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World Journal of Surgery

Ausgabe 3/2012

Inhalt (30 Artikel)

Surgical Strategies for Management of the Open Abdomen

Justin L. Regner, Leslie Kobayashi, Raul Coimbra

Enterocutaneous Fistulas and a Hostile Abdomen: Reoperative Surgical Approaches

R. Latifi, B. Joseph, N. Kulvatunyou, J. L. Wynne, T. O’Keeffe, A. Tang, R. Friese, P. M. Rhee

Trauma and Burn Education: A Global Survey

David Zonies, Ronald V. Maier, Ian Civil, Anas Eid, Benjamin P. Geisler, Alejandro Guerrero, Charles Mock

Primary Surgery in Rural Areas of Southern Sudan

Giorgio Cometto, Edoardo Belgrano, Umberto De Bonis, Guido Giustetto, Alberto Kiss, Peter Taliente, Giuseppe Meo

Comparison of Outcomes of Laparoscopic Versus Open Appendectomy in Children: Data from The Nationwide Inpatient Sample (NIS), 2006–2008

Hossein Masoomi, Steven Mills, Matthew O. Dolich, Noor Ketana, Joseph C. Carmichael, Ninh T. Nguyen, Michael J. Stamos

Multiple Lymphatic Basin Drainage from Cutaneous Melanoma as a Prognostic Factor

Antonio Piñero, Carlos de Torre, Jorge Martínez-Escribano, Juana Campillo, Manuel Canteras, Francisco Nicolás

Fungating Thyroid Cancer: A Complex Clinical Scenario

A. S. Nabawi, H. F. Al Wagih, M. A. Hemeida, T. Y. Koraitim, M. Moussa, Tarek Ezzat

Breast Radiation Correlates with Side of Parathyroid Adenoma

Monica L. Woll, Haggi Mazeh, Bethany M. Anderson, Herbert Chen, Rebecca S. Sippel

Validation of the “Perrier” Parathyroid Adenoma Location Nomenclature

Haggi Mazeh, Samantha J. Stoll, Jessica B. Robbins, Rebecca S. Sippel, Herbert Chen

Morbidity and Mortality Results From a Prospective Randomized Controlled Trial Comparing Billroth I and Roux-en-Y Reconstructive Procedures After Distal Gastrectomy for Gastric Cancer

Hiroshi Imamura, Shuji Takiguchi, Kazuyoshi Yamamoto, Motohiro Hirao, Junya Fujita, Isao Miyashiro, Yukinori Kurokawa, Yoshiyuki Fujiwara, Masaki Mori, Yuichiro Doki

Invasion of the Hepatic Artery is a Crucial Predictor of Poor Outcomes in Gallbladder Carcinoma

Akihiko Kobayashi, Tatsuya Oda, Kiyoshi Fukunaga, Ryoko Sasaki, Nobuhiro Ohkohchi

No Impact of Perioperative Blood Transfusion on Recurrence of Hepatocellular Carcinoma after Hepatectomy

Shintaro Kuroda, Hirotaka Tashiro, Tsuyoshi Kobayashi, Akihiko Oshita, Hironobu Amano, Hideki Ohdan

Long-term Results with the Modified Sugiura Procedure for the Management of Variceal Bleeding: Standing the Test of Time in the Treatment of Bleeding Esophageal Varices

D. Voros, A. Polydorou, G. Polymeneas, I. Vassiliou, A. Melemeni, K. Chondrogiannis, V. Arapoglou, G. P. Fragulidis

Log Odds of Positive Lymph Nodes in Colon Cancer: A Meaningful Ratio-based Lymph Node Classification System

Roberto Persiani, Ferdinando C. M. Cananzi, Alberto Biondi, Giuseppe Paliani, Andrea Tufo, Francesco Ferrara, Vincenzo Vigorita, Domenico D’Ugo

The Best Therapy for Pilonidal Disease: Which Management for Which Type?

Oktay İrkörücü, Hasan Erdem, Enver Reyhan

Erratum

Erratum to: Single-Photon-Emission Computed Tomography (SPECT) with Technetium-99m Sestamibi in the Diagnosis of Small Breast Cancer and Axillary Lymph Node Involvement

Alessandro DeCesare, Giuseppe DeVincentis, Stefano Gervasi, Giacomo Crescentini, Enrico Fiori, Marco Bonomi, Alessandro Crocetti, Antonio V. Sterpetti

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.