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Hernia

Ausgabe 2/2014

Inhalt (21 Artikel)

Review

Update with level 1 studies of the European Hernia Society guidelines on the treatment of inguinal hernia in adult patients

M. Miserez, E. Peeters, T. Aufenacker, J. L. Bouillot, G. Campanelli, J. Conze, R. Fortelny, T. Heikkinen, L. N. Jorgensen, J. Kukleta, S. Morales-Conde, P. Nordin, V. Schumpelick, S. Smedberg, M. Smietanski, G. Weber, M. P. Simons

Original Article

Effect of extraperitoneal bupivacaine analgesia in laparoscopic inguinal hernia repair: a meta-analysis of randomized controlled trials

Y.-S. Tong, C.-C. Wu, C.-H. Bai, H.-C. Lee, H.-H. Liang, L.-J. Kuo, P.-L. Wei, K.-W. Tam

Original Article

Beneficial effects of fibrin glue (Quixil) versus Lichtenstein conventional technique in inguinal hernia repair: a randomized clinical trial

U. Bracale, M. Rovani, A. Picardo, G. Merola, G. Pignata, M. Sodo, E. Di Salvo, E. L. Ratto, A. Noceti, P. Melillo, L. Pecchia

Original Article

Lichtenstein technique for inguinal hernia repair using polypropylene mesh fixed with sutures vs. self-fixating polypropylene mesh: a prospective randomized comparative study

G. Chatzimavroudis, B. Papaziogas, I. Koutelidakis, I. Galanis, S. Atmatzidis, P. Christopoulos, T. Doulias, K. Atmatzidis, J. Makris

Original Article

Randomised trial comparing Lichtenstein vs Trabucco vs Valenti techniques in inguinal hernia repair

V. Ripetti, V. La Vaccara, S. Greco, F. Bono, S. Valeri, R. Coppola

Original Article

Randomized clinical trial comparing lightweight or heavyweight mesh for mesh plug repair of primary inguinal hernia

T. Hirose, Y. Takayama, S. Komatsu, Y. Shingu, E. Sakamoto, S. Norimizu, H. Hasegawa

Original Article

Prospective, randomized-controlled trial comparing postoperative pain after plug and patch open repair with totally extraperitoneal inguinal hernia repair

F. Aigner, F. Augustin, C. Kaufmann, A. Schlager, H. Ulmer, J. Pratschke, T. Schmid

Original Article

Modified fixation free plug technique using a new 3D multilamellar implant for inguinal hernia repair

G. Amato, A. Agrusa, G. Romano, G. Cocorullo, G. Di Buono, S. Mularo, G. Gulotta

Original Article

A new preperitoneal technique for the repair of inguinal hernia during prostatic surgery: first 153 procedures

E. Brunocilla, C. V. Pultrone, R. Schiavina, M. Borghesi, G. Martorana

Original Article

Laparoscopic inguinal hernioplasty after radical prostatectomy: is it safe? Prospective clinical trial

C. M. P. Claus, J. C. U. Coelho, A. C. L. Campos, A. M. Cury Filho, M. P. Loureiro, D. Dimbarre, E. A. Bonin

Original Article

Assessment of 126,913 inguinal hernia repairs in the Emilia-Romagna region of Italy: analysis of 10 years

L. Ansaloni, F. Coccolini, D. Fortuna, F. Catena, S. Di Saverio, L. M. B. Belotti, R. M. Melotti

Original Article

Relationship between body mass index and the incidence of inguinal hernia repairs: a population-based study in Olmsted County, MN

B. Zendejas, R. Hernandez-Irizarry, T. Ramirez, C. M. Lohse, B. R. Grossardt, D. R. Farley

Original Article

An estimation of inguinal hernia epidemiology adjusted for population age structure in Tanzania

J. H. Beard, L. B. Oresanya, L. Akoko, A. Mwanga, R. A. Dicker, H. W. Harris

Original Article

An estimate of hernia prevalence in Sierra Leone from a nationwide community survey

H. D. Patel, R. S. Groen, T. B. Kamara, M. Samai, M. M. Farahzad, L. D. Cassidy, A. L. Kushner, S. M. Wren

Original Article

Free hernia surgery for the underserved is possible in the United States

K. Losey-Flores, R. Benzar, J. M. Chan, S. Go, A. Montoure, K. K. Phillips, R. J. Fitzgibbons, K. Nandipati, T. Lee, H. Dethlefs, J. Manion, C. J. Filipi

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.