of adverse events for MRM vs. non-MRM subjects, and no drug-related serious adverse events were reported. In the study, MAP0004 was effective and well-tolerated for both MRM and non-MRM.
Open AccessThis article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 2.0 International License (https://​creativecommons.​org/​licenses/​by/​2.​0), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Headache Classification Subcommittee of the International Headache Society: The international classification of headache disorders. Cephalalgia 2004., 24(suppl 1): Headache Classification Subcommittee of the International Headache Society: The international classification of headache disorders. Cephalalgia 2004., 24(suppl 1):
2.
Zurück zum Zitat Granella F, et al.: Characteristics of menstrual and nonmenstrual attacks in women with menstrually related migraine referred to headache centres. Cephalalgia 2004, 24(9):707–716. 10.1111/j.1468-2982.2004.00741.xCrossRefPubMed Granella F, et al.: Characteristics of menstrual and nonmenstrual attacks in women with menstrually related migraine referred to headache centres. Cephalalgia 2004, 24(9):707–716. 10.1111/j.1468-2982.2004.00741.xCrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Sacco S, et al.: Migraine in women: the role of hormones and their impact on vascular diseases. J Headache Pain 2012, 13(3):177–89. Epub2012Feb26 10.1007/s10194-012-0424-yPubMedCentralCrossRefPubMed Sacco S, et al.: Migraine in women: the role of hormones and their impact on vascular diseases. J Headache Pain 2012, 13(3):177–89. Epub2012Feb26 10.1007/s10194-012-0424-yPubMedCentralCrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Analysis of subjects with menstrually related migraine vs. Non-menstrually related migraine treated with MAP0004
verfasst von
S Aurora
B Lu
E Connors
X Li
D Kellerman
S Kori
Publikationsdatum
01.02.2013
Verlag
Springer Milan
Erschienen in
The Journal of Headache and Pain / Ausgabe Sonderheft 1/2013
Print ISSN: 1129-2369
Elektronische ISSN: 1129-2377
DOI
https://doi.org/10.1186/1129-2377-14-S1-P143

Weitere Artikel der Sonderheft 1/2013

The Journal of Headache and Pain 1/2013 Zur Ausgabe

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

„Übersichtlicher Wegweiser“: Lauterbachs umstrittener Klinik-Atlas ist online

17.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Sie sei „ethisch geboten“, meint Gesundheitsminister Karl Lauterbach: mehr Transparenz über die Qualität von Klinikbehandlungen. Um sie abzubilden, lässt er gegen den Widerstand vieler Länder einen virtuellen Klinik-Atlas freischalten.

Delir bei kritisch Kranken – Antipsychotika versus Placebo

16.05.2024 Delir Nachrichten

Um die Langzeitfolgen eines Delirs bei kritisch Kranken zu mildern, wird vielerorts auf eine Akuttherapie mit Antipsychotika gesetzt. Eine US-amerikanische Forschungsgruppe äußert jetzt erhebliche Vorbehalte gegen dieses Vorgehen. Denn es gibt neue Daten zum Langzeiteffekt von Haloperidol bzw. Ziprasidon versus Placebo.

Klinikreform soll zehntausende Menschenleben retten

15.05.2024 Klinik aktuell Nachrichten

Gesundheitsminister Lauterbach hat die vom Bundeskabinett beschlossene Klinikreform verteidigt. Kritik an den Plänen kommt vom Marburger Bund. Und in den Ländern wird über den Gang zum Vermittlungsausschuss spekuliert.

Update AINS

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.