Skip to main content
Erschienen in: Intensive Care Medicine 8/2020

25.04.2020 | Less is more in Intensive Care

ICU beds: less is more? Yes

verfasst von: Thomas S. Valley, Danilo T. Noritomi

Erschienen in: Intensive Care Medicine | Ausgabe 8/2020

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

In these extraordinary times, when intensive care unit (ICU) capacity is being outpaced by the dangers of the COVID-19 pandemic, ICU beds are a precious resource. However, when this crisis subsides, we may be left with greatly expanded ICU capacity. We, as intensivists, must act as leaders for our health care systems as there will be an opportunity to reevaluate two core tenets of critical care: (1) the definition of an ICU bed, and (2) the ideal number of ICU beds. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Marshall JC, Bosco L, Adhikari NK et al (2017) What is an intensive care unit? A report of the task force of the World Federation of Societies of Intensive and Critical Care Medicine. J Crit Care 37:270–276CrossRef Marshall JC, Bosco L, Adhikari NK et al (2017) What is an intensive care unit? A report of the task force of the World Federation of Societies of Intensive and Critical Care Medicine. J Crit Care 37:270–276CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Hillman K (2002) Critical care without walls. Curr Opin Crit Care 8:594–599CrossRef Hillman K (2002) Critical care without walls. Curr Opin Crit Care 8:594–599CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Phua J, Faruq MO, Kulkarni AP et al (2020) Critical care bed capacity in Asian countries and regions. Crit Care Med 48(5):654–662CrossRef Phua J, Faruq MO, Kulkarni AP et al (2020) Critical care bed capacity in Asian countries and regions. Crit Care Med 48(5):654–662CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Robert R, Reignier J, Tournoux-Facon C et al (2012) Refusal of intensive care unit admission due to a full unit: impact on mortality. Am J Respir Crit Care Med 185:1081–1087CrossRef Robert R, Reignier J, Tournoux-Facon C et al (2012) Refusal of intensive care unit admission due to a full unit: impact on mortality. Am J Respir Crit Care Med 185:1081–1087CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Turner HC, Hao NV, Yacoub S et al (2019) Achieving affordable critical care in low-income and middle-income countries. BMJ Global Health 4:e001675CrossRef Turner HC, Hao NV, Yacoub S et al (2019) Achieving affordable critical care in low-income and middle-income countries. BMJ Global Health 4:e001675CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Weissman GE, Kerlin MP, Yuan Y et al (2020) Potentially preventable intensive care unit admissions in the United States, 2006–2015. Ann Am Thorac Soc 17:81–88CrossRef Weissman GE, Kerlin MP, Yuan Y et al (2020) Potentially preventable intensive care unit admissions in the United States, 2006–2015. Ann Am Thorac Soc 17:81–88CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Kahn JM, Branas CC, Schwab CW, Asch DA (2008) Regionalization of medical critical care: what can we learn from the trauma experience? Crit Care Med 36:3085–3088CrossRef Kahn JM, Branas CC, Schwab CW, Asch DA (2008) Regionalization of medical critical care: what can we learn from the trauma experience? Crit Care Med 36:3085–3088CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Wunsch H, Guerra C, Barnato AE, Angus DC, Li G, Linde-Zwirble WT (2010) Three-year outcomes for Medicare beneficiaries who survive intensive care. JAMA 303:849–856CrossRef Wunsch H, Guerra C, Barnato AE, Angus DC, Li G, Linde-Zwirble WT (2010) Three-year outcomes for Medicare beneficiaries who survive intensive care. JAMA 303:849–856CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Detering KM, Hancock AD, Reade MC, Silvester W (2010) The impact of advance care planning on end of life care in elderly patients: randomised controlled trial. BMJ 340:c1345CrossRef Detering KM, Hancock AD, Reade MC, Silvester W (2010) The impact of advance care planning on end of life care in elderly patients: randomised controlled trial. BMJ 340:c1345CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Quill TE (2011) Time-limited trials near the end of life. JAMA 306:1483CrossRef Quill TE (2011) Time-limited trials near the end of life. JAMA 306:1483CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Ramos JGR, Ranzani OT, Perondi B et al (2019) A decision-aid tool for ICU admission triage is associated with a reduction in potentially inappropriate intensive care unit admissions. J Crit Care 51:77–83CrossRef Ramos JGR, Ranzani OT, Perondi B et al (2019) A decision-aid tool for ICU admission triage is associated with a reduction in potentially inappropriate intensive care unit admissions. J Crit Care 51:77–83CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Prin M, Wunsch H (2012) International comparisons of intensive care: informing outcomes and improving standards. Curr Opin Crit Care 18:700–706CrossRef Prin M, Wunsch H (2012) International comparisons of intensive care: informing outcomes and improving standards. Curr Opin Crit Care 18:700–706CrossRef
13.
Zurück zum Zitat Robert R, Coudroy R, Ragot S et al (2015) Influence of ICU-bed availability on ICU admission decisions. Annals of Intensive Care 5:1–7CrossRef Robert R, Coudroy R, Ragot S et al (2015) Influence of ICU-bed availability on ICU admission decisions. Annals of Intensive Care 5:1–7CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Stelfox HT, Hemmelgarn BR, Bagshaw SM et al (2012) Intensive care unit bed availability and outcomes for hospitalized patients with sudden clinical deterioration. Arch Intern Med 172:467–474CrossRef Stelfox HT, Hemmelgarn BR, Bagshaw SM et al (2012) Intensive care unit bed availability and outcomes for hospitalized patients with sudden clinical deterioration. Arch Intern Med 172:467–474CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Chen LM, Render M, Sales A, Kennedy EH, Wiitala W, Hofer TP (2012) Intensive care unit admitting patterns in the veterans affairs health care system. Arch Intern Med 172:1220–1226CrossRef Chen LM, Render M, Sales A, Kennedy EH, Wiitala W, Hofer TP (2012) Intensive care unit admitting patterns in the veterans affairs health care system. Arch Intern Med 172:1220–1226CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Admon AJ, Seymour CW, Gershengorn HB, Wunsch H, Cooke CR (2014) Hospital-level variation in ICU admission and critical care procedures for patients hospitalized for pulmonary embolism. Chest 146:1452–1461CrossRef Admon AJ, Seymour CW, Gershengorn HB, Wunsch H, Cooke CR (2014) Hospital-level variation in ICU admission and critical care procedures for patients hospitalized for pulmonary embolism. Chest 146:1452–1461CrossRef
17.
Zurück zum Zitat Gershengorn HB, Iwashyna TJ, Cooke CR, Scales DC, Kahn JM, Wunsch H (2012) Variation in use of intensive care for adults with diabetic ketoacidosis*. Crit Care Med 40:2009–2015CrossRef Gershengorn HB, Iwashyna TJ, Cooke CR, Scales DC, Kahn JM, Wunsch H (2012) Variation in use of intensive care for adults with diabetic ketoacidosis*. Crit Care Med 40:2009–2015CrossRef
Metadaten
Titel
ICU beds: less is more? Yes
verfasst von
Thomas S. Valley
Danilo T. Noritomi
Publikationsdatum
25.04.2020
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Intensive Care Medicine / Ausgabe 8/2020
Print ISSN: 0342-4642
Elektronische ISSN: 1432-1238
DOI
https://doi.org/10.1007/s00134-020-06042-1

Weitere Artikel der Ausgabe 8/2020

Intensive Care Medicine 8/2020 Zur Ausgabe

Imaging in Intensive Care Medicine

Macroscopic amoxicillin crystalluria

Imaging in Intensive Care Medicine

Spinal-cardiac crosstalk

Ähnliche Überlebensraten nach Reanimation während des Transports bzw. vor Ort

29.05.2024 Reanimation im Kindesalter Nachrichten

Laut einer Studie aus den USA und Kanada scheint es bei der Reanimation von Kindern außerhalb einer Klinik keinen Unterschied für das Überleben zu machen, ob die Wiederbelebungsmaßnahmen während des Transports in die Klinik stattfinden oder vor Ort ausgeführt werden. Jedoch gibt es dabei einige Einschränkungen und eine wichtige Ausnahme.

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

28.05.2024 Fehlerkultur Podcast

Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

Update AINS

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.