Skip to main content
Erschienen in: Intensive Care Medicine 6/2017

02.03.2017 | What's New in Intensive Care

What endpoints should be used for clinical studies in acute kidney injury?

verfasst von: John A. Kellum, Alexander Zarbock, Mitra K. Nadim

Erschienen in: Intensive Care Medicine | Ausgabe 6/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Probably the easiest way to ruin a clinical trial is to choose the wrong endpoint. Our assessment as to whether something works in medicine, whether treatment or diagnostic, is based on “hitting” the primary endpoint. In the rough and tumble world of clinical trials, there are few second chances, especially for new drugs or devices. Thus, it is often an “all or nothing” mentality that drives the field, and even missing the endpoint in a phase-2 trial can sap the interest and investment needed to conduct a phase-3. For trials in acute kidney injury (AKI), the first question is whether the purpose of the intervention is to prevent or treat. For prevention trials (or for diagnostics), it is unrealistic to use anything other than AKI itself as the primary endpoint. This is because powering a prevention trial for downstream outcomes is extremely difficult. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat KDIGO AKI Workgorup (2012) Kidney disease: improving global outcomes (KDIGO) clinical practice guideline for acute kidney injury. Kidney Int 2:1–141CrossRef KDIGO AKI Workgorup (2012) Kidney disease: improving global outcomes (KDIGO) clinical practice guideline for acute kidney injury. Kidney Int 2:1–141CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Liu KD, Vijayan A, Rosner MH et al (2016) Clinical adjudication in acute kidney injury studies: findings from the pivotal TIMP-2*IGFBP7 biomarker study. Nephrol Dial Transpl. doi:10.1093/ndt/gfw238 Liu KD, Vijayan A, Rosner MH et al (2016) Clinical adjudication in acute kidney injury studies: findings from the pivotal TIMP-2*IGFBP7 biomarker study. Nephrol Dial Transpl. doi:10.​1093/​ndt/​gfw238
5.
7.
Zurück zum Zitat Koyner JL, Shaw AD, Chawla LS et al (2015) Tissue inhibitor metalloproteinase-2 (TIMP-2) IGF-binding protein-7 (IGFBP7) levels are associated with adverse long-term outcomes in patients with AKI. J Am Soc Nephrol 26:1747–1754. doi:10.1681/ASN.2014060556 CrossRefPubMed Koyner JL, Shaw AD, Chawla LS et al (2015) Tissue inhibitor metalloproteinase-2 (TIMP-2) IGF-binding protein-7 (IGFBP7) levels are associated with adverse long-term outcomes in patients with AKI. J Am Soc Nephrol 26:1747–1754. doi:10.​1681/​ASN.​2014060556 CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
What endpoints should be used for clinical studies in acute kidney injury?
verfasst von
John A. Kellum
Alexander Zarbock
Mitra K. Nadim
Publikationsdatum
02.03.2017
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Intensive Care Medicine / Ausgabe 6/2017
Print ISSN: 0342-4642
Elektronische ISSN: 1432-1238
DOI
https://doi.org/10.1007/s00134-017-4732-1

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2017

Intensive Care Medicine 6/2017 Zur Ausgabe

Imaging in Intensive Care Medicine

Livedo reticularis am gesamten Körper

Bei schweren Reaktionen auf Insektenstiche empfiehlt sich eine spezifische Immuntherapie

Insektenstiche sind bei Erwachsenen die häufigsten Auslöser einer Anaphylaxie. Einen wirksamen Schutz vor schweren anaphylaktischen Reaktionen bietet die allergenspezifische Immuntherapie. Jedoch kommt sie noch viel zu selten zum Einsatz.

Hinter dieser Appendizitis steckte ein Erreger

23.04.2024 Appendizitis Nachrichten

Schmerzen im Unterbauch, aber sonst nicht viel, was auf eine Appendizitis hindeutete: Ein junger Mann hatte Glück, dass trotzdem eine Laparoskopie mit Appendektomie durchgeführt und der Wurmfortsatz histologisch untersucht wurde.

Ärztliche Empathie hilft gegen Rückenschmerzen

23.04.2024 Leitsymptom Rückenschmerzen Nachrichten

Personen mit chronischen Rückenschmerzen, die von einfühlsamen Ärzten und Ärztinnen betreut werden, berichten über weniger Beschwerden und eine bessere Lebensqualität.

Mehr Schaden als Nutzen durch präoperatives Aussetzen von GLP-1-Agonisten?

23.04.2024 Operationsvorbereitung Nachrichten

Derzeit wird empfohlen, eine Therapie mit GLP-1-Rezeptoragonisten präoperativ zu unterbrechen. Eine neue Studie nährt jedoch Zweifel an der Notwendigkeit der Maßnahme.

Update AINS

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.