Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 5/2020

08.07.2020 | Original Article

Four-Position Four-Entry Site Circumferential Arm Liposuction: Technique Overview and Experience

verfasst von: Vasileios Vasilakis, Matthew H. Isakson, Feras Yamin, Bill G. Kortesis, Gaurav Bharti, Joseph P. Hunstad

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 5/2020

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

In attempting to overcome the challenges associated with arm contouring, arm liposuction has been an area of focus in recent years. In appropriately selected patients, circumferential liposuction is the procedure of choice. The objective of this study is to describe our experience with the four-position four-entry site circumferential arm liposuction technique.

Methods

All consecutive circumferential liposuction procedures that took place at our ambulatory surgical facility from January 2015 to November 2019 were retrospectively reviewed. The four-position four-entry site circumferential arm liposuction technique is described, and photographs as well as videos are presented.

Results

A total of 35 patients underwent circumferential bilateral arm liposuction via the four-position four-entry site technique. All patients were female, and their average age was 43 years. The average BMI was 28.4 kg/m2, and the average follow-up was 481 days. The average volume of lipoaspirate was 1,514 ml per patient, and the average volume of aspirated fat was 1,052 ml per patient. There was no incident of infection, seroma, bleeding event or venous thromboembolism.

Conclusions

For the right candidate, the four-entry site four-position circumferential arm liposuction is an efficient and reproducible technique, which produces predictable and pleasing results.

Level of Evidence IV

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Chamosa M, Murillo J, Vázquez T (2005) Lipectomy of arms and lipograft of shoulders balance the upper body contour. Aesthet Plast Surg 29(6):567–570CrossRef Chamosa M, Murillo J, Vázquez T (2005) Lipectomy of arms and lipograft of shoulders balance the upper body contour. Aesthet Plast Surg 29(6):567–570CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Gilliland MD, Lyos AT (1997) CAST liposuction of the arm improves aesthetic results. Aesthet Plast Surg 21(4):225–229CrossRef Gilliland MD, Lyos AT (1997) CAST liposuction of the arm improves aesthetic results. Aesthet Plast Surg 21(4):225–229CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Hoyos A, Perez M (2012) Arm dynamic definition by liposculpture and fat grafting. Aesthet Surg J 32(8):974–987CrossRef Hoyos A, Perez M (2012) Arm dynamic definition by liposculpture and fat grafting. Aesthet Surg J 32(8):974–987CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Teimourian B, Malekzadeh S (1998) Rejuvenation of the upper arm. Plast Reconstr Surg 102(2):545–551CrossRef Teimourian B, Malekzadeh S (1998) Rejuvenation of the upper arm. Plast Reconstr Surg 102(2):545–551CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Appelt EA, Janis JE, Rohrich RJ (2006) An algorithmic approach to upper arm contouring. Plast Reconstr Surg 118:237–246CrossRef Appelt EA, Janis JE, Rohrich RJ (2006) An algorithmic approach to upper arm contouring. Plast Reconstr Surg 118:237–246CrossRef
6.
Zurück zum Zitat El Khatib HA (2007) Classification of brachial ptosis: strategy for treatment. Plast Reconstr Surg 119(4):1337–1342CrossRef El Khatib HA (2007) Classification of brachial ptosis: strategy for treatment. Plast Reconstr Surg 119(4):1337–1342CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Zomerlei TA, Neaman KC, Armstrong SD, Aitken ME, Cullen WT, Ford RD, Renucci JD, VanderWoude DL (2013) Brachioplasty outcomes: a review of a multipractice cohort. Plast Reconstr Surg 131(4):883–889CrossRef Zomerlei TA, Neaman KC, Armstrong SD, Aitken ME, Cullen WT, Ford RD, Renucci JD, VanderWoude DL (2013) Brachioplasty outcomes: a review of a multipractice cohort. Plast Reconstr Surg 131(4):883–889CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Abboud MH, Abboud NM, Dibo SA (2016) Brachioplasty by power-assisted liposuction and fat transfer: a novel approach that obviates skin excision. Aesthet Surg J 36(8):908–917CrossRef Abboud MH, Abboud NM, Dibo SA (2016) Brachioplasty by power-assisted liposuction and fat transfer: a novel approach that obviates skin excision. Aesthet Surg J 36(8):908–917CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Duncan DI (2012) Improving outcomes in upper arm liposuction: Adding radiofrequency-assisted liposuction to induce skin contraction. Aesthet Surg J 32:84–95CrossRef Duncan DI (2012) Improving outcomes in upper arm liposuction: Adding radiofrequency-assisted liposuction to induce skin contraction. Aesthet Surg J 32:84–95CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Theodorou S, Chia C (2013) Radiofrequency-assisted liposuction for arm contouring: technique under local anesthesia. Plast Reconstr Surg Glob Open 1(5):e37CrossRef Theodorou S, Chia C (2013) Radiofrequency-assisted liposuction for arm contouring: technique under local anesthesia. Plast Reconstr Surg Glob Open 1(5):e37CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Chia CT, Theodorou SJ, Hoyos AE, Pitman GH (2015) Radiofrequency-assisted liposuction compared with aggressive superficial, subdermal liposuction of the arms: a bilateral quantitative comparison. Plast Reconstr Surg Glob Open 3(7):e459CrossRef Chia CT, Theodorou SJ, Hoyos AE, Pitman GH (2015) Radiofrequency-assisted liposuction compared with aggressive superficial, subdermal liposuction of the arms: a bilateral quantitative comparison. Plast Reconstr Surg Glob Open 3(7):e459CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Knotts CD, Kortesis BG, Hunstad JP (2014) Avulsion brachioplasty: technique overview and 5-year experience. Plast Reconstr Surg 133(2):283–288CrossRef Knotts CD, Kortesis BG, Hunstad JP (2014) Avulsion brachioplasty: technique overview and 5-year experience. Plast Reconstr Surg 133(2):283–288CrossRef
13.
Zurück zum Zitat Hunstad JP (1995) Tumescent and syringe liposculpture: a logical partnership. Aesthet Plast Surg 19:321–333CrossRef Hunstad JP (1995) Tumescent and syringe liposculpture: a logical partnership. Aesthet Plast Surg 19:321–333CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Wall S Jr (2010) SAFE circumferential liposuction with abdominoplasty. Clin Plast Surg 37(3):485–501CrossRef Wall S Jr (2010) SAFE circumferential liposuction with abdominoplasty. Clin Plast Surg 37(3):485–501CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Wall SH Jr, Lee MR (2016) Separation, aspiration, and fat equalization: safe liposuction concepts for comprehensive body contouring. Plast Reconstr Surg 138(6):1192–1201CrossRef Wall SH Jr, Lee MR (2016) Separation, aspiration, and fat equalization: safe liposuction concepts for comprehensive body contouring. Plast Reconstr Surg 138(6):1192–1201CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Hong YG, Sim HB, Lee MY, Seo SW, Chang CH, Yeo KK, Kim JK (2012) Three-dimensional circumferential liposuction of the overweight or obese upper arm. Aesthetic Plast Surg 36(3):497–503CrossRef Hong YG, Sim HB, Lee MY, Seo SW, Chang CH, Yeo KK, Kim JK (2012) Three-dimensional circumferential liposuction of the overweight or obese upper arm. Aesthetic Plast Surg 36(3):497–503CrossRef
17.
Zurück zum Zitat Miotto G, Ortiz-Pomales Y (2018) Arm contouring: review and current concepts. Aesthet Surg J 38(8):850–860CrossRef Miotto G, Ortiz-Pomales Y (2018) Arm contouring: review and current concepts. Aesthet Surg J 38(8):850–860CrossRef
Metadaten
Titel
Four-Position Four-Entry Site Circumferential Arm Liposuction: Technique Overview and Experience
verfasst von
Vasileios Vasilakis
Matthew H. Isakson
Feras Yamin
Bill G. Kortesis
Gaurav Bharti
Joseph P. Hunstad
Publikationsdatum
08.07.2020
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 5/2020
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-020-01857-1

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2020

Aesthetic Plastic Surgery 5/2020 Zur Ausgabe

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

28.05.2024 Fehlerkultur Podcast

Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

TAVI versus Klappenchirurgie: Neue Vergleichsstudie sorgt für Erstaunen

21.05.2024 TAVI Nachrichten

Bei schwerer Aortenstenose und obstruktiver KHK empfehlen die Leitlinien derzeit eine chirurgische Kombi-Behandlung aus Klappenersatz plus Bypass-OP. Diese Empfehlung wird allerdings jetzt durch eine aktuelle Studie infrage gestellt – mit überraschender Deutlichkeit.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.