Skip to main content
Erschienen in: Critical Care 1/2022

Open Access 01.12.2022 | Publisher Correction

Publisher Correction to: Discomfort improvement for critically ill patients using electronic relaxation devices: results of the cross‑over randomized controlled trial E‑CHOISIR (Electronic‑CHOIce of a System for Intensive care Relaxation)

verfasst von: Lili Merliot‑Gailhoustet, Chloé Raimbert, Océane Garnier, Julie Carr, Audrey De Jong, Nicolas Molinari, Samir Jaber, Gerald Chanques

Erschienen in: Critical Care | Ausgabe 1/2022

download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN
Hinweise
The original article can be found online at https://​doi.​org/​10.​1186/​s13054-022-04136-4.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Publisher Correction to: Critical Care (2022) 26:263 https://​doi.​org/​10.​1186/​s13054-022-04136-4

Following publication of the original article [1], the authors identified errors in Table 2, affiliation 1 and the e-mail address of the corresponding author. In Table 2 certain values were not correctly indicated in bold and/or Italics and a value (0.45) was missing at Music care® > NRS pain > p.
The correct Table 2 is given hereafter.
Table 2
Symptoms, Analgesia Nociception Index, and physiological variables recorded before and after each of the four relaxation sessions
 
Type of relaxative techniques
Standard
Music care®
VR Deepsen®
VR Healthy mind®
Symptoms
NRS overall discomfort
 Before
4
[2;6]
4
[2;6]
5
[2;6]
4
[2;6]
 After
4
[2;5]
2.5
[1;5]
4
[1,5;5]
2
[0;5]
 p
0.27
 
0.06
 
0.21
 
0.02
 
NRS pain
 Before
2
[0;5]
2
[0;5]
3
[0;5]
2.5
[0;5]
 After
2
[0;5]
1
[0;5]
2
[0;4]
1
[0;4]
 p
0.7
 
0.45
 
0.3
 
0.12
 
NRS anxiety
 Before
2,5
[0;5]
3
[0;5]
3
[0;5]
3
[0;5]
 After
2
[0;4]
2
[0;5]
1
[0;4]
1.7
[0;4]
 p
0.52
 
0.32
 
0.03
 
0.05
 
NRS thirst
 Before
6
[1;9]
6
[1;8]
5
[1;8]
4
[0;7]
 After
6
[0;8]
5
[1;8]
4
[0;8]
4
[0;6]
 p
0.68
 
0.53
 
0.38
 
0.93
 
NRS Dyspnea
 Before
1,5
[0;5]
2
[0;5,5]
2
[0;5]
2
[0;4]
 After
1
[0;4]
1
[0;4]
2
[0;5]
0,5
[0;4]
 p
0.89
 
0.13
 
0.44
 
0.5
 
NRS lack of rest
 Before
4
[2;6]
5
[2;7]
5
[3;8]
5
[3;8]
 After
4
[1;6]
4
[0;5]
2
[1;5]
3.5
[2;5]
 p
0.49
 
0.05
 
 < 0.01
 
0.02
 
ANI and physiological variables
ANI
 Before
62
[48;85]
66
[56;82]
72
[53;80]
67
[51;80]
 After
69
[51;82]
82
[65;93]
80
[70;98]
91
[70;98]
 p
0.45
 
 < 0.01
 
 < 0.01
 
 < 0.01
 
Heart rate (/min)
 Before
89
[81;102]
88
[80;102]
87
[78;99]
88
[77;100]
 After
92
[79;102]
85
[81;101]
84
[74;98]
92
[80;97]
 p
0.88
 
0.68
 
0.51
 
0.69
 
Respiratory rate (/min)
 Before
21
[18;24]
20
[17;26]
20
[17;25]
21
[16;27]
 After
22
[18;27]
19
[15;24]
21
[17;26]
20
[16;24]
 p
0.74
 
0.34
 
0.81
 
0.14
 
Systolic blood pressure (mmHg)
 Before
134
[120;144]
128
[117;154]
136
[121;151]
134
[118;146]
 After
133
[119;146]
127
[113;143]
137
[120;151]
131
[115;148]
 p
0.99
 
0.51
 
0.86
 
0.82
 
Diastolic blood pressure (mmHg)
 Before
72
[65;82]
71
[62;82]
70
[62;81]
73
[65;82]
 After
72
[64;79]
66
[61;77]
75
[61;84]
71
[62;81]
 p
0.52
 
0.18
 
0.38
 
0.65
 
The data correspond to a rating from 0 to 10 on a numerical rating scale, where 0 is the best and 10 the worst intensity, and are expressed in median [25th–75th percentiles]. The p value was calculated via Mann–Whitney-Wilcoxon test for nonparametric data and via Student’s t test for parametric data
The Italic, bold values are for significant p values
Table 2, affiliation 1 and corresponding author e-mail address has been updated in this Publisher Correction article and the original article [1] has been corrected. The publisher apologises to the authors and readers for the inconvenience caused by these mistakes.
Open AccessThis article is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License, which permits use, sharing, adaptation, distribution and reproduction in any medium or format, as long as you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons licence, and indicate if changes were made. The images or other third party material in this article are included in the article's Creative Commons licence, unless indicated otherwise in a credit line to the material. If material is not included in the article's Creative Commons licence and your intended use is not permitted by statutory regulation or exceeds the permitted use, you will need to obtain permission directly from the copyright holder. To view a copy of this licence, visit http://​creativecommons.​org/​licenses/​by/​4.​0/​. The Creative Commons Public Domain Dedication waiver (http://​creativecommons.​org/​publicdomain/​zero/​1.​0/​) applies to the data made available in this article, unless otherwise stated in a credit line to the data.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
Metadaten
Titel
Publisher Correction to: Discomfort improvement for critically ill patients using electronic relaxation devices: results of the cross‑over randomized controlled trial E‑CHOISIR (Electronic‑CHOIce of a System for Intensive care Relaxation)
verfasst von
Lili Merliot‑Gailhoustet
Chloé Raimbert
Océane Garnier
Julie Carr
Audrey De Jong
Nicolas Molinari
Samir Jaber
Gerald Chanques
Publikationsdatum
01.12.2022
Verlag
BioMed Central
Erschienen in
Critical Care / Ausgabe 1/2022
Elektronische ISSN: 1364-8535
DOI
https://doi.org/10.1186/s13054-022-04169-9

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2022

Critical Care 1/2022 Zur Ausgabe

Blutdrucksenkung schon im Rettungswagen bei akutem Schlaganfall?

31.05.2024 Apoplex Nachrichten

Der optimale Ansatz für die Blutdruckkontrolle bei Patientinnen und Patienten mit akutem Schlaganfall ist noch nicht gefunden. Ob sich eine frühzeitige Therapie der Hypertonie noch während des Transports in die Klinik lohnt, hat jetzt eine Studie aus China untersucht.

Ähnliche Überlebensraten nach Reanimation während des Transports bzw. vor Ort

29.05.2024 Reanimation im Kindesalter Nachrichten

Laut einer Studie aus den USA und Kanada scheint es bei der Reanimation von Kindern außerhalb einer Klinik keinen Unterschied für das Überleben zu machen, ob die Wiederbelebungsmaßnahmen während des Transports in die Klinik stattfinden oder vor Ort ausgeführt werden. Jedoch gibt es dabei einige Einschränkungen und eine wichtige Ausnahme.

Nicht Creutzfeldt Jakob, sondern Abführtee-Vergiftung

29.05.2024 Hyponatriämie Nachrichten

Eine ältere Frau trinkt regelmäßig Sennesblättertee gegen ihre Verstopfung. Der scheint plötzlich gut zu wirken. Auf Durchfall und Erbrechen folgt allerdings eine Hyponatriämie. Nach deren Korrektur kommt es plötzlich zu progredienten Kognitions- und Verhaltensstörungen.

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Update AINS

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.