Skip to main content
Erschienen in: Pediatric Cardiology 5/2024

26.03.2024 | Research

Triiodothyronine Supplementation for Children Undergoing Cardiopulmonary Bypass: A Meta-Analysis

verfasst von: Monique R. Radman, April E. Slee, Eva M. Marwali, Michael A. Portman

Erschienen in: Pediatric Cardiology | Ausgabe 5/2024

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Specific pediatric populations have exhibited disparate responses to triiodothyronine (T3) repletion during and after cardiopulmonary bypass (CPB). Objective: To determine if T3 supplementation improves outcomes in children undergoing CPB. We searched randomized controlled trials (RCT) evaluating T3 supplementation in children aged 0–3 years undergoing CPB between 1/1/2000 and 1/31/2022. We calculated Hazard ratios (HR) for time to extubation (TTE), ICU length of stay (LOS), and hospital LOS. 5 RCTs met inclusion criteria with available patient-level data. Two were performed in United States (US) and 3 in Indonesia with 767 total subjects (range 29- 220). Median (IQR) age 4.1 (1.6, 8.0) months; female 43%; RACHS-1 scores: 1–1%; 2–55%; 3–27%; 4–13%; 5–0.1%; 6–3.9%; 54% of subjects in US vs 46% in Indonesia. Baseline TSH and T3 were lower in Indonesia (p < 0.001). No significant difference occurred in TTE between treatment groups overall [HR 1.09 (CI, 0.94–1.26)]. TTE numerically favored T3-treated patients aged 1–5 months [HR 1.24 (CI, 0.97–1.60)]. TTE HR for the Indonesian T3 group was 1.31 (CI, 1.04–1.65) vs. 0.95 (CI, 0.78–1.15) in US. The ICU LOS HR for the Indonesian T3 group was 1.19 vs. 0.89 in US (p = 0.046). There was a significant T3 effect on hospital LOS [HR 1.30 (CI, 1.01–1.67)] in Indonesia but not in US [HR 0.99 (CI, 0.78–1.23)]. T3 supplementation in children undergoing CPB is simple, inexpensive, and safe, showing benefit in resource-limited settings. Differences in effects between settings likely relate to depression in baseline thyroid function often associated with malnutrition.
Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
32.
Zurück zum Zitat Marwali EM, Kekalih A, Haas NA (2012) The effect of malnutrition on T3 levels in pediatric patients undergoing congenital heart surgery. Critics Care & Shock 15:103–110 Marwali EM, Kekalih A, Haas NA (2012) The effect of malnutrition on T3 levels in pediatric patients undergoing congenital heart surgery. Critics Care & Shock 15:103–110
38.
Zurück zum Zitat Mebis L, van den Berghe G (2009) The hypothalamus-pituitary-thyroid axis in critical illness. Neth J Med 67:332–340PubMed Mebis L, van den Berghe G (2009) The hypothalamus-pituitary-thyroid axis in critical illness. Neth J Med 67:332–340PubMed
Metadaten
Titel
Triiodothyronine Supplementation for Children Undergoing Cardiopulmonary Bypass: A Meta-Analysis
verfasst von
Monique R. Radman
April E. Slee
Eva M. Marwali
Michael A. Portman
Publikationsdatum
26.03.2024
Verlag
Springer US
Erschienen in
Pediatric Cardiology / Ausgabe 5/2024
Print ISSN: 0172-0643
Elektronische ISSN: 1432-1971
DOI
https://doi.org/10.1007/s00246-024-03465-1

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2024

Pediatric Cardiology 5/2024 Zur Ausgabe

Ist Fasten vor Koronarinterventionen wirklich nötig?

Wenn Eingriffe wie eine Koronarangiografie oder eine Koronarangioplastie anstehen, wird häufig empfohlen, in den Stunden zuvor nüchtern zu bleiben. Ein französisches Forscherteam hat diese Maßnahme hinterfragt.

PET kann infarktgefährdete Koronararterien entdecken

04.06.2024 Koronare Herzerkrankung Nachrichten

Der Nachweis aktiver Plaques mittels 18F-Natriumfluorid-PET hilft nicht nur, infarktgefährdete Patienten, sondern auch infarktgefährdete Koronararterien zu erkennen. Von einer gezielten Behandlung vulnerabler Plaques ist man trotzdem weit entfernt.

GLP-1-Agonist Semaglutid wirkt kardio- und nephroprotektiv

03.06.2024 Semaglutid Nachrichten

Der GLP-1-Agonist Semaglutid hat in der FLOW-Studie bewiesen, dass sich damit die Progression chronischer Nierenerkrankungen bei Patienten mit Typ-2-Diabetes bremsen lässt. Auch in kardiovaskulärer Hinsicht war die Therapie erfolgreich.

Nach Herzinfarkt mit Typ-1-Diabetes schlechtere Karten als mit Typ 2?

29.05.2024 Herzinfarkt Nachrichten

Bei Menschen mit Typ-2-Diabetes sind die Chancen, einen Myokardinfarkt zu überleben, in den letzten 15 Jahren deutlich gestiegen – nicht jedoch bei Betroffenen mit Typ 1.

Update Kardiologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.