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Erschienen in: Basic Research in Cardiology 6/2011

01.11.2011 | Review

The potential effects of anti-diabetic medications on myocardial ischemia–reperfusion injury

verfasst von: Yumei Ye, Jose R. Perez-Polo, David Aguilar, Yochai Birnbaum

Erschienen in: Basic Research in Cardiology | Ausgabe 6/2011

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Abstract

Heart disease and stroke account for 65% of the deaths in people with diabetes mellitus (DM). DM and hyperglycemia cause systemic inflammation, endothelial dysfunction, a hypercoagulable state with impaired fibrinolysis and increased platelet degranulation, and reduced coronary collateral blood flow. DM also interferes with myocardial protection afforded by preconditioning and postconditioning. Newer anti-diabetic agents should not only reduce serum glucose and HbA1c levels, but also improve cardiovascular outcomes. The older sulfonylurea agent, glyburide, abolishes the benefits of ischemic and pharmacologic preconditioning, but newer sulfonylurea agents, such as glimepiride, may not interfere with preconditioning. GLP-1 analogs and sitagliptin, an oral dipeptidyl peptidase IV inhibitor, limit myocardial infarct size in animal models by increasing intracellular cAMP levels and activating protein kinase A, whereas metformin protects the heart by activating AMP-activated protein kinase. Both thiazolidinediones (rosiglitazone and pioglitazone) limit infarct size in animal models. The protective effect of pioglitazone is dependent on downstream activation of cytosolic phospholipase A2 and cyclooxygenase-2 with subsequent increased production of 15-epi-lipoxin A4, prostacyclin and 15-d-PGJ2. We conclude that agents used to treat DM have additional actions that have been shown to affect the ability of the heart to protect itself against ischemia–reperfusion injury in preclinical models. However, the effects of these agents in doses used in the clinical setting to minimize ischemia–reperfusion injury and to affect clinical outcomes in patients with DM have yet to be shown. The clinical implications as well as the mechanisms of protection should be further studied.
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Metadaten
Titel
The potential effects of anti-diabetic medications on myocardial ischemia–reperfusion injury
verfasst von
Yumei Ye
Jose R. Perez-Polo
David Aguilar
Yochai Birnbaum
Publikationsdatum
01.11.2011
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Basic Research in Cardiology / Ausgabe 6/2011
Print ISSN: 0300-8428
Elektronische ISSN: 1435-1803
DOI
https://doi.org/10.1007/s00395-011-0216-6

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Kommt es zu einer nichttraumatischen Hirnblutung, spielt es keine große Rolle, ob die Betroffenen zuvor direkt wirksame orale Antikoagulanzien oder Marcumar bekommen haben: Die Prognose ist ähnlich schlecht.

Schlechtere Vorhofflimmern-Prognose bei kleinem linken Ventrikel

17.05.2024 Vorhofflimmern Nachrichten

Nicht nur ein vergrößerter, sondern auch ein kleiner linker Ventrikel ist bei Vorhofflimmern mit einer erhöhten Komplikationsrate assoziiert. Der Zusammenhang besteht nach Daten aus China unabhängig von anderen Risikofaktoren.

Semaglutid bei Herzinsuffizienz: Wie erklärt sich die Wirksamkeit?

17.05.2024 Herzinsuffizienz Nachrichten

Bei adipösen Patienten mit Herzinsuffizienz des HFpEF-Phänotyps ist Semaglutid von symptomatischem Nutzen. Resultiert dieser Benefit allein aus der Gewichtsreduktion oder auch aus spezifischen Effekten auf die Herzinsuffizienz-Pathogenese? Eine neue Analyse gibt Aufschluss.

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