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Erschienen in: Pediatric Surgery International 11/2019

29.07.2019 | Review Article

Thoracoscopy vs. thoracotomy for the repair of esophageal atresia and tracheoesophageal fistula: a systematic review and meta-analysis

verfasst von: Colin Way, Carolyn Wayne, Viviane Grandpierre, Brittany J. Harrison, Nicole Travis, Ahmed Nasr

Erschienen in: Pediatric Surgery International | Ausgabe 11/2019

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Abstract

Esophageal atresia (EA) and tracheoesophageal fistula (TEF) require emergency surgery in the neonatal period to prevent aspiration and respiratory compromise. Surgery was once exclusively performed via thoracotomy; however, there has been a push to correct this anomaly thoracoscopically. In this study, we compare intra- and post-operative outcomes of both techniques. A systematic review and meta-analyses was performed. A search strategy was developed in consultation with a librarian which was executed in CENTRAL, MEDLINE, and EMBASE from inception until January 2017. Two independent researchers screened eligible articles at title and abstract level. Full texts of potentially relevant articles were then screened again. Relevant data were extracted and analyzed. 48 articles were included. A meta-analysis found no statistically significant difference between thoracoscopy and thoracotomy in our primary outcome of total complication rate (OR 0.98, [0.29, 3.24], p = 0.97). Likewise, there were no statistically significant differences in anastomotic leak rates (OR 1.55, [0.72, 3.34], p = 0.26), formation of esophageal strictures following anastomoses that required one or more dilations (OR 1.92, [0.93, 3.98], p = 0.08), need for fundoplication following EA repair (OR 1.22, [0.39, 3.75], p = 0.73)—with the exception of operative time (MD 30.68, [4.35, 57.01], p = 0.02). Considering results from thoracoscopy alone, overall mortality in patients was low at 3.2% and in most cases was due to an associated anomaly rather than EA repair. Repair of EA/TEF is safe, with no statistically significant differences in morbidity when compared with an open approach.
Level of evidence 3a systematic review of case–control studies.
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Metadaten
Titel
Thoracoscopy vs. thoracotomy for the repair of esophageal atresia and tracheoesophageal fistula: a systematic review and meta-analysis
verfasst von
Colin Way
Carolyn Wayne
Viviane Grandpierre
Brittany J. Harrison
Nicole Travis
Ahmed Nasr
Publikationsdatum
29.07.2019
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Pediatric Surgery International / Ausgabe 11/2019
Print ISSN: 0179-0358
Elektronische ISSN: 1437-9813
DOI
https://doi.org/10.1007/s00383-019-04527-9

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Pediatric Surgery International 11/2019 Zur Ausgabe

Mehr Zeit in den sozialen Medien kann zu Angststörungen führen

Eine Studie aus Finnland hat die Social-Media-Nutzung unter 16-jährigen Mädchen genauer unter die Lupe genommen. Lange Nutzdauer von Instagram & Co. war mit höheren Raten an Angststörungen assoziiert. Insgesamt waren rund 17% der Mädchen abhängig von Social Media.

Mit dem Seitenschneider gegen das Reißverschluss-Malheur

03.06.2024 Urologische Notfallmedizin Nachrichten

Wer ihn je erlebt hat, wird ihn nicht vergessen: den Schmerz, den die beim Öffnen oder Schließen des Reißverschlusses am Hosenschlitz eingeklemmte Haut am Penis oder Skrotum verursacht. Eine neue Methode für rasche Abhilfe hat ein US-Team getestet.

Reanimation bei Kindern – besser vor Ort oder während Transport?

29.05.2024 Reanimation im Kindesalter Nachrichten

Zwar scheint es laut einer Studie aus den USA und Kanada bei der Reanimation von Kindern außerhalb einer Klinik keinen Unterschied für das Überleben zu machen, ob die Wiederbelebungsmaßnahmen während des Transports in die Klinik stattfinden oder vor Ort ausgeführt werden. Jedoch gibt es dabei einige Einschränkungen und eine wichtige Ausnahme.

Alter der Mutter beeinflusst Risiko für kongenitale Anomalie

28.05.2024 Kinder- und Jugendgynäkologie Nachrichten

Welchen Einfluss das Alter ihrer Mutter auf das Risiko hat, dass Kinder mit nicht chromosomal bedingter Malformation zur Welt kommen, hat eine ungarische Studie untersucht. Sie zeigt: Nicht nur fortgeschrittenes Alter ist riskant.

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