Skip to main content
Erschienen in: Intensive Care Medicine 12/2020

18.09.2020 | COVID-19 | Editorial Zur Zeit gratis

How severe COVID-19 infection is changing ARDS management

verfasst von: Niall D. Ferguson, Tài Pham, Michelle Ng Gong

Erschienen in: Intensive Care Medicine | Ausgabe 12/2020

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Over the last 6 months intensivists and non-intensivists around the world have been treating patients with acute respiratory distress syndrome (ARDS) brought on by COVID-19, often in extreme conditions with overwhelmed healthcare systems. As the first wave of the pandemic has passed in Europe and continues to progress in parts of North America, we pause to consider how severe COVID-19 infection is changing ARDS management and what the lasting implications might be for ARDS from other causes (Table 1).
Table 1
How severe COVID-19 is changing ARDS management
Paradigm
Example
Increased adoption of therapies previously shown to be effective in non-COVID-19 ARDS
Prone positioning in moderate-severe ARDS
Spillover adoption of therapies shown to be effective in COVID-19 ARDS
Early low-dose corticosteroids
Applying evidence-based practice, informed by bedside physiology
Increased clinical interest in respiratory mechanics
Expanding new lines of investigation that may be relevant to both COVID-19 and non-COVID-19 ARDS
Systemic anticoagulation and anti-platelet agents for pulmonary vascular thrombosis
Anti-inflammatory agents
Sedation with volatile anaesthetic agents
Stromal cell therapies
Highlighting the existence and importance of heterogeneity of treatment effect in ARDS for many therapies
Differential effects of steroids by severity
Proposals for several methods to individualize therapies (sub-phenotypes)
Socializing randomization as the norm in critical care settings
Successful implementation of RECOVERY, REMAP-CAP, ACTIV platform trials
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bellani G et al (2016) Epidemiology, patterns of care, and mortality for patients with acute respiratory distress syndrome in intensive care units in 50 countries. JAMA 315:788–800CrossRef Bellani G et al (2016) Epidemiology, patterns of care, and mortality for patients with acute respiratory distress syndrome in intensive care units in 50 countries. JAMA 315:788–800CrossRef
2.
Zurück zum Zitat The National Heart Lung, and Blood Institute PETAL Clinical Trials Network (2019) Early neuromuscular blockade in the acute respiratory distress syndrome. New Engl J Med 380:1997–2008CrossRef The National Heart Lung, and Blood Institute PETAL Clinical Trials Network (2019) Early neuromuscular blockade in the acute respiratory distress syndrome. New Engl J Med 380:1997–2008CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Guérin C et al (2018) A prospective international observational prevalence study on prone positioning of ARDS patients: the APRONET (ARDS Prone Position Network) study. Intensive Care Med 44:22–37CrossRef Guérin C et al (2018) A prospective international observational prevalence study on prone positioning of ARDS patients: the APRONET (ARDS Prone Position Network) study. Intensive Care Med 44:22–37CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Chen L et al (2020) Potential for lung recruitment estimated by the recruitment-to-inflation ratio in acute respiratory distress syndrome. Am J RespCrit Care 201:178–187CrossRef Chen L et al (2020) Potential for lung recruitment estimated by the recruitment-to-inflation ratio in acute respiratory distress syndrome. Am J RespCrit Care 201:178–187CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Bertoni M et al (2019) A novel non-invasive method to detect excessively high respiratory effort and dynamic transpulmonary driving pressure during mechanical ventilation. Crit Care 23:346CrossRef Bertoni M et al (2019) A novel non-invasive method to detect excessively high respiratory effort and dynamic transpulmonary driving pressure during mechanical ventilation. Crit Care 23:346CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Mauri T et al (2016) Esophageal and transpulmonary pressure in the clinical setting: meaning, usefulness and perspectives. Intens Care Med 42:1360–1373CrossRef Mauri T et al (2016) Esophageal and transpulmonary pressure in the clinical setting: meaning, usefulness and perspectives. Intens Care Med 42:1360–1373CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Tomashefski JF (2000) Pulmonary pathology of acute respiratory distress syndrome. Clin Chest Med 21:435–466CrossRef Tomashefski JF (2000) Pulmonary pathology of acute respiratory distress syndrome. Clin Chest Med 21:435–466CrossRef
Metadaten
Titel
How severe COVID-19 infection is changing ARDS management
verfasst von
Niall D. Ferguson
Tài Pham
Michelle Ng Gong
Publikationsdatum
18.09.2020
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Schlagwort
COVID-19
Erschienen in
Intensive Care Medicine / Ausgabe 12/2020
Print ISSN: 0342-4642
Elektronische ISSN: 1432-1238
DOI
https://doi.org/10.1007/s00134-020-06245-6

Weitere Artikel der Ausgabe 12/2020

Intensive Care Medicine 12/2020 Zur Ausgabe

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Update AINS

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.