Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 1/2013

01.02.2013 | Original Article

Narrowing and Lengthening Genioplasty with Pedicled Bone Graft in Contouring of the Short and Wide Lower Face

verfasst von: Sangwoo Lee, Baek-kyu Kim, Rong-Min Baek, Jihyeon Han

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 1/2013

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

A short and wide lower face is perceived as unattractive and masculine. Simply contouring the mandibular body and angle is insufficient to make the lower face with short and wide features slimmer and more feminine. In many cases, vertical elongation of the chin together with a bone graft is necessary. This can cause infection, donor-site morbidity and height loss by resorption of the grafted bone. To prevent this problem, the authors performed a pedicled interpositional graft with the discarded bone from narrowing genioplasty, and the results were aesthetically satisfactory.

Methods

From March 2010 to September 2011, 32 patients who received chin narrowing and vertical lengthening surgery at the authors’ clinic were included in this study. For all the patients, the remnant mandibular bone at the stepoff from the site of the genioplasty to the mandibular angle was reduced concurrently.

Results

No complications occurred, and all the patients were satisfied with their postoperative results.

Conclusion

Harmonizing the vertical length and transverse width of the chin is essential to acquiring more favorable results in mandibular contouring. The authors recommend pedicled interpositional bone grafting in narrowing genioplasty as a safe and useful method for aesthetic chin lengthening.

Level of Evidence IV

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Park MC, Kang M, Lim H et al (2011) Mandibular tubercle resection: A means of maximizing the benefits of reduction mandibuloplasty. Plast Reconstr Surg 127:2076–2082PubMedCrossRef Park MC, Kang M, Lim H et al (2011) Mandibular tubercle resection: A means of maximizing the benefits of reduction mandibuloplasty. Plast Reconstr Surg 127:2076–2082PubMedCrossRef
2.
Zurück zum Zitat Park S, Noh JH (2008) Importance of the chin in lower facial contour: Narrowing genioplasty to achieve a feminine and slim lower face. Plast Reconstr Surg 122:261–268PubMedCrossRef Park S, Noh JH (2008) Importance of the chin in lower facial contour: Narrowing genioplasty to achieve a feminine and slim lower face. Plast Reconstr Surg 122:261–268PubMedCrossRef
3.
Zurück zum Zitat Zhang Z, Tang R, Tang X et al (2010) The oblique mandibular chin–body osteotomy for the correction of broad chin. Ann Plast Surg 65:541–545PubMedCrossRef Zhang Z, Tang R, Tang X et al (2010) The oblique mandibular chin–body osteotomy for the correction of broad chin. Ann Plast Surg 65:541–545PubMedCrossRef
4.
Zurück zum Zitat Rosen HM: Aesthetic guidelines in genioplasty: The role of facial disproportion. Plast Reconstr Surg 95:463–469; discussion 470–462, 1995 Rosen HM: Aesthetic guidelines in genioplasty: The role of facial disproportion. Plast Reconstr Surg 95:463–469; discussion 470–462, 1995
5.
Zurück zum Zitat Li J, Hsu Y, Khadka A et al (2011) Contouring of a square jaw on a short face by narrowing and sliding genioplasty combined with mandibular outer cortex ostectomy in orientals. Plast Reconstr Surg 127:2083–2092PubMedCrossRef Li J, Hsu Y, Khadka A et al (2011) Contouring of a square jaw on a short face by narrowing and sliding genioplasty combined with mandibular outer cortex ostectomy in orientals. Plast Reconstr Surg 127:2083–2092PubMedCrossRef
6.
Zurück zum Zitat Baek RM, Han SB, Baek SM: Surgical correction of the face with the square jaw and weak chin: Angle-to-chin bone transfer. Plast Reconstr Surg 108:225–231; discussion 232, 2001 Baek RM, Han SB, Baek SM: Surgical correction of the face with the square jaw and weak chin: Angle-to-chin bone transfer. Plast Reconstr Surg 108:225–231; discussion 232, 2001
7.
Zurück zum Zitat Rosen HM (1988) Surgical correction of the vertically deficient chin. Plast Reconstr Surg 82:247–256PubMedCrossRef Rosen HM (1988) Surgical correction of the vertically deficient chin. Plast Reconstr Surg 82:247–256PubMedCrossRef
8.
Zurück zum Zitat Frodel JL, Sykes JM, Jones JL (2004) Evaluation and treatment of vertical microgenia. Arch Facial Plast Surg 6:111–119PubMedCrossRef Frodel JL, Sykes JM, Jones JL (2004) Evaluation and treatment of vertical microgenia. Arch Facial Plast Surg 6:111–119PubMedCrossRef
9.
10.
Zurück zum Zitat Kim GJ, Jung YS, Park HS et al (2005) Long-term results of vertical height augmentation genioplasty using autogenous iliac bone graft. Oral Surg Oral Med Oral Pathol Oral Radiol Endodontics 100:e51–e57CrossRef Kim GJ, Jung YS, Park HS et al (2005) Long-term results of vertical height augmentation genioplasty using autogenous iliac bone graft. Oral Surg Oral Med Oral Pathol Oral Radiol Endodontics 100:e51–e57CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Grime PD, Blenkinsopp PT (1990) Horizontal-T genioplasty: a modified technique for the broad or asymmetrical chin. Br J Oral Maxillofac Surg 28:215–221PubMedCrossRef Grime PD, Blenkinsopp PT (1990) Horizontal-T genioplasty: a modified technique for the broad or asymmetrical chin. Br J Oral Maxillofac Surg 28:215–221PubMedCrossRef
12.
Zurück zum Zitat Jin H, Kim BG (2004) Mandibular angle reduction versus mandible reduction. Plast Reconstr Surg 114:1263–1269PubMed Jin H, Kim BG (2004) Mandibular angle reduction versus mandible reduction. Plast Reconstr Surg 114:1263–1269PubMed
13.
Zurück zum Zitat Jin H (2005) Misconceptions about mandible reduction procedures. Aesthetic Plast Surg 29:317–324PubMedCrossRef Jin H (2005) Misconceptions about mandible reduction procedures. Aesthetic Plast Surg 29:317–324PubMedCrossRef
14.
Zurück zum Zitat Satoh K (2004) Mandibular contouring surgery by angular contouring combined with genioplasty in orientals. Plast Reconstr Surg 113:425–430PubMedCrossRef Satoh K (2004) Mandibular contouring surgery by angular contouring combined with genioplasty in orientals. Plast Reconstr Surg 113:425–430PubMedCrossRef
15.
Zurück zum Zitat Rosen HM (1991) Aesthetic refinements in genioplasty: the role of the labiomental fold. Plast Reconstr Surg 88:760–767PubMedCrossRef Rosen HM (1991) Aesthetic refinements in genioplasty: the role of the labiomental fold. Plast Reconstr Surg 88:760–767PubMedCrossRef
Metadaten
Titel
Narrowing and Lengthening Genioplasty with Pedicled Bone Graft in Contouring of the Short and Wide Lower Face
verfasst von
Sangwoo Lee
Baek-kyu Kim
Rong-Min Baek
Jihyeon Han
Publikationsdatum
01.02.2013
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 1/2013
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-012-0019-7

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2013

Aesthetic Plastic Surgery 1/2013 Zur Ausgabe

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

28.05.2024 Fehlerkultur Podcast

Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

21.05.2024 Allgemeine Chirurgie Nachrichten

Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

TAVI versus Klappenchirurgie: Neue Vergleichsstudie sorgt für Erstaunen

21.05.2024 TAVI Nachrichten

Bei schwerer Aortenstenose und obstruktiver KHK empfehlen die Leitlinien derzeit eine chirurgische Kombi-Behandlung aus Klappenersatz plus Bypass-OP. Diese Empfehlung wird allerdings jetzt durch eine aktuelle Studie infrage gestellt – mit überraschender Deutlichkeit.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.